به مناسبت آغاز هفته سلامت

مدافعان امنیت تهران بزرگ از مدافعان سلامت مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تقدیر کردند

در مراسم تقدیر فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ از کادر درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، دکتر صادق نیت با اعلام خبر بازگشت کامل بخش‌های این مجتمع به روال عادی فعالیت، این مرکز را ازنظر خطر ابتلا به کرونا برای مراجعه کنندگان یا بیماران بستری‌شده ایمن دانست.

به گزارش روابط عمومی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، در مراسم تقدیر فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ از رئیس و کادر درمان مجتمع، دکتر صادق نیت رئیس این مرکز با تشکر از ابتکار نیروی انتظامی در برگزاری این مراسم، تقدیر از کادر درمان را عامل قوت قلب برای تداوم تلاش‌های همه‌جانبه آن‌ها خواند و گفت: خوشحالم که برگزاری این مراسم فرصتی ایجاد کرده تا دو رکن اساسی جامعه که یکی حافظ امنیت مردم و دیگری حافظ سلامت مردم است، در کنار هم قرار بگیرند.
وی بابیان این‌که طی دو ماه گذشته، این مجتمع از بیمارستان‌های پیش‌قراول در خدمت به بیماران مبتلا به کرونا بوده است، گفت: در این مدت، بیش از 18 هزار بیمار و فرد مشکوک به کرونا به این مرکز مراجعه کرده‌اند که از میان آن‌ها بیش از هزار و 600 تن بستری شدند. تعداد قابل‌ملاحظه‌ای نیز نیازمند بستری در بخش‌های ویژه بودند که خدمات موردنیاز خود را در این بخش‌ها دریافت کردند.
رئیس مجتمع افزود: در اوج بحران کرونا گاهی اوقات پیش می‌آمد که روزانه حدود 800 بیمار به این مجتمع مراجعه کنند و حتی باوجود این کثرت مراجعه، هیچ موردی نبود که در آن بیمار بدون پاسخ مناسب از این مرکز خارج شود. اگر فردی نیازمند بستری بود، بستری می‌شد و اگر به عمل جراحی نیاز داشت، بهترین خدمات برایش ارائه می‌شد.

خدمات افتخارآمیز مجتمع در مقابله با کرونا و انعکاس جهانی آن
وی با اشاره به مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز درمانی استان تهران و کشور، خدمات ارائه‌شده در این مجتمع را در مقابله با کرونا در سطح دنیا افتخارآمیز خواند و افزود: این خدمات به نحوی ارائه‌شده است که با کمترین عارضه و مرگ‌ومیر برای مبتلایان به این بیماری همراه بوده است.
دکتر صادق نیت بابیان این‌که اساتید مجتمع از همان هفته‌های نخست آغاز بحران کرونا، مورد رجوع متخصصین و پزشکان خارج از کشور بوده‌اند، گفت: در همین رابطه و با توجه به درخواست‌های متعدد، ویدیوکنفرانس های متنوعی برای نقاط مختلف دنیا از دانشگاه نیویورک تا دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های کشورهای منطقه در مجتمع برگزار شده است که در آن‌ها آخرین تجربیات اساتیدمان برای کنترل این بیماری با اساتید و پزشکان این کشورها به اشتراک گذاشته شده است.

شجاعت کم‌نظیر کادر درمان مجتمع در پاسخگویی به بیماران مبتلا به کرونا
رئیس مجتمع با اشاره به شجاعت کم‌نظیر کادر درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) در پاسخگویی به بیماران مبتلا به کرونا گفت: رزمندگان و بسیجیان سال‌های دفاع مقدس نیز به‌عنوان الگوهای ایثارگری این کشور با جان‌فشانی عامل حفظ آرامش و امنیت کشور بودند و می‌دانستند که با این جان‌فشانی خانواده‌هایشان در امنیت خواهند بود. ولی تفاوت فداکاری کارکنان بیمارستان با رزمندگان در این است که آن‌ها می‌دانستند در مواجهه با ویروس کرونا ممکن است جان‌عزیزان و خانواده‌هایشان نیز به خطر بیفتد ولی بااین‌حال سنگر ارائه خدمت را ترک نکردند و از سلامت خود گذشتند تا سلامت آحاد جامعه را حفظ کنند.
دکتر صادق نیت افزود: در بحران کرونا یاری کمک‌های خیرین و داوطلبان گروه‌های غیرپزشکی را نیز نباید فراموش کنیم. صحنه‌های مختلفی از این کمک‌ها نیز خلق شد که امیدوارم هنرمندان این سرزمین، این صحنه‌های فراموش‌نشدنی را به روش‌های مختلف ثبت کنند و آن را به زیبایی انعکاس دهند تا در آینده الگوی نوادگانمان و مایه ارتقای کشورمان باشد.

بحران کرونا و جلوه گری جان‌فشانی‌های کادر درمان
در بخش دیگری از این مراسم، سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، ضمن عرض خسته نباشید به جامعه سفید پوشان عرصه سلامت و بهداشت جامعه، به‌ویژه آن‌هایی که در این مراسم حضور ندارند، گفت: از رئیس مجتمع به دلیل همکاری در برگزاری این مراسم تشکر فراوان دارم که مسبب آن شد تا بتوانیم برای تقدیر از کادر درمان این مجتمع ادای وظیفه کنیم.
سردار رحیمی افزود: به‌واسطه عضویت در ستاد بحران کرونا در استان تهران، شاید بیشتر از سایرین از خدمات، تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی کارکنان این مجتمع اطلاع داشته باشم. جلوه‌های ارزشمند و زیبای ایثارگری‌ها، جان‌فشانی‌ها و خدمات ارزشمندی که جامعه پزشکی، پرستاران عزیز و کادر درمانی گران‌قدر در مقابله با بحران کرونا ارائه کرده‌اند، همیشه به یاد می‌ماند.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، پیشامدهای خاص را فرصتی مناسب برای نمایش ایثارگری گروه‌های مختلف جامعه دانست و افزود: این پیشامدها و بحران‌ها، فرصتی است تا وجدان کاری و روحیه ایثارگری خود را ارائه کنیم.
وی ادامه داد: به‌عنوان سربازان کشورمان، در مواجهه با موقعیت‌های حساس و بحرانی از مسائل امنیتی گرفته تا وضعیت جنگی و دفاع از میهن، فرصت آن را داریم تا جلوه‌های ایثارگری را به نمایش بگذاریم. در این میان، شیوع ویروس کرونا فضایی مناسب برای بروز و ظهور جلوه‌های اخلاص و ازجان‌گذشتگی جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان کشور ایجاد کرد. به‌گونه‌ای که مقام معظم رهبری سه مرتبه به‌صورت اختصاصی از کادر درمان تشکر ویژه کرد.
فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: صحنه‌های ایثارگری کادر درمان در صورت انعکاس در عرصه‌های هنری، می‌تواند هر انسانی را متحول و دگرگون کند. به این صحنه‌ها غبطه می‌خورم و از همین‌جا به روح بلند و مظلوم شهدای سلامت که در راه مبارزه با کرونا جان خود را از دست دادند، درود می‌فرستم.
سردار رحیمی با اشاره به برگزاری مراسم تقدیر از کادر درمان گفت: برگزاری این مراسم‌ها، فرصتی برای ادای احترام، و قدردانی از کادر درمانی است و طبق فرموده مقام معظم رهبری، کشور و مردم ما در مقابله با کرونا خوش درخشیدند که بخش اعظم این درخشش، متعلق به کادر درمان است.
وی بابیان آن‌که در شرایط حاضر، علاوه بر ویروس کرونا با ویروس تحریم نیز دست‌وپنجه نرم می‌کنیم گفت: الحمدالله با روحیه ایثارگری، اخلاص و نوع‌دوستی که این روزها بیشتر در سطح جامعه و به‌خصوص در کادر درمان تبلور پیدا کرده است، می‌توانیم با هر دو ویروس مقابله کنیم.
سردار رحیمی با اشاره به حضور مردانه و دلیرانه پزشکان و پرستاران کادر درمان کشور و وضعیت مطلوب کشور در میان سایر کشورهای جهان ازنظر مقابله با کرونا گفت: باید قدر این عزیزان را بیش‌ازپیش بدانیم و زحمات و تلاش‌های آن‌ها را که در این عرصه خوش درخشیدند، قدر بدانیم. در این میان ما نیز به‌عنوان مدافعان امنیت تمام‌قد در کنار مدافعان سلامت هستیم.
در پایان، فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ با اعطای لوح تقدیر و هدیه از زحمات دکتر صادق نیت رئیس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تشکر و تقدیر کرد. همچنین 25 پرستار و عضو کادر درمان نیز موردتقدیر قرار گرفتند. اهدای شاخه‌های گل از سوی کادر نیروی انتظامی به مدافعان سلامت از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
توضیح این‌که، این مراسم با حضور سردار رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، سرهنگ مرادی معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ، دکتر صادق نیت رئیس مجتمع، معاونان، مدیران، پرستاران و کادر درمان مجتمع، 31 اردیبهشت 99 و در آستانه هفته سلامت، در محل تالار شهید کاووسی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) برگزار شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *