برگزاری اولین نشست ماهیانه هم‌اندیشی روسای بخش‌ها و رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در سال 99

اولین نشست هم‌اندیشی ماهیانه روسای بخش‌ها و رئيس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به صورت فوق العاده در روز چهارشنبه 6 فروردین ماه 99 با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، معاونان و روسای بخش‌ها ی مجتمع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، اين نشست به‌صورت فوق‌العاده روز چهارشنبه 6 فروردین‌ 99 با حضور دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع، معاونان و روسای بخش‌های مجتمع برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر خسرو صادق نیت رئیس مجتمع ضمن تبریک سال جدید و خدا قوت به اساتید، پرستاران و کارکنان مجتمع در بحران کرونا گفت: باوجود اینکه در ابتدا بحران کرونا قرار نبود در این مرکز بیماران مبتلابه کرونا بستری شوند، اما باگذشت زمان این روند تغییر کرد و اکنون مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بین بیمارستان‌های سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، شهید بهشتی و تهران، پذیرای بیشترین تعداد بیماران مبتلابه کرونا بوده و بیشترین خدمت‌رسانی به این بیماران را داشته است، همچنین در این میان مجتمع بیشترین تعداد ترخیص بیمار و کمترین تعداد مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده است؛ که جا دارد مجدداً همین‌جا از اساتید، پزشکان و پرستاران بخش‌های مرتبط و کلیه نیروهای پشتیبانی تقدیر و تشکر ویژه به عمل آورد. همکاران ما در اوج این بحران با ایثار و فداکاری و با خدمات شبانه‌روزی مایه سربلندی مجتمع هستند.
دکتر صادق نیت ایجاد بخش‌های جدید ICU برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به بیماران و کنترل مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را مؤثر خواند و گفت: در حال حاضر و شرایط فعلی با بحران جدی کمبود تخت ICU درمجتمع مواجه نیستیم، اما می‌توان با توسعه و تجهیز تخت‌های ICU و بخش‌های ویژه درمجتمع آمار مرگ‌ومیر بیماران مراجعه‌کننده در موج دوم که بعد از برگشت مسافران است را کاهش داد.
وی بر انجام پیش‌بینی‌های لازم برای موج جدید بیماران مبتلابه کرونا پس از تعطیلات نوروزی و فراهم کردن تمهیدات لازم برای مواجهه با آن‌ها تأکید کرد.
در ادامه دکتر سید فرشاد علامه معاون درمان مجتمع گزارش تفصیلی آماری از مراجعه‌کنندگان به تریاژ، تعداد بستری‌شدگان، تعداد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کرونا، آمار پذیرش جدید این بیماران و متوسط اقامت بیماران در بخش‌های ICU و بخش‌های بستری را از ابتدای شروع بحران تاکنون ارائه کرد.
در ادامه جلسه، دکتر علی جعفریان عضو هیئت‌علمی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، به مقایسه آمار ایران با دیگر کشورهای درگیر ویروس کرونا پرداخت و عنوان کرد که وضع کشور ابران از خیلی کشورهای دنیا بهتراست ولی ما همچنان باید استراتژی‌های مختلفی جهت مدیریت بیماری داشته باشیم تا غافلگیر نشویم.
دکتر علی دهقان منشادی هیئت‌علمی و متخصص بیماری‌های عفونی مجتمع نکاتی در خصوص استفاده پزشکان، پرستاران و کارکنان از وسایل حفاظت فردی ازجمله موارد استفاده از ماسک N95 با پیروی از دستورالعمل WHO(سازمان جهانی بهداشت) را ارائه کرد.
مسئول کنترل عفونت کمیته بحران کرونا درمجتمع افزود: پروتکل‌های سازمان جهانی بهداشت به‌صورت واضح و شفاف حالت انتقال بیماری کرونا از طریق هوا را رد کرده و شستشو مکرر دست را از اولویت‌های پیشگیری عنوان کرد.
با توجه به استفاده صحیح از وسایل حفاظت فردی، لازم است استراتژی‌هایی را به کار بگیریم که علاوه بر در دسترس قرار گرفتن وسایل حفاظت فردی، تأکید ویژه‌ای بر شستن دست‌ها داشته باشیم.
دکتر سید حسن امامی رضوی رئیس بخش جراحی عمومی بیمارستان ولیعصر (عج)، با ابراز نگرانی از پیامدهای ناگوار عدم مراجعه بیماران غیر کرونایی بخصوص بیماران دارای بیماری‌های مزمن و پرخطر به بیمارستان‌ها گفت: باید درمجتمع تمهیدات لازم اندیشیده شود. قرار دادن یکی از بیمارستان‌ها به‌عنوان بیمارستان مخصوص این بیماران (بیماران مزمن غیر کرونایی) و استفاده از ظرفیت‌های بیمارستان مهدی کلینیک با ایجاد 70 تا 80 تخت ICU جدید می‌توان خدمات بهتری به بیماران ارائه داد.
توضیح اینکه نشست‌های ماهانه روسای بخش‌های مجتمع چهارشنبه‌های اول هرماه برگزار می‌شود؛ و این جلسه به‌صورت فوق‌العاده برگزار شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *