برگزاری پویش نذر خون، نذر پلاسما در سراسر کشور

پویش نذر خون، نذر پلاسما امسال با شعار «یاد و نام شهدای مدافع سلامت کشور» از تاسوعا تا اربعین اباعبدا... الحسین (ع) در سراسر کشور انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی داننشگاه علوم پزشکی تهران، نظر به فرارسیدن ماه خون و قیام و ایام شهادت اباعبدا... الحسین باهمت سازمان انتقال خون ایران و همدلی اهداءکنندگان خون «پویش نذر خون، نذر پلاسما» با یاد و نام شهدای مدافع سلامت در سراسر کشور با رعایت دستورالعمل و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
هدف پویش نذر خون، نذر پلاسما؛ همدلی و همراهی و مشارکت مردم در درمان بیماران مبتلابه کووید 19 و بیماران صعب‌العلاج و نیازمند خون است که البته باید اطلاع‌رسانی گسترده و ایجاد انگیزه در بهبودیافتگان بیماری کووید 19 برای حضور در «پویش نذر خون، نذر پلاسما» انجام شود.
جلب مشارکت و همکاری سازمان‌های دولتی و غیردولتی و نهادهای مردمی برای حضور در پویش، حضور نمادین رئیس، معاونان و مدیران، اساتید و پزشکان دانشگاه و دانشکده‌های علوم پزشکی در مراکز اهدای خون و پلاسما و تبیین اهمیت و ضرورت اهدای خون در شرایط حاضر، هماهنگی با مراکز انتقال خون در استان، شهر و شهرستان برای حضور تیم‌های سیار انتقال خون در سازمان‌ها و مکان‌های درخواست‌کننده، استفاده از ظرفیت رسانه ملی، رسانه‌های استانی و محلی و فضای مجازی برای ترغیب مردم و پوشش خبری مناسب، وسیع و گسترده از پویش، استفاده از فضای مجازی به شیوه‌ای هنرمندانه برای حضور و مشارکت فعال حداکثری مردم برای اهدای خون و پلاسما و تعمیم پویش، تأکید بر رعایت حداکثری شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون سراسر کشور و تأکید برقرار دادن «نذر خون، نذر پلاسما» در اولویت‌های نذور در ماه‌های محرم و صفر ازجمله مواردی است که نسبت به برگزاری این پویش باید رعایت شود.
سامانه نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون nobatdehi.ibto.ir با رعایت فاصله اجتماعی در خدمت اهداکنندگان خون است.
 
کلمات کلیدی
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *