برگزاری رزمایش بزرگ طرح شهید سلیمانی با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد کنترل کرونای استان تهران در منطقه مشیریه از توابع شهرستان ری

رزمایش طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور دکتر زالی فرمانده ستاد کنترل کرونای استان تهران و شرکت گسترده کارکنان شبکه بهداشت و نیروهای سپاه مالک اشتر به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا، در محله مشیریه از توابع شهرستان ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری، دهم دی ماه، منطقه مشیریه از توابع شهرستان ری و برگزاری رزمایش بزرگ طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، طرحی که با مشارکت کارکنان بهداشت و درمان و نیروهای بسیجی آغاز شده و اثرات مثبت آن را در کاهش تعداد بیماران و موارد فوت شاهد هستیم.

در این رزمایش که با حضورگسترده کارکنان شبکه بهداشت و نیروهای بسیج برگزار شد، دکتر علیرضا زالی فرمانده کنترل کرونا در کلانشهر تهران، سردار حسینی جانشین قرار گاه زیستی سپاه تهران بزرگ و دکتر علیرضا صدرائی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری حضور داشتند.

 زرمایش با سخنرانی دکتر زالی آغاز شد. وی با اشاره به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی گفت: بخش عمده کاهش مبتلایان، بیماران بستری و مرگ میر مربوط به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی باز می گردد.

در ادامه سردار حسینی جانشین قرارگاه زیستی سپاه تهران بزرگ در سخنانی وحدت کارکنان بهداشتی و نیروهای بسیجی را عامل مهم موفقیت طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و کاهش قابل توجه موارد بیماری و مرگ ناشی از این اپیدمی دانست.

در ادامه کارکنان بهداشتی و بسیجی در قالب تیم های مختلف نظارتی، حمایتی و مراقبت در منزل تحت نظارت مستقیم دکتر صدرائی، در بخش های مختلف محله مشیریه حاضر شدند.

تیم های نظارتی با مراجعه به مغازه ها و فروشگاه ها نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی را ارزیابی کرده و آموزش های لازم را به متصدیان می دادند.

تیم مراقبت در منزل باحضور در خانه افراد بیمار، اقدامات پزشکی و پرستاری لازم را برای فرد بیمار و خانواده او انجام می دادند و در کنار این فعالیت ها، تیم های غربالگری مشغول به نمونه گیری از افراد مشکوک و غربالگری تلفنی و حضوری بوده تا افراد مبتلا شناسایی شوند.

دکتر علیرضا صدرائی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در حاشیه این رزمایش در مصاحبه ای با شبکه پنجم صدا و سیما، اجرای طرح شهید سلیمانی را گامی بسیار مهم و موفق در کنترل اپیدمی ویروس کرونا دانست و ابراز امیدواری کرد با تداوم همکاری نیروهای فعال و فداکار بهداشتی و بسیج بتوانیم هرچه زودتر این بیماری را ریشه کن کرده و سلامتی را به کشور بازگردانیم.

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی
سعیده  شریفی
تهیه کننده:

سعیده شریفی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *