نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع امنیت حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی برگزار شد

به همت مدیریت هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست هم‌اندیشی استادان با موضوع امنیت حریم خصوصی در شبکه‌های اجتماعی، در دانشکده توان‌بخشی برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این نشست از ساعت 11:30 روز سه‌شنبه، 4 اردیبهشت 97 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.
در ابتدای این نشست علی‌محمد رجبی، دبیر کارگروه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای انجمن سواد رسانه‌ای ایران، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به استادان شرکت‌کننده در کارگاه، به تعریف حریم خصوصی پرداخت و گفت: هر داده و اطلاعاتی که بتواند علیه فرد استفاده شود و فرد را با خطر مواجه کند به‌عنوان حریم خصوصی تلقی می‌شود و این حریم در هر یک از افراد متفاوت است.
وی در ادامه چهار نوع حریم خصوصی را برشمرد و گفت: حریم خصوصی اقتصادی، پزشکی، اطلاعاتی و حریم خصوصی در اینترنت انواع حریم خصوصی هستند.
رجبی در ادامه در مورد ارتقا امنیت در تلگرام و اینستاگرام و ایمیل صحبت کرد و در این زمینه راه‌کارهایی را برای این منظور ارائه کرد.
وی همچنین خطرات ناشی استفاده از فضای مجازی را برشمرد و گفت: نشت اطلاعات و کلاه‌برداری دو نمونه از خطرات استفاده از فضای مجازی هستند و ما باید تا جایی که ممکن است از شبکه‌های اجتماعی در مکان‌های عمومی اجتناب کنیم.
وی در پایان سخنان خود در مورد خرید امن اینترنتی و چگونگی انجام آن صحبت کرد و راه‌کارهایی را برای شناخت فروشگاه‌های اینترنتی معتبر و امن ارائه داد.
توضیح اینکه در پایان جلسه، بین استادان و کارشناس برنامه پرسش و پاسخ و تبادل‌نظر انجام گرفت.

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی

تنظیمات قالب