دکتر ربابه عابدینی: با مکتوب کردن مستندات می‌توان نقشه راه آینده را ترسیم کرد

رئيس بيمارستان رازي در پایان گفت‌وگوی خود با مستندسازان پیشرفت مدیریت کووید 19 در دانشگاه گفت: تک‌تک ما خاطرات و تجاربی را در این مدت به دست آورده‌ایم که اگر به شکل تکه‌های پازل در کنارهم قرار بگیرد درنهایت می‌تواند تبدیل به یک نقشه راه و دستورالعمل شود.

وی که برای گفت‌وگو به استودیو شفآ (شجاعان فداکار آگاه) به طبقه هشتم ساختمان مرکزی دانشگاه آمده بود، با اشاره به اقدام روابط عمومی در مستندسازی تجربیات کووید ۱۹ گفت: مستندسازی و مکتوب کردن اطلاعات قطعاً از تجربه‌های ارزشمندی است که دنیا به آن رسیده است، اما متأسفانه به نظرم در ایران در مستند کردن تمامی تجربیات توجه کمتری شده است و در این زمینه کوتاهی کرده‌ایم.
این عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: مستندسازی می‌تواند برای افرادی که در کادر درمان و مدیریتی دانشگاه حضور دارند اثرات خوبی را به همراه داشته باشد چراکه تک‌تک ما خاطرات و تجاربی را در این مدت به دست آورده‌ایم که اگر به شکل تکه‌های پازل در کنارهم قرار بگیرد درنهایت می‌تواند تبدیل به یک نقشه راه و دستورالعمل شود. 
رئیس بیمارستان رازی تصریح کرد: تا وقتی تجربه‌ای در ذهن من است، محدود به مرکز فوق می‌شود و درهمان حد هم قابلیت اجرایی دارد اما اگر این به شکل یک پازل در اختیار همکاران مستندساز قرار بگیرد و تمامی تجارب جمع‌آوری شود به یک تجربه و تفکر تیمی تبدیل می‌شود و می‌توان از آن استفاده‌های مدیریتی خوبی به دست آورد به‌شرط آنکه روی آن مطالعه شود. 
 
 
وی افزود: جمع‌آوری دیتا می‌تواند تبدیل به نقشه راه درستی شود که بتوانیم برای آینده تصمیم‌گیری کنیم که دیگر غافلگیر نشوم! باید از هم‌اکنون به فکر برنامه‌ریزی اصولی برای آینده باشیم. باید ایده پردازی کنیم کار تئوری انجام دهیم که اگر حتی کووید 19 هم کنترل شد و بیماری دیگری در آینده شیوع پیدا کرد آن زمان دیگر وزارت بهداشت، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها هیچ‌وقت غافل‌گیر نشوند. 
دکتر عابدینی فضای استودیو شفآ را خوب ارزیابی کرد و درباره سؤالات پرسیده شده در این مستند گفت: سؤالات خوب و کامل بود اکثر تجاربی که کسب کرده بودم را بیان کردم مطلب ناگفته‌ای باقی نماند، کلیاتی که در بیمارستان رازی شاهدش بودم را از زبان بنده شنیدید. 
توضیح اینکه روابط عمومی دانشگاه از سه ماه پیش به مستندسازی مدیریت کووید 19 در دانشگاه اقدام کرده است.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *