برگزاری اولین وبینار آموزش پرستاری در بیمارستان سینا

وبینار آموزش پرستاری بیمارستان سینا با موضوع اصول کنترل عفونت در پرستاری از بیمار کووید19 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، اولین وبینار آموزش پرستاری بیمارستان سینا با موضوع  اصول کنترل عفونت در پرستاری از بیمار کووید19 سه شنبه 24 تیرماه سال 99 برگزار و همزمان به صورت زنده از اینستاگرام بیمارستان سینا نیز پخش شد.

فیروزه علوی، سوپروایزر آموزشی بیمارستان و زهره عظیم بیگ، سوپروایزر کنترل عفونت این مرکز ارائه دهندگان این وبینار بودند.

علوی هدف از برگزاری این وبینار را علاوه بر آموزش نحوه صحیح مراقبت از بیمار مبتلا، آموزش خود مراقبتی پرستاران در مقابل این ویروس عنوان کرد و شستن مرتب دست ها را اصل اساسی پیشگیری از کنترل عفونت و جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا ویروس دانست.

وی همچنین با اشاره به اینکه رعایت برخی از پروتکل ها عمومی است و همه مردم باید از آن تبعیت کنند، گفت: شستن دست ها، استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات از نکات مهمی است که باید رعایت شود و اگر بنا به دلایلی مجبور به حضور در تجمعات شدیم باید فاصله فیزیکی، حداقل 1 و نیم متر رعایت و حتما از ماسک استفاده شود.

علوی، روش صحیح و اصولی استفاده از لوازم حفاظت فردی برای پرستاران را مهم تلقی کرد و بیان داشت: استفاده صحیح و اصولی لوازم حفاظت فردی در پرستاران باعث می شود آنها مصونیت بیشتری در مقابل ابتلا به بیماری پیدا کنند و از این نگرانی که ممکن است فرد ناقل باشد و بیماری را به اعضای خانواده انتقال دهد کاسته می شود.

سپس عظیم بیگ به معرفی ویروس کووید19، علائم و راه های انتقال آن پرداخت و نحوه مدیریت بیماران مبتلا به کووید 19 در مراکز درمانی توسط پرستاران را توضیح داد و بر ضرورت یادگیری و رعایت اصول کنترل عفونت در پرستاری در راستای حفاظت از سلامت فردی و جلوگیری از شیوع بیماری تاکید کرد.

وی ضمن تشریح کامل مراحل پذیرش و بستری بیماران مبتلا در بیمارستان به معرفی انواع ماسک ها و روش استفاده صحیح از آنها به صورت عملی پرداخت و همچنین روش صحیح نمونه گیری از بیماران مبتلا را توضیح داد و در پایان به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

با توجه به اینکه این وبینار با استقبال همکاران پرستاری مواجه شد علاقمندان برای بازدید کامل از فیلم این وبینار می توانند به اینستاگرام بیمارستان سینا به آدرس: @sina.tums مراجعه کنند.

 

 

 

کلمات کلیدی
رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *