همزمان با موج ششم کرونا در کشور

نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد

نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی با محوریت پیشگیری از گسترش ابتلا به سویه امیکرون در میان کادر درمان و کارکنان این بیمارستان، برگزار شد.

نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیمارستان فارابی، نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 این بیمارستان با محوریت پیشگیری از گسترش ابتلا به سویه امیکرون در میان کادر درمان و کارکنان، صبح یکشنبه 17 بهمن 1400 با حضور دکتر مهدی خداپرست، رئیس، دکتر حمید ریاضی، معاون آموزشی و فریده آژیر، مدیر پرستاری بیمارستان فارابی برگزار شد. در این جلسه دکتر خداپرست با اشاره  به افزایش شیوع این بیماری در کشور گفت: بیمارستان فارابی مرکزی است که روزانه  پذیرای تعداد بسیار زیادی از بیماران بوده و همین باعث می شود احتمال مواجهه کادر درمان با بیماران مبتلا به کرونا افزایش یابد. از طرفی تعداد مراجعه کنندگانی که با مشکلات شدید و اورژانسی چشم به بیمارستان فارابی مراجعه می کنند زیاد است، پس امکان کاهش ظرفیت پذیرش نیز وجود ندارد. البته ما از طریق سایت و تلفن گویای مرکز از هموطنان عزیز تقاضا کردیم تا حد امکان فقط در موارد اورژانسی به بیمارستان فارابی مراجعه کنند. 
وی رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی به ویژه توسط کادر درمان را ضروری دانست و افزود: با توجه به شرایط موجود و برای پیشگیری از ابتلای کادر درمان به سویه امیکرون، رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط کارکنان بیش از پیش احساس می شود. از همه همکارانی که دارای علائم کرونا هستند نیز می خواهیم که در سریع ترین زمان ممکن به متخصص عفونی حاضر در بیمارستان مراجعه کنند تا مشاوره لازم را دریافت کرده و از طرفی برای دریافت مرخصی استعلاجی نیز دچار مشکل نشوند. از مدیر محترم پرستاری بیمارستان نیز تقاضا دارم مانند همیشه نوبت های کاری کارکنان پرستاری را به خوبی مدیریت کرده تا مانند پیک های قبلی و بدون ایجاد مشکل خاصی مانند کمبود نیروی انسانی، بتوانیم خدمات با کیفیت به بیماران ارائه دهیم. 
رئیس بیمارستان فارابی ضمن قدردانی از تلاش های پرستاران این مرکز به ویژه واحد کنترل عفونت، از رابطان کنترل عفونت بخش ها و درمانگاه ها خواست تا نقش پر رنگ تری را در مدیریت موج ششم همه گیری کرونا ایفا کنند. وی گفت: به عنوان یکی از اعضای کادر درمان باید بگویم که هر روز شاهد این هستم که همکارانم با عشق و علاقه در محل کار خود حاضر می شوند. با اینکه بیمارستان فارابی مرکز بستری بیماران مبتلا به کووید-19 نیست اما با توجه به حجم بالای مراجعه بیماران، همکاران ما از آغاز همه گیری کرونا با فداکاری و از جان گذشتگی در حال خدمت رسانی هستند. خوشبختانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز همواره از ما حمایت کرده و امیدواریم در ادامه نیز حمایت های مجموعه دانشگاه باعث افزایش انگیزه کارکنان بیمارستان فارابی شود.
افزایش همکاری بخش خصوصی اداره کننده آزمایشگاه بیمارستان فارابی برای نمونه گیری از کارکنان مشکوک به کرونا و رعایت دقیق دستورالعمل های کووید-19 در پذیرش بیماران مشکوک به این بیماری در بخش های بستری و اتاق های عمل از دیگر موضوع های مهمی بود که در این نشست بر آن ها تاکید شد.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

تصاویر

نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد نشست اضطراری کارگروه مدیریت کووید-19 بیمارستان فارابی برگزار شد دکتر مهدی خداپرست، رئیس بیمارستان فارابی دکتر زینب صیامی، عضو هیئت علمی و متخصص بیماری های عفونی دکتر فهمیه اسدی آملی، عضو هیئت علمی و رئیس بخش پاتولوژی بیمارستان فارابی شادی رضائی، سوپروایزر کنترل عفونت بیمارستان فارابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *
تنظیمات قالب