تاکید رئیس دانشکده توانبخشی بر لزوم برنامه ریزی برای تحقق ماموریت های محول شده به این دانشکده در زمان کرونا

نشست هیئت‌رئیسه دانشکده توانبخشی با تأکید بر ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های اجرایی پیش رو برای پیاده‌سازی اهداف آموزشی، پژوهشی و بین‌الملل در زمان همزیستی با کرونا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی،در این نشست که روز دوشنبه29 اردیبهشت 99 در سالن شورای این دانشکده و با حضور مدیران گروه‌های آموزشی باهدف آگاهی از فرایندها و تسریع در عملیاتی شدن برنامه‌ها برگزار شد؛ در ابتدای نشست دکتر محمدرضا هادیان، رئیس دانشکده در سخنان پیش از دستور ضمن ارائه گزارشی از مهم‌ترین موضوعات بیان‌شده در  نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه با روسای دانشکده‌ها به بیان سیاست‌های کلی دانشگاه در دوران بحران کرونا و  همزیستی با کرونا در حوزه‌های آموزش،پژوهشی و مالی-اداری در دانشکده‌ها پرداخت. وی با اشاره به تأکید دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه بر  اهمیت کمی و کیفی عملکرد اعضای هیئت‌علمی در  حوزه‌های آموزش، پژوهش و بالینی در دوران کرونا  بر حسن نظارت مدیران گروه‌ها د راین خصوص تأکید کرد.
دکتر هادیان بابیان اینکه برای پیشبرد مأموریت‌های محول شده در حوزه‌های آموزش، پژوهش در شرایط حال حاضر بایستی همزیستی با کرونا را  یاد بگیریم و تمرین کنیم بر ضرورت ادامه فعالیت درمانگاه‌های دانشکده تأکید کرد و از مدیران گروه‌ها خواست تمهیدات لازم برای برنامه‌ریزی ارائه دروس تئوری و عملی و اتمام سال تحصیلی تا حداکثر 31 مرداد صورت پذیرد.
دکتر هادیان در بخشی از سخنانش با تأکید بر مسئولیت اجتماعی حوزه آموزش دانشگاه و دانشکده از معاونان و مدیران گروه‌ها خواست باهدف تأمین نیازهای جامعه در حوزه‌های سلامت و توانبخشی، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی منجر به گواهی را طراحی و اجرا کنند.
 وی همچنین بابیان اهمیت انجام پژوهش‌های مساله محور از تخصیص گرنت ویژه از سوی دانشگاه برای انجام پژوهش‌های با موضوعات مرتبط با کرونا خبر داد.
دکتر هادیان با اشاره به برگزاری نخستین پنل سمپوزیوم- وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی در دوران بحران کرونا و حضور اساتید داخلی و بین‌الملل دانشکده در این سمپوزیوم و همچنین جذب اعضای هیئت‌علمی جوان که طی دو سال اخیر به مجموعه اعضای هیئت‌علمی گروه‌های آموزشی اضافه‌شده‌اند بر لزوم و اهمیت شناسایی فرصت‌های آموزشی و پژوهشی و همچنین استفاده از پتانسیل و توانمندی بالقوه اعضای هیئت‌علمی توسط گروه‌های آموزشی و تبدیل فرصت‌های راکد به فرصت دینامیک تأکید کرد.
 وی در بخش پایانی سخنانش حضور دکتر آقاجان زاده عضو هیئت‌علمی گروه گفتاردرمانی دانشکده در بیمارستان‌های مرجع پذیریش بیماران کرونا دانشگاه در زمان بحران کرونا را شایسته تقدیر دانست و از معاونان آموزشی و فرهنگی دانشکده خواست تا امتیاز آموزشی و فرهنگی برای ایشان در نظر گرفته شود تا در ارزشیابی عملکرد سالیانه وی لحاظ شود.
 در ادامه نشست دکتر غلامرضا علیائی معاون آموزشی دانشکده به ارائه گزارشی از عملکرد این حوزه از زمان شروع بحران کرونا و تعطیلی دانشگاه و دانشکده پرداخت.
وی بابیان اینکه بیشتر برنامه هاي معاونت آموزشی به آموزشی مجازی و ارتقا کیفی سیستم نوید اختصاص‌یافته است گفت: پیش از شروع بحران کرونا موضوع مجازی‌سازی دروس در دستور کار معاونت آموزشی دانشگاه و دانشکده بود ولیکن بحران کرونا موجب شد تا ضرورت پیاده‌سازی و اجرای مجازی‌سازی دروس تئوری تسریع شود.
دکتر علیائی در ادامه با اشاره به مصوبات نشست معاونت آموزشی دانشگاه گفت: از 17 خردادماه کارورزی و کارآموزی دانشجویان با حضور حداقل نیمی از آنان آغاز خواهد شد و با توجه به اهمیت دانش‌آموختگی دانشجویان سال آخر تحصیلی اولویت حضور با آنان است. وی در همین راستا از مدیران گروه‌ها خواست تا پروتکلی برای نحوه حضور دانشجویان در دانشکده و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و همچنین اتمام ارائه دروس تئوری و عملی دانشجویان و برگزاری آزمون حداکثر تا 31 مرداد تدوین شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: گروه‌های آموزشی دانشکده در صورت نیاز می‌توانند دفاع پروپوزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به‌صورت مجازی برگزار کنند
معاون آموزشی دانشکده در خصوص انتخاب دانشجوی برتر و همچنین دانشجوی استعداد درخشان در هر گروه آموزشی تصریح کرد: دانشجوی برتر  و استعداد درخشان هر گروه آموزشی بر اساس معدل کل برگزیده خواهند شد. 
دکتر علیائی  در بخشی از سخنانش ضمن اعلام کسب رتبه سوم این دانشکده در ارزیابی ارائه خدمات آموزشی سال 98 دانشکده‌های دانشگاه  با شاره به اینکه به‌طورکلی دانشکده توانبخشی روند افزایشی در  کسب امتیاز مکتسبه در آیتم‌های ارائه خدمات آموزشی طي چهار سال گذشته داشته است از کارمندان آموزش، کارشناسان گروه، مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت‌علمی قدردانی کرد.
در ادامه نشست دکتر سید محسن میر معاون اداری مالی گزارشی از عملکرد مالی سال گذشته این دانشکده به تفکیک فعالیت‌های آموزشی، درمانگاهی و اجاره فضای آموزشی پرداخت. دکتر میر با اشاره به اینکه درآمد کل  سال 98 دانشکده از میزان پیش‌بینی‌شده در تفاهم‌نامه بیشتر بوده است عملکرد مالی دانشکده در سال گذشته را مثبت ارزیابی کرد و در ادامه با اشاره به شرایط بحران کرونا،  سال99را سال نسبتاً دشوار به لحاظ مالی دانست.
دکتر میر که سمت مسئولیت درمانگاه فیزیوتراپی دانشکده را نیز بر عهده دارد از تجهیز و راه‌اندازی کلینیک تخصصی شاک ویو  خبر داد.
وی با اعلام اینکه درامدهای درمانگاه‌های دانشکده طی چهارساله گذشته روندی افزایشی داشته است این روند را به دلیل انجام طراحی خدمات (Service Design) و ارتقا کیفیت خدمات در درمانگاه‌های دانشکده عنوان کرد.
معاون مالی اداری دانشکده در بخشی از سخنانش درخصوص مدیریت مرخصی استحقاقی کارکنان از معاونان و مدیران گروه‌ها خواست تا با کارکنان برای استفاده از مرخصی استحقاقی همکاری و هر سه ماه گزارشی در این خصوص به معاونت اداری مالی دانشکده ارسال کنند.
 در ادامه نشست دکتر شادمهر، معاون بین‌الملل گزارشی از عملکرد این حوزه بعد از اعلام برنامه شناور به معاونت بین‌الملل دانشگاه و پیاده‌سازی و اجرای آن ارائه کرد.
 وی برگزاری سخنرانی به زبان انگلیسی دو عضو هیئت‌علمی از گروه‌های کاردرمانی و شنوایی‌شناسی  و یک عضو هیئت‌علمی گروه شنوایی طی دو هفته آینده، برگزاری یک دوره کوتاه‌مدت گروه شنوایی‌شناسی در تیرماه ، برگزاری کارگاه علمی در خردادماه ازجمله برنامه‌های انجام‌شده و پیش رو در این معاونت  اعلام کرد.
دکتر شادمهر از مدیران گروه‌ها خواست با توجه به اعلام عناوین دوره‌های کوتاه‌مدت، زمان برگزاری این دوره‌ها را به این معاونت اعلام کنند تا برنامه‌ریزی و مکاتبات لازم با معاونت بین‌الملل دانشگاه برای پیاده‌سازی و اجرا  دوره‌ها صورت گیرد.
وی در بخش پایانی سخنانش به ارائه توضیحاتی در خصوص مشارکت و فعالیت این دانشکده در ساب پانل چالش‌های آموزش در پزشکی و فیزیوتراپی در سمپوزیوم-وبینار بین‌المللی سازی آموزش عالی در دوران کرونا که در 29 تا 31 اردیبهشت‌ماه به میزبانی دانشگاه برگزار می‌شود پرداخت و افزود: با توجه به اینکه  در این ساب پانل متخصصان و صاحب‌نظران بین‌الملل در حوزه آموزش فیزیوتراپی حضور دارند فرصت مناسبی است تا از ضمن به اشتراک‌گذاری تجربیات و چالش‌های آموزش فیزیوتراپی در دانشگاه‌ها در زمان بحران کرونا و  روش‌های تجربه‌شده در دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران  این تجربیات موردبررسی و تبادل‌نظر قرار گیرد.
لیلا  روستا
تهیه کننده:

لیلا روستا

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *