برگزاری اولین جلسه آموزشی مجازی داوطلبان سلامت منتخب پروژه ECD در شهرستان اسلامشهر

کارشناس برنامه کودکان واحد سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر از برگزاری اولین جلسه آموزشی مجازی داوطلبان سلامت منتخب پروژه ECD در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، حمیرا پشتکوهی، کارشناس برنامه کودکان واحد سلامت خانواده شبکه از این جلسه آموزشی که با توجه به شیوع بیماری کووید- ۱۹ و عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی داوطلبین سلامت منتخب پروژه ECD به‌صورت حضوری گفت: اولین جلسه آموزشی مجازی در فضای اسکای روم سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ از طریق لینک مجزا و اختصاصی پروژه که به همت معاونت فرهنگی دانشگاه و در راستای اجرای پروژه ECD در نظر گرفته‌شده است، با حضور ۱۶ کاربر ( رابط و مادر) برگزار شد.
فاطمه شریفی، کارشناس برنامه کودکان معاونت بهداشت دانشگاه با توجه به موضوع جلسه "فعالیت‌ها و بازی‌هایی برای ارتقا تکامل کودکان ۸-۴ ماهه" در ابتدا سخنان خود در خصوص اهمیت رشد و تکامل سال‌های ابتدایی کودک و نقش آن در روند رشد شخصیتی و اجتماعی کودک و پرسشنامه ASQ و قابلیت‌های آن در کشف اختلالات اولیه و شناخت ابعاد تکاملی کودک شروع کرد.
وی مطالب خود را با موضوع انواع بازی‌های مؤثر در رشد و تکامل کودکان ۸-۴ ماهه مانند کار با اسباب‌بازی صدادار، رنگارنگ و ایمن و حتی استفاده از وسایل بی‌خطر منزل جهت تقویت حس شنوایی و لامسه کودک ادامه داد.
شریفی همچنین از "سرگرمی و بازی‌هایی برای ارتقا تکامل اجتماعی، هیجانی و عاطفی کودک ۳ تا ۹ ماهه" مانند بردن کودک به‌جاهای جدید مانند پارک و فروشگاه و... (البته بعد از فروکش کردن بیماری کرونا) گفت و افزود: یکسری نکات هنگام بازی با کودکان مانند: هم‌سطح بودن با کودک به هنگام بازی، اجازه دادن به کودک برای صرف غذا توسط خود کودک، استفاده از کتاب‌های مصور برای تحریک حس بینایی کودک، دالی بازی و تاپ‌تاپ عباسی و خنده و شوخی با کودک و خواندن شعر و آواز برای کمک به ارتقا شخصیت باید مدنظر قرار گیرد. در پایان کلاس به سؤالات تعدادی از  داوطلبین سلامت و مادران شرکت‌کننده در کلاس پاسخ داده شد.

زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *