بازدید رئیس دانشگاه از بیمارستان بهارلو

زیبایی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها در ایجاد روحیه برای کارکنان و مراجعه کنندگان اثرات خوبی دارد

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه ضمن بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان بهارلو در دیداری صمیمانه با مسئولان و کارکنان این مرکز از زحمات دلسوزانه آنان در 11 ماه اخیر قدردانی کرد.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح شنبه 20 دی‌ماه 1399 رئیس دانشگاه به همراه دکتر ماشاءاله ترابی مدیر روابط عمومی از بخش‌های مختلف بیمارستان بهارلو بازدید و از مسئولان و کارکنان این مرکز قدردانی کرد.

دیر آمدم ولی بالاخره آمدم
رئیس دانشگاه با ابراز خوشحالی از حضورش در بیمارستان بهارلو گفت: من سال 68 که معاون آموزشی دانشکده پزشکی بودم (حدود سی‌و یک سال پیش) درست در زمان آغاز بحث‌ آموزشی شدن بیمارستان بهارلو و همین‌طور چند بار دیگر که به اینجا آمدم و الان هم که دوباره دست داد تا به این بیمارستان بیایم بسیار خوشحال هستم. من درد بیمارستان‌هایی ازاین‌دست را به‌خوبی می‌شناسم و درک می‌کنم و به آن‌ها چه از نوع خدماتی که می‌دهند چه آن‌ها که خدمت می‌دهند و چه گیرندگان خدماتشان علاقه‌مندم و با همین شناختم به همه‌تان می‌گویم خسته نباشید. کاملاً با سیر رشد فیزیکی این بیمارستان آشنا هستم. کارکنان در بیمارستان جنوب شهر روحیه شان متفاوت است و کمی دل‌نشین‌ترند.

زنان دانشگاه را بسیار شجاع می‌بینم
دکتر کریمی با یادآوری لحظه واگذاری مسئولیت بیمارستان بهارلو به دکتر ناطقی افزود: من با شناخت به اینکه بیمارستان بهارلو ازنظر جغرافیایی در جای حساسی قرارگرفته به ایشان گفتم آیا مرد خدمت‌رسانی به مردم این منطقه محروم هستی و ایشان هم بااینکه جوان بود پذیرفت و الان پس از 11 ماه تائید می‌کنم که این اتفاق افتاده است.
وی در تجلیل از خدمات کادر پرستاری دانشگاه گفت: من زنان دانشگاه و حوزه سلامت را بسیار شجاع می‌بینم. کارکنان پرستاری که اکثرشان خانم هستند و در همین بیمارستان بهارلو خانم قاضی و لشگر 520 نفره اش در بحران کرونا شجاعت و قدرتشان را به‌خوبی به منصه ظهور نشاندند که قابل‌تقدیر است.

از بخش هایی که مزیت نسبی دارند غفلت نکنید
رئیس دانشگاه بابیان این نکته که همه بخش‌های بیمارستان باید باهم رشد کنند افزود: بیمارستان را باید جنرال دید و همه بخش‌هایش را موردتوجه قرار داد ولی با رویکرد کل نگر و در بحث سیاست‌گذاری‌ها با توجه به محدودیت‌های موجود، باید از بخش‌هایی که مزیت نسبی در این بیمارستان را دارند غافل نشد.
توسعه هر یک از بخش‌های بیمارستانی فرمول خاصی دارد که بخشی با تلاش خودتان، بخشی با حمایت دانشگاه و بخشی هم با رایزنی با وزارت بهداشت و جذب کمک‌های خیرین قابل انجام است. اگرچه اصولاً با ساخت‌وساز مخالفم ولی ساخت‌وسازهای درونی بخش ها بیشتر اصلاح و بازسازی است و راه‌های مختلفی دارد که باید با همفکری کمک کنیم تا انجام شود. زیبایی فضای فیزیکی بیمارستان‌ها در ایجاد روحیه برای کارکنان و مراجعان اثرات خوبی دارد.

اداره بیمارستان‌ها حاوی تجربیات بسیار ارزشمندی است
وی در ادامه با اشاره به اهمیت و ارزش تجربیات سال‌های ریاست بیمارستانی‌اش گفت: بهترین دوران دانشگاهی یک فرد به‌عنوان هیئت‌علمی دانشگاه جدا از فعالیت‌های تخصصی رشته‌اش، زمانی است که برای اداره بیمارستان می‌گذارد من شخصاً 21 سال از خدمتم را در کنار کار تخصصی، رئیس بیمارستان بودم و بیشترین تجربه‌ام را از همین سال‌های اداره بیمارستان دارم. اداره بیمارستان‌ها حاوی تجربیات بسیار ارزشمندی است. هیچ‌وقت در هیچ پستی کارنکرده‌ام که نگاهم به جایگاه و پست دیگری باشد. اگر کاری کنیم که سایر اعضای هیئت‌علمی در آسایش بتوانند خدمات تخصصی شان را ارائه دهند میزان انگیزه و رضایتشان را بالا می‌بریم. آن‌وقت دیگر روزهای ریاست بیمارستانی‌مان روزهای ازدست‌رفته نخواهد بود.

درخشش بیمارستان بهارلو در مدیریت کووید 19
دکتر کریمی در پایان گفت: من هم تا هر مدتی که مسئولیت دانشگاه را داشته باشم از آدم‌های دلسوزی مثل شما حمایت می‌کنم و هر کمکی بتوانم برای رفع مشکلات شما خواهم کرد. مهم نیست من چه فکری می‌کنم اگر خودتان از عملکردتان در این یازده ماه راضی هستید که فکر می‌کنم هستید همین مهم است. از روز اول بحران، همه‌تان، دلی کارکرده‌اید. بیمارستان بهارلو طبق آمار و ارقام در پاندمی کووید خوش درخشیده است و من از همه شما بسیار متشکرم. از ابتدای بحران کرونا همواره به خدمات خالصانه شما در بهارلو افتخار کردم. سلام و خسته نباشید ما را به همکارانتان برسانید برای همه شما آرزوی سلامتی دارم.

گزارش رئیس بیمارستان بهارلو و بیان چالش‌ها
رئیس بیمارستان بهارلو ضمن قدردانی از همکاری خوب سایر اعضای تیم مدیریت و رهبری بیمارستان بهارلو به‌ویژه در کنترل بحران کرونا مختصری به تاریخچه، ویژگی‌ها، وضعیت منابع انسانی و عملکرد بخش‌های مختلف این مرکز اشاره کرد و افزود: بیمارستان بهارلو به ریاست دکتر طرفه در سال 1381 آغاز به کار کرد و ازنظر قدمت دومین بیمارستان قدیمی دانشگاه پس از بیمارستان سینا بوده و با 330 تخت فعال بیمارستانی تنها مرکز اورژانس، ICU، بخش و آزمایشگاه مسمومیت دانشگاه، تنها مرکز آنژیو گرافی جنوب تهران و اولین مرکز کلینیک خواب در کشور است.

وی در ادامه به مهم‌ترین چالش‌های موجود این مرکز همچون فرسودگی تخت‌های بخش‌های جراحی، استهلاک دستگاه تست خواب، مطالبات وصول نشده بیماران مسمومیت، جذب هیئت‌علمی در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، تأمین مالی برای اقدامات توسعه‌ای (بهسازی فضای فیزیکی و افزایش تخت بستری)، کمبود کمک بهیار و نیروی خدمات و خرید تجهیزات موردنیاز بخش آنژیوگرافی پرداخت و گفت: متأسفانه به‌رغم این‌که این بیمارستان در محروم‌ترین منطقه تهران قرار دارد ولی کمتر مورد اقبال خیرین سلامت واقع‌شده است که البته یکی از برنامه‌های پیش روی ما برنامه‌ریزی برای جذب خیرین سلامت به شکل حضوری و مجازی برای کمک به تأمین منابع مالی سیاست‌های توسعه‌ای بیمارستان است.

دکتر سعید ناطقی همچنین از توان این بیمارستان در ایجاد مرکز تروما خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع به‌شدت در افزایش درآمد بیمارستان مؤثر خواهد بود.

دکتر مریم سرایی،معاون آموزشی پژوهشی بیمارستان با رضایت‌بخش خواندن وضع آموزش در این مرکز، این بیمارستان را به دلیل تنوع زیاد حوزه‌های درمانی محل خوبی برای آموزش دانشجویان به‌ویژه در مقطع پزشکی عمومی عنوان کرد.

زهرا قاضی مترون بیمارستان بهارلو نیز با قدردانی از همکاری مدیریت توسعه دانشگاه برای تأمین منابع انسانی موردنیاز کادر پرستاری در این مرکز گفت: در حال حاضر تنها با کمبود کمک بهیار مواجهیم به‌گونه‌ای که نیروهای فعلی با نوبت‌های سنگین کاری مواجه‌اند.

داود پناهی مدیر بیمارستان بهارلو با ابراز رضایت از همکاری واحدهای ستادی دانشگاه گفت: خوشبختانه تاکنون با هیچ دربسته‌ای مواجه نشدیم و همه خودشان پای‌کار آمدند و به‌نوعی کمک کردند. این بیمارستان در منطقه بسیار محروم شهر قرار دارد و مورد اقبال جمعیت منطقه است. اگر بتوانیم زیرساخت‌های لازم را در آن ایجاد کنیم می‌توانیم خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم. بنا به گفته رئیس محترم دانشگاه که  «مهمترین رکن بیمارستان بیمارانش است» امیدوارم ما نیز بتوانیم به‌خوبی از عهده رسالتمان برآییم.

 دکتر بهنام بهنوش، معاون درمان بیمارستان نیز با تأکید بر اهمیت ارائه خدمات باکیفیت به مردم منطقه گفت: مردم اینجا اگرچه پول ندارند ولی آبرو و عزت دارند باید تلاش کنیم تا خدمات باکیفیت و درخور شأنشان را به آن‌ها ارائه دهیم. این مردم قدرشناس‌اند.

توضیح این‌که رئیس دانشگاه در بازدید از بیمارستان بهارلو از بخش‌های اورژانس، جراحی 1، مراقبت‌های ویژه کووید، بستری کووید، مسمومیت، مراقبت‌های ویژه جراحی و همچنین فضاهای توسعه‌ای این مرکز درمانی دیدن کرد.

 

نجمه باهو
تهیه کننده:

نجمه باهو

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *