رییس بیمارستان فارابی: با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی می توانیم بحران کووید-19 را به خوبی مدیریت کنیم

جلسه کارگروه اضطرارای مقابله با بحران کووید-19 در بیمارستان فارابی با حضور رئیس و مسئولان این بیمارستان برگزار شد.

رییس بیمارستان فارابی: با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی می توانیم بحران کووید-19 را به خوبی مدیریت کنیم

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه کارگروه اضطرارای مقابله با بحران کووید-۱۹ چهارشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ با حضور دکتر محمدرضا اکبری، رییس این بیمارستان برگزار شد.
در این جلسه که به منظور بررسی شرایط موجود و ارائه راهکارهای مناسب برای مدیریت موج دوم بحران کرونا در بیمارستان فارابی تشکیل شده بود ابتدا دکتر آرش میرمحمدصادقی، معاون درمان، سعید مرادی، مدیر و شادی رضایی، مدیر پرستاری این بیمارستان گزارشی از وضعیت درمانگاه ها، تعداد مراجعان و نحوه پذیرش بیماران در زمان شیوع ویروس کرونا و وضعیت آمادگی کادر درمان بیمارستان ارائه کردند.  
در ادامه دکتر اکبری به اهمیت تعامل بین کادر درمان و مراجعه کنندگان به بیمارستان فارابی اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط به گونه‌ایاست که نیازمند یک برنامه ریزی دقیق و منسجم برای مدیریت بحران کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها هستیم. بیمارستان فارابی نیز با تعداد بالای مراجعه کنندگان در روز قطعا باید با چنین برنامه ریزی دقیقی ارائه خدمات به بیماران را ادامه دهد. زیرا تعطیلی یا کاهش میزان پذیرش بیماران هم به ضرر بیماران و هم بیمارستان خواهد بود.  
وی ایجاد تغییر در برنامه کاری درمانگاه‌های بیمارستان فارابی را یکی از راهکارهای موجود دانست و افزود: تعداد بالای بیماران در برخی از درمانگاه‌ها مانند درمانگاه شبکیه در بعضی از روزهای هفته یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل برنامه ریزی و شروع به کار روزانه درمانگاه‌ها باید به گونه‌ایباشد که طول صف و زمان انتظار بیماران کاهش یابد. زیرا با این روش ازدحام بیماران در درمانگاه‌ها و سالن‌های انتظار کاهش می‌یابد و در نتیجه فاصله گذاری اجتماعی به نحو مطلوبتری انجام می‌شود. از مسئولان درمانگاه‌ها و دفتر پرستاری می‌خواهم تا با هماهنگی یکدیگر و نوبت دهی مناسب در شیفت‌های صبح و عصر از ازدحام بیماران جلوگیری کنند.
رییس بیمارستان فارابی نظارت دقیق بر استفاده کارکنان و بیماران از ماسک در هنگام حضور در بیمارستان را امری ضروری دانست و گفت: کارکنان بیمارستان به ویژه کادر درمانی که در درمانگاه‌ها مشغول ارائه خدمات هستند باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک را رعایت کنند. زیرا ابتلای کادر درمان به ویروس کرونا هم از نظر روانی و هم از نظر نیروی انسانی به ضرر نظام درمان کشور خواهد بود. وی همچنین از واحد حراست و حفاظت فیزیکی بیمارستان خواست تا در ورودی‌های بیمارستان به استفاده مراجعه کنندگان از ماسک به صورت دقیق نظارت کرده و برای حفاظت از سلامت آن ها، افرادی که فاقد ماسک هستند را ملزم به استفاده از ماسک نمایند.
دکتر اکبری در پایان صحبت‌های خود به تبلیغات گسترده که در زمینه فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک که در سطح جامعه وجود دارد اشاره کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی بحران کووید-۱۹ را به خوبی مدیریت کنیم. مدیریت این بحران نیازمند یک کار گروهی در سطح جامعه است. کادر درمان نیز مانند گذشته باید نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند. بنده برگزاری این جلسات را مثبت ارزیابی می‌کنم و از همکاران می‌خواهم مانند همیشه با ارائه نظرات و پیشنهادات خود نظام سلامت را در شکستن زنجیره انتقال کرونا یاری کنند.
سید عباس  قاضی میرسعید
تهیه کننده:

سید عباس قاضی میرسعید

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *