سامانه سماد از افتخارات تیم معاونت آموزشی دانشگاه در دوره کنونی است

معاون آموزشی دانشگاه خبر داد: دوره های سماد (سامانه آموزش های آزاد دانشگاه) فقط در شش ماه اول سال 99 بیش از 15 میلیارد ریال درآمدزایی برای اعضای هیئت علمی دانشگاه داشته است.

دکتر سهراب پور

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت آموزشی دانشگاه، دکتر امیرعلی سهراب پور با بیان اینکه سامانه سماد که از بهار سال 98 فعالیت رسمی خود را در دانشگاه آغاز کرده است، یک بستر بسیار چابک و سریع  برای تعریف و برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی و از افتخارات تیم معاونت آموزشی دانشگاه در این دوره است گفت: طراحی و ایجاد این سامانه، محصول تفکر و مدیریت اجرایی درخشان دکتر سلیمانی و تیم همکار ایشان و یکی از برندگان جایزه ممتاز در جشنواره شهید مطهری در سال اخیر است. این سامانه که نمونه‌های فراوانی در دانشگاه‌های معتبر دنیا دارد، بستر برگزاری دوره‌های منجر به گواهینامه (پودمانی) با برند دانشگاه برتر علوم پزشکی کشور است و دانش و تجربه اساتید این دانشگاه را در قالب برنامه‌های فاخر آموزشی حضوری و مجازی، نظری و عملی، در اختیار فارغ‌التحصیلان، دانشگاهیان و سایر افراد جامعه قرار می‌دهد و گواهینامه دانشگاه علوم پزشکی تهران به ایشان اعطا می‌کند.

به گفته وی، در این مدل، یک عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به‌عنوان دبیر برنامه، تیمی از مدرسان و کوریکولوم برنامه را تدوین و فرم تعریف دوره را در سایت سماد (samad.tums.ac.ir) پر می‌کند. بررسی و داوری در کمتر از 72 ساعت توسط شورای سماد معاونت آموزشی انجام و ثبت‌نام از متقاضیان در سامانه سماد انجام می‌شود. سقف شهریه ثبت‌نام که به تصویب هیئت‌امنای دانشگاه رسیده برای هر نفر در دوره‌های نظری 8 میلیون ریال در روز و برای دوره‌های عملی 40 میلیون ریال در روز است.

وی ادامه داد: شهریه اخذشده، ظرف کمتر از 3 هفته و تماماً در یک نوبت تقدیم دبیر محترم برنامه می‌شود. بابت مدیریت و توسعه سامانه و بازاریابی دوره‌ها نیز درصد ناچیزی از شهریه اخذشده به‌عنوان بالاسری در حساب معاونت آموزشی دانشگاه می‌ماند. ضمن این‌که دوره‌های آموزشی که در راستای اهداف مسئولیت اجتماعی دانشگاه باشند، با تخفیف در مبلغ بالاسری از سوی معاونت آموزشی دانشگاه حمایت می‌شوند.

قابل‌ذکر است که مبلغ تقدیمی به دبیران برنامه‌ها در کل سال 98 یک میلیارد تومان و در شش ماه اول امسال به‌رغم مشکلات و محدودیت‌های تحمیلی ناشی از اپیدمی کرونا بیش از یک و نیم میلیارد تومان بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال تا دو برابر این میزان افزایش یابد.

معاون آموزشی دانشگاه گفت: مدرسان برنامه می‌توانند از میان اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه‌های دیگر، وزارتخانه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و نیز بخش خصوصی و نهادها انتخاب شوند و این، فرصت بی‌بدیلی را برای ارتقای سطح دوره‌ها ایجاد کرده است. تاکنون چند برنامه مشترک با این مدل با شرکت‌های بزرگ داخلی برگزار شده و با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است. همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه، تحت نظارت اساتید خود می‌توانند دوره‌های آموزشی در سماد تعریف کنند و ضمن کسب تجربه ارزنده تدریس و اخذ گواهی تدریس از دانشگاه، از مزایای مادی این برنامه هم بهره‌مند شوند.

دکتر سهراب پور افزود: در حال مذاکره با نهادهای اجتماعی و مجموعه‌های دیگر هستیم تا دوره‌های موردنیاز آنها را با تکیه بر ظرفیت‌های بالای اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تدوین و ارائه کنیم.

وی ضمن اشاره به چابکی، سادگی، سرعت عمل مراحل اداری و مالی و پیگیری کارشناسان سماد به‌عنوان مزیت‌های رقابتی سماد در مقایسه با سامانه‌های مشابه، اطمینان داد: هر عضو هیئت‌علمی که فقط یک دوره در سماد تعریف کرده باشد شیرینی و راحتی کار را احساس خواهد کرد. وی از تمامی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه دعوت کرد از این فرصت بی‌بدیل استفاده کنند و با تعریف دوره‌های مفید و ارزشمند، ضمن ادای مسئولیت اجتماعی خود در زمینه آموزش و ارتقای سطح دانش جامعه، از مزایای مادی و معنوی آن بهره‌مند شوند.

شبنم قضایی
تهیه کننده:

شبنم قضایی

گالری عکس مرتبط

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب