نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه با موضوع فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های نوین برگزار شد

به همت مدیریت هم‌اندیشی استادان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست هم‌اندیشی استادان دانشگاه با موضوع فرصت‌ها و تهدیدهای رسانه‌های نوین برگزار شد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این نشست از ساعت 13:30 روز یک‌شنبه، 2 اردیبهشت 97 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید در سالن شورای معاونت غذا و دارو آغاز شد.
در ابتدای این نشست دکتر سید بشیر حسینی، مدیر گروه مدیریت و علوم نوین رسانه دانشگاه صداوسیما، ضمن خوشامدگویی و خیرمقدم به استادان شرکت‌کننده در کارگاه، اظهار داشت: در کمتر از 10 سال دیگر در حوزه رسانه و تکنولوژی ما با یک فرا انقلاب مواجه هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حوزه رسانه هیچ کاری بی‌هدف و مجانی انجام نمی‌شود، گفت: در سواد رسانه‌ای باید این نکته در نظر گرفته شود که یک تبلیغ رسانه‌ای، چرا و چگونه و برای چه هدفی ساخته شده است.
وی افزود: تبلیغات تأثیرگذار در رسانه‌ها دارای چهار ویژگی «کوتاهی زمان»، «جذابیت»، «تأثیرگذاری سریع» و «سادگی» هستند.
دکتر حسینی در ادامه سه رویکرد خوش‌بینی، بدبینی و واقع‌بینی را رویکردهای کلی در ارتباطات معرفی کرد و گفت: زمان، زبان، مکان و امکان، چهار تفاوت ساختاری در دنیای رسانه هستند.
وی در پایان سخنان خود گفت: راهکارهایی که باید به خود و فرزندانمان یاد بدهیم این است که اول برای خانواده و کارهای اصلی‌مان اولویت قائل شویم و محدودیت‌های زمانی و مکانی و هزینه‌ای در استفاده از رسانه‌ها برای خود و فرزندانمان در نظر بگیریم.
بخش پایانی این نشست به پرسش و پاسخ و تبادل‌نظر بین استادان حاضر و کارشناس برنامه اختصاص یافت.

میر حامد  حسینی
تهیه کننده:

میر حامد حسینی