در آستانه یکسالگی سیستم سماد

معاون آموزشی دانشگاه از ایده پردازان و مجریان سامانه سماد قدردانی کرد

معاونت آموزشی دانشگاه، در حالی یکسالگی سامانه سماد (سامانه مرکز آموزش های آزاد دانشگاه) را جشن گرفت که این سامانه برگزاری بیش از 112 دوره آموزشی و وبینار را در کارنامه کوتاه خود دارد و امروز با در دست داشتن تجربه یک‌ساله و امید و انگیزه حاصل از پیشرفت در این مدت، ایده توسعه متوازن و حضور در عرصه آموزش های بین المللی را در خود می پروراند.

این سامانه امکانات ویژه‌ای برای اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران قائل شده تا دانش و تجربیات خود را به بهای بهتری در اختیار کاربران قرار دهند و معاونت آموزشی دانشگاه، امروز (سه شنبه 3 تیرماه 99 ) در کنار مدیران، کارکنان و ایده پردازان سامانه سماد، یکسالگی این سیستم آموزشی را جشن گرفت و از دست اندرکاران آن قدردانی کرد.

علم باید نافع باشد
دکتر سهراب پور، معاون آموزشی دانشگاه، در ابتدای این مراسم، سامانه سماد را یک نوآوری در حوزه آموزش و سیستمی بدیع خواند و گفت: این سامانه برنده جایزه نخست جشنواره شهید مطهری است که ایده آن از سوی دکتر سلیمانی مطرح و پیاده سازی شد.
وی ارائه آموزش های مفید و کارآمد را از مهم ترین اهداف این سامانه دانست و گفت: آموزش پاسخگو یعنی مهارت گرایی  جای مدرک گرایی را بگیرد تا افراد بتوانند از دانش و سواد خود به صورت عملی استفاده کنند و آموزش ها تنها به صورت تئوری نباشد.
معاون آموزشی دانشگاه، با بیان اینکه "علم باید نافع باشد" تاکید کرد: باید بتوانیم دوره های آموزشی را ارائه دهیم که در انتهای آن، افراد بتوانند به خوبی از آموزه های خود استفاده کنند.
دکتر سهراب پور، افزود: استراتژی های مختلفی در راه اندازی سیستم سماد، ظهور و بروز داشته که از آن جمله می توان به حفظ شان، جایگاه و رتبه علمی اساتید هیات علمی دانشگاه اشاره کرد به گونه ای که امکان برگزاری دوره ها در این سامانه انحصارا در اختیار اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران خواهد بود و حداقل 75 درصد منافع مالی این دوره ها نیز به اعضای هیات علمی باز خواهد گشت.
وی آموزش و انتقال تجربیات را کالایی ذی قیمت خواند که بایستی به گونه ای مناسب و در بسته های آموزشی مفید به مخاطبان عرضه شود و یادآور شد: شاید تا کنون نتوانستیم "آموزش" را به خوبی ارزش گذاری کنیم. این در حالی است که  اعضای هیات علمی ما ستاره های درخشانی هستند که اگر در کشور تحقیر شوند در واقع جایگاه دانشگاه تقلیل یافته است و ما موظفیم برای حفظ شان و ارزش علمی اساتید دانشگاه بیاندیشیم و ارزش قائل شویم.
معاون آموزشی دانشگاه، ابراز امیدواری کرد تا این سامانه در اجرای اهداف و برنامه های خود موفق باشد و تصریح کرد: معاونت آموزشی دانشگاه با شعار "هر روز یک گام کوتاه اما رو به جلو" در نظر دارد تا به صورت پیوسته قدم های هر چند کوچکی را برای ارتقاء حوزه آموزش بردارد. در این مسیر نیز افراد مختلفی ما را همراهی می کنند که قدردان زحمات آنها هستیم.

سماد نمادی از موفقیت تیمی
دکتر فاطمه سلیمانی، رییس مرکز آموزش های مهارتی و حرفه ای  ودبیر آموزش مداوم معاونت آموزشی دانشگاه، ضمن قدردانی از دکتر سهراب پور برای اعتماد به ایده اولیه سامانه سماد گفت: این ایده هرگز بدون حمایت، اعتماد و همراهی شما نمی توانست به نقطه کنونی برسد.
وی ضمن قدردانی از اعضا برای همفکری و تلاش در جهت رشد سامانه سماد گفت: افراد بسیاری برای پخته شدن این ایده و تدوین دستورالعمل ها و شیوه نامه ها و حتی زیر ساخت های IT و نرم افزاری آن زحمت کشیدند تا این ایده ظرف مدت کوتاهی به منصه ظهور برسد.
دکتر سلیمانی در پایان از تمامی افرادی که در برهه های زمانی مختلف، پرچم این سامانه را بر دوش کشیدند قدردانی کرد.

مدیران حامی، کارکنان ایده پرداز
در ادامه این نشست هر کدام از اعضای تیم به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. شریفی، حضور در جمع همکاران صمیمی و  مدیران خلاق و کارآمد در دوره های مختلف را شانس و اقبالی خوب خواند و سامانه سماد را سرآغاز مراقبت از دانش های پراکنده توصیف کرد.
شیرینی، از حمایت و هدایت مدیران قدردانی کرد و پاسخگویی مدیران به سوالات در شرایط مختلف را موجب کسب تجربه دانست.
امیر آزادی، ضمن ابراز خرسندی از همکاری در این حوزه، مدیران را افرادی شنوا در مقابل مشکلات خواند و سامانه سماد را فرصتی برای تبادل اطلاعات و رشد افراد دانست.
احمدی، از معاون آموزشی دانشگاه و مدیر مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای برای حمایت هایشان قدردانی کرد و سماد را بستری مناسب در آموزش پزشکی عنوان کرد.
دکتر معمار، نیز محیط کاری در معاونت آموزشی را محیطی آرام و لذت بخش توصیف کرد و سامانه سماد را پاسخگوی دغدغه افرادی دانست که درد آموزش را بر دوش می کشند.
دکتر سید حسینی نیز دکتر سلیمانی را فردی ایده پرداز و خلاق خواند که همراهی آن با تعهد بالا منجر به راه اندازی و توسعه برنامه هایی مثل سامانه سماد می شود و ابراز امیدواری کرد در جشن دو سالگی این سامانه شاهد دستاوردهای بیشتری باشند.
در پایان این مراسم، کیک یکسالگی سامانه برش داده شد.

نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

گالری عکس مرتبط

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

علی اصغر غازان وحمید خانجانی

علی اصغر غازان وحمید خانجانی

99/04/04 - 16:16

بنظر من آقای احمدی یک مهره بسیار ارزشمند برای سامانه سماد میباشد که باید قدر اینگونه افراد را بیش از پیش بدانیم

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *