برگزاری جلسه اضطراری مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری و کارشناس مسئولان ستادی در خصوص موج چهارم اپیدمی کرونا

جلسه اضطراری مدیر شبکه بهداشت شهرستان ری و کارشناس مسئولان ستادی به منظور هماهنگی بیشتر و برنامه ریزی دقیق در خصوص آمادگی کامل برای مقابله با موج چهارم کرونا و شرایط ویژه شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، همزمان با موج چهارم اپیدمی کرونا و تغییر رنگ شهرستان ری به قرمز و اهمیت برنامه ریزی دقیق و آمادگی کامل برای مقابله با شرایط بحرانی، دکتر علیرضا صدرائی مدیر شبکه شهرری جلسه اضطراری با کارشناس مسئولان ستادی روز دوشنبه 16 فروردین 1400 برگزار کرد.

در این نشست، دکتر صدرائی با اشاره به شرایط ویژه کرونایی که در بسیاری از شهرها به وجود آمده است گفت: متاسفانه رنگ شهر تهران و شهرستان ری از نظر وضع کرونا قرمز شده است و تمامی دستورالعمل ها با توجه به این رنگ باید در شهرستان به طور دقیق اعمال شود.

مدیر شبکه شهرری افزود: واحد بهداشت محیط و حرفه ای بایستی به طور دقیق و مستمر بر فعالیت اصناف نظارت داشته باشند و دقت شود که فقط کسب کارهای سطح یک اجازه فعالیت دارند و بقیه اماکن باید تعطیل بوده و از هرگونه تجمع و ازدحام خودداری شود.

دکتر صدرائی در خصوص ویروس جهش یافته و نوع جدید بیماری گفت: همانگونه که می دانیم در موج چهارم با ویروس جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بسیار بیشتر داشته و بیماری ایجاد شده کوتاه تر و کشنده تر است. در همین راستا آموزش و اطلاع رسانی به مردم در این خصوص بسیار مهم بوده و باید از تمامی ظرفیت های موجود برای آموزش به اقشار مختلف و اطلاع رسانی صحیح استفاده شود.

وی در خصوص آمادگی کامل مراکز و پایگاه ها و خانه های بهداشت گفت: همه مراکز و پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت باید آمادگی کامل برای پذیرش بیمار وآموزش و مراقبت های بهداشتی از بیماران و خانواده های آنان طبق دستورالعمل ها داشته باشند و مراکز منتخب شانزده ساعته در خط اول ارائه این خدمات به بیماران و افراد مشکوک ابتلا به کرونا در سطح شهرستان بوده و واحدهای ستادی موظف هستند در اسرع وقت همه نیازهای مراکز را به طور کامل تامین کنند.

نظارت دقیق بر عملکرد واحدهای محیطی از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مطرح و مقرر شد، واحدهای ستادی نظارت دقیق و مستمری بر اصناف، کارخانه ها، درمانگاه ها و مطب های خصوصی داشته و نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی را به دقت بررسی کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مطابق قانون برخورد شود.

بازدید مداوم از مراکز و پایگاه ها وخانه های بهداشت نیز در دستور کار قرار گرفت. واحد گسترش شبکه به عنوان متولی برنامه ریزی بازدیدها انتخاب شد تا کارشناسان با حضور مداوم در واحدها، نظارت دقیقی برعملکرد کارکنان داشته باشند.

در پایان دکتر صدرائی با اشاره به اتمام واکسیناسیون کرونای کارکنان شبکه بهداشت، ابراز امیدواری کرد با افزایش پوشش واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمع، هرچه زودتر شاهد کنترل کامل اپیدمی کرونا باشیم.

حسین حاجی رضایی
تهیه کننده:

حسین حاجی رضایی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *