« مستندسازی» ارزش کار را ماندگار می کند

مدیر دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه: در مستندسازی، خدمات همه واحدها و زیرمجموعه ها باهم دیده می شود و افراد یک حس دلگرمی پیدا می کنند

مدیر دفتر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با تأکید بر اینکه مستندات کووید 19 در دانشگاه باید با جزییات تمام زیرمجموعه ها ثبت و ضبط شود، گفت: همیشه هیئت رئیسه دانشگاه به این دفتر دید حمایتی داشته است توانستیم با آمادگی کامل کرونا را که یک چالش جهانی بود را مدیریت کنیم.

دکتر سید سینا مرعشی شوشتری مدیر دفتر آمار و فناوری اطلاعات و رئیس دانشکده مجازی دانشگاه علوم پزشکی تهران شنبه 3 خرداد 99 در حاشیه دیدار با مدیر روابط عمومی دانشگاه درباره اقدام روابط عمومی در مستندسازی تجربیات کووید 19 در استودیو شفآ گفت: خیلی ممنون هستم از این ابتکار روابط عمومی که با همفکری رئیس دانشگاه در حال انجام است. کار کادر درمان بر کسی پوشیده نیست و همه شاهد آن هستند اما یک سری از فعالیت‌ها ازجمله کار دفتر آمار و فناوری اطلاعات و کارهایی ازاین‌دست معمولاً دیده نمی‌شوند تا وقتی‌که همه‌چیز دارد خوب کار می‌شود کسی نمی‌بیند اما وقتی خراب می‌شود همه یادشان می‌افتد که اشکال کار کجاست و اعتراض می‌کنند.
وی ادامه داد: مستندسازی عاملی است که خدمات همه واحدها و زیر مجموعه ها هم دیده شود و افرادی که کار و فعالیت می‌کنند یک حس دلگرمی پیدا کنند. بدنه کارشناسی در تمام طول سال در حال خدمت رسانی هستد، همه‌ موارد بدون خطا در حال انجام است و بدون اشکال پیش می رود تا زمانی که زیرساخت‌ها آماده باشد، خدمت‌رسانی تداوم پیدا میکند اما همیشه این نگرانی را دارند که کارمان را کسی نمی‌بیند فقط وقتی‌که سیستمی خراب، قطعی و ... پیش می آید اعتراض را می‌شنویم وقتی کار خوب پیش می‌رود تقدیر و تشکری نیست اما این فرآیند « مستندسازی» ارزش کار را ماندگار می کند، بقیه متوجه می شوند که گروهی در پشت‌صحنه در حال کار هستند که بقیه کارها به سمت جلو حرکت می‌کند ازاین‌جهت از شما و همکاران پرتلاش مجموعه تشکر ویژه می‌کنم.
وی با اشاره به حضور خود در استودیوی شفآ گفت: فضا و برخورد همکاران استودیو شفا خیلی دوستانه و گرم است من آدم پرحرفی نیستم ولی راحتی اینجا باعث شد زیادتر از عادت خودم صحبت کنم. 
امکاناتی در دانشکده مجازی داریم که از پرده سبز استفاده کنیم می‌توانید متناسب با صحبتی که فرد در حال انجام است تصویر پشت در آن فضا قرار گیرد و از تصاویر استفاده کنید؛ خرسندیم این تعامل و همکاری را با روابط عمومی دانشگاه در زمینه «استودیو» شروع کنیم.  
وی درباره سؤالاتی که در این مستند از مصاحبه‌شوندگان پرسیده می‌شود گفت: من خیلی فرد باتجربه‌ای در این زمینه نیستم و خیلی وارد این‌گونه بحث‌ها هم نمی‌شوم ولی سؤالات شما مشکلی نداشت و به تجارب و دستاوردهای این بحران پرداخته است و کمتر چالشی بود شاید اگر چالشی هم بود من مشکلی نداشتم چراکه خیلی اهل نشان دادن شرایط به‌صورت خیلی مطلوب و غیرواقعی نیستم اگر مشکلی باشد حتماً بیان می‌کنم. کار ما یک کاری از جنس پشتیبانی، پشت پرده و زیرساختی است این جنبه‌اش برای من مثبت بود که این هم مطرح شد چون خیلی از کارها مثل جنس کار روابط عمومی است منعکس‌کننده کار بقیه است  درصورتی‌که خودتان را کسی نمی‌بیند کار ما هم این است کمک می‌کنیم کار بقیه خوب انجام شود ولی کسی ما را نمی‌بیند. کار مستندسازی از این بابت که تمام کارهای زیرساختی که درواقع پشت‌صحنه بوده اند هم دیده میشود به نظرم خیلی خوب است. 
دکتر مرعشی گفت: من به‌عنوان سخنگو و نماینده هستم؛ کار مجموعه را کارشناسان انجام می دهند اگر چالشی مطرح شود که بخواهد کار همکارانم را به چالش بکشد خیلی موافق نیستم اما در جایگاه خودم به‌عنوان مدیر اگر چالشی باشد از آن استقبال می‌کنم چراکه اگر ضعفی باشد، مرتفع می‌کنم. از زمانی که من مسئولیت گرفتم خوشبختانه دید هیات رئیسه دانشگاه نسبت به این دفتر دید حمایتی بوده است و این امر باعث شد که ما با آمادگی کامل این شرایط بحران را طی کردیم. کرونا برای کشور یک چالش بود اما به‌خوبی مقابله کردیم.
 
 
توضیح اینکه روابط عمومی دانشگاه از دو هفته پیش مستندسازی پیشرفت مدیریت کووید 19 را آغاز کرده است و ضبط تجربیات کادر درمانی همچنان ادامه دارد.
 
الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

داریوش چیوایی

داریوش چیوایی

99/03/06 - 14:37

سلام و خداقوت. رویکرد روابط عمومی در انباشت این تجربیات مثبت و روبه جلو است. همچنین فعالیت بیشتر روابط عمومی در شبکه های مجازی نیز یک حرکت بسیار خوب است که اخیرا با جدیت بیشتری پیگیری می شود. امیدوارم موفق باشید.

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *