تقدیر رییس مرکز بهداشت جنوب تهران از ایثارگری و مشارکت مردمی منطقه 17 تهران در بحران کرونا

دکتر محمدرضا سلمانی، رییس مرکز بهداشت جنوب تهران از ایثارگری و مشارکت مردمی منطقه 17 در بحران کرونا قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی مرکز بهداشت جنوب تهران، این جلسه روز یکشنبه 25 خرداد 99 در سالن اجتماعات شهرداری منطقه 17 با حضور حسین سروری، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار، محمود کلهر شهردار منطقه 17، معاونت‌های مربوطه، اعضای هیئت‌رئیسه و نمایندگان شورایاری منطقه ۱۷ و نمایندگان سپاه پاسداران ناحیه حبیب ابن مظاهر در دفتر شهردار برگزار شد.
دکتر محمدرضا سلمانی، در این جلسه از همه نهادهای مردمی که خالصانه در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا فعالیت داشتند تقدیر کرد و به انجام برنامه سلامت روانی و مراقبت اجتماعی (سراج) در این منطقه و وجود زیرساخت‌های مشارکت مردمی اشاره کرد.
وی در ادامه گفت: وجود 14 کارگروه سلامت در 14 محله منطقه 17 و کوک از شورایاران و دبیر کارگروه‌های سلامت، انتقال اطلاعات و انجام اقدامات طبق پروتکل‌های الحاقی وزارت بهداشت به‌سرعت انجام شد و ما شاهد کاهش بیماری و فوت براثر کرونا ویروس در این منطقه بودیم.
محسن آقاجانی، رییس خانه مشارکت مردم و رابط شورایاران منطقه ۱۷ گزارشی از عملکرد کارگروه‌های محلات ۱۴ گانه در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ارائه و از همکاری شهرداری و مرکز بهداشت جنوب تهران در این دوره  قدردانی کرد.
حسین سروری ضمن تشکر از خدمات و اقدامات مدیریت شهری منطقه 17 و اعضا ستاد بحران، شهردار منطقه، نیروهای بسیجی و مرکز بهداشت جنوب تهران گفت: این مرکز علاوه بر عملکرد بسیار عالی در بحران کرونا، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای اجرای طرح سلامت روانی و مراقبت اجتماعی (سراج) انجام داده است.
وی در ادامه حاصل این تلاش‌ها را غلبه بر مشکلات دانست و گفت: در این شرایط حساس که زندگی برای مردم سخت شده است دست در دست هم می‌توانیم برای مردم شریف و عزیز قدم‌های خوبی برداریم.
 محمود کلهری در این جلسه گفت: اگرچه قانون جدید مدیریت بحران، تکالیف قبلی را از روی دوش شهرداری تهران برداشته است و متولی بحران شهر، شهرداری نیست، اما در مقابله با شیوع کرونا شهرداری تهران همگام با مرکز بهداشت جنوب تهران برای اجرای دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مهار ویروس کرونا در منطقه فعالیت داشت.
 شهردار منطقه 17 در ادامه افزود:  اقلامی که برای گندزدایی نیاز داشتیم، محدود بود، اما با هماهنگی، تعامل و برنامه‌ریزی محوری ستاد بحران اقدامات خوبی صورت گرفت و طبق گزارش‌ها در روزهای نخست مبارزه با کرونا منطقه 17 به لحاظ استعداد فراگیری کرونا در رتبه اول و دوم قرار داشت ولی این احتمال فراگیری به همت همه نهادهای خدمت رسان و نیروهای مردمی کنترل شد و در ادامه هیچ‌گونه محله قرمزی در سطح منطقه نداشتیم.
وی در ادامه به گزارش دکتر سلمانی اشاره کرد و گفت: گزارش رئیس مرکز بهداشت جنوب تهران نیز مؤید همین مسئله است و این افتخار توسط عوامل و دست‌اندرکاران و مدیران نهادهای خدمت رسان که تکالیفی داشتند محقق شد.
شهردار منطقه 17 به تهیه اولین دستگاه مه پاش توسط یکی از خیرین اشاره کرد و افزود: این مه پاش در ورودی بیمارستان ضیائیان تعبیه شد که این مسئله به لحاظ روانی بر روی شهروندان و مراجعه‌کنندگان به بیمارستان بسیار مؤثر بود و همچنین پرچم مسجد جمکران را نیز در این ایام  در این بیمارستان به اهتزاز درآمد و این اقدام، به لحاظ روانی اثر مثبتی بر روی فعالان حوزه بهداشتی و شهروندان داشت.
 وی افزود: با حمایت بنیاد مستضعفان و شناسایی کارگران و دست‌فروشان در دو مرحله مبالغی را به عزیزانی که آسیب‌دیده شغلی بودند، پرداخت کردیم. به عقیده من تشکل‌های مردمی ظرفیت‌های خوبی دارند، یکی از ویژگی‌ها و نتایج تعامل با تشکل‌های مردمی در سطح منطقه این بود که در ۳۰ شب ماه مبارک رمضان توسط خیرین، غذا طبخ و در میان کارتن‌خواب‌ها و شهروندان نیازمند توزیع شد.
کلهری غربالگری را که با همکاری شهرداری منطقه ۱۷ با سپاه انجام شد اتفاق مثبتی اعلام کرد و گفت: این اقدام باعث شد تا شهروندان مراجعات کمتری به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داشته باشند، به نظر من دستاورد کرونا حمایت مردم از یکدیگر بود، ایثارگری و افتخاری که در دنیا بی‌نظیر است.
در انتها دکتر سلمانی با اهدا تقدیرنامه‌ای، از شهردار منطقه 17، رییس خانه مشارکت، نماینده شورایاران و دبیر کارگروه سلامت محلات، نماینده سپاه برای فعالیت ارزنده در منطقه تشکر و قدردانی کرد.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *