اطلاعیه سازمان انتقال خون برای پذیرش اهداکنندگان خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه درست کارشناسان به ماندن مردم در خانه گفت: ما از کسانی که به هر دلیل کاری یا یک ضرورت از خانه خارج می‌شوند، توصیه می‌کنیم که اهدای خون و نجات جان بیماران را یک امر ضروری بدانند و در مراکز اهدای خون حاضر شوند.

سازمان انتقال خون استان تهران با توجه به کاهش ذخایر خونی در اطلاعیه‌ای از مردم دعوت کرد تا برای نجات بیماران، در مراکز اهدای خون حاضر شوند.
دکتر محمدرضا مهدی زاده مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا و توصیه درست کارشناسان به ماندن مردم در خانه گفت: ما از کسانی که به هر دلیل کاری یا یک ضرورت از خانه خارج می‌شوند، توصیه می‌کنیم که اهدای خون و نجات جان بیماران را یک امر ضروری بدانند و در مراکز اهدای خون حاضر شوند.
وی ادامه داد: ما برای تأمین فرآورده‌های خونی بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی در استان تهران به روزانه هزار واحد اهدای خون نیاز داریم که در روزهای اخیر شاهد کاهش مراجعه مردم به حدی بوده‌ایم که میزان اهدای خون مردم، یک‌سوم نیازهای روزانه برای بیماران را تأمین کرده است و ذخایر خونی ما به‌شدت در حال کاهش است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران با تأکید بررعایت همه مسائل ایمنی و بهداشتی در مراکز اهدای خون، افزود: روزی حداقل دوبار بخش اهداکنندگان خون ما در همه مراکز ضدعفونی می‌شود و در کنار این‌ها، پیش از ثبت‌نام داوطلبان اهدای خون به این عزیزان ماسک داده می‌شود و مواد ضدعفونی‌کننده دست‌ها برای قبل و بعد از اهدا در اختیار اهداکنندگان قرار می‌گیرد.
دکتر محمدرضا مهدی زاده در پایان، ضمن دعوت مردم پایتخت برای مشارکت در امر نجات‌بخش و انسانی اهدای خون، گفت: تمام مراکز ما در این روزهای ویژه آماده خدمت به اهداکنندگان عزیز هستند و امیدواریم بتوانیم با کمک و حضور مردم، مثل همیشه با قدرت بالا به یاری بیماران نیازمند به خون بشتابیم.

مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

پگاه شیران

پگاه شیران

98/12/25 - 11:23

اگر سازمان فراخوان بدهد و برای دریافت خون اهدایی به درب منازل بروند ممکن است تا حدودی مشکل برطرف شود

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *