دکتر پورغریب: کارورزان، دستیاران و دانشجویان سال آخر پرستاری گروه اصلی خط مقدم مقابله با کرونا در بیمارستان های آموزشی هستند

معاونان آموزشی و دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دومین نشست اضطراری خود با موضوع مقابله با کرونا، به بررسی راهکارهای برنامه ریزی بهتر کشیک اینترن و رزیدنت ها و ارتقای تجهیزات حفاظت شخصی در بخش های بستری بیماران کرونایی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی، این نشست روز شنبه 10 اسفند 98 باحضور دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی، دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی، دکتر آرش عکاظی معاون آموزش پزشکی عمومی، دکتر اکرم السادات سادات حسینی مدیر امور دانشجویی و دبیران شورای صنفی دانشگاه از ساعت 15 تا 17 در سالن شورای معاونت برگزار شد.
در این جلسه دکتر پورغریب به حمایت از اینترن ها و رزیدنت ها و دانشجویان پرستاری در بیمارستان ها تأکید کرد و گفت: باید شرایطی را فراهم آوریم و با حمایت از دانشجویان دلسوز و زحمت کش که در بیمارستان ها مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند، نگذاریم آنان احساس تنهایی و خستگی کنند و با اشتیاق در شیفت های خود فعالیت کنند.
وی همچنین اعلام کرد: با راه اندازی کمیته های دانشجویی خیریه برای مقابله با بیماری کرونا، می توانیم تجهیزات لازم را خریداری و در اختیار بیمارستان ها و کادر درمان قرار دهیم.
در ادامه، دکتر سهراب پور با اشاره به کمبود لوازم و تجهیزات بهداشتی در سطح شهر گفت: ما در دانشگاه کمبود منابع مالی برای خرید این اقلام نداریم، متاسفانه سودجویی برخی فروشندگان و احتکار این لوازم و نبود آن ها در فروشگاه ها و داروخانه ها است که مشکل اصلی ما برای خرید این لوازم است.
دکتر سهراب پور آموزش به بیمارانی که ترخیص می شوند را بسیار مهم دانست و گفت: این آموزش را تیم های پرستاری بیمارستان ها بخوبی انجام می دهند زیرا در بخش ها این پرستاران هستند که از بیماران مراقبت می کنند و تجربیات خوبی بدست می آورند.
درپایان، دکتر پورغریب پیشنهاد داد که یک فضای اختصاصی به دور از محیط بیمارستان برای اینترن ها و رزیدنت ها در دانشگاه در نظر گرفته شود، تا افرادی که مدت های طولانی در خدمت به بیماران فعالیت می کنند، برای استراحت و ریکاوری هم از لحاظ جسمی و هم روحی در آن فضا بسر ببرند.
توضیح اینکه، کمیته دانشجویی مقابله با بیماری کرونا نیز نقطه نظرات خود را اعلام کردند و مسئولان بخش های مختلف این کمیته برای مقابله با ویروس کرونا تعیین شدند.

کامران محمدیان
تهیه کننده:

کامران محمدیان

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

دکتر صوفیا نقدی
98/12/11 - 23:00

با تشکر از زحمات پرستاران محترم و دانشجویان عزیز پرستاری، باید اینترنها و رزیدنتهای محترم را هم به حاضرین در خط مقدم اضافه کرد.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *