مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت جنوب تهران از بهبود 47 درصدی اختلالات روان‌پزشکی در بازماندگان سوگ کرونا خبر داد

کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران خدمات گسترده به بازماندگان ناشی از سوگ کرونا را در مرکز تخصصی روان‌پزشکی روانشناسی مهرگان بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، زهرا مرتضوی، کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز گفت: از اردیبهشت سال جاری تاکنون تعداد 598 مورد فوت در مناطق تحت پوشش مرکز بهداشت جنوب از بیمارستان‌های تابعه گزارش‌شده است که مرکز تخصصی روان‌پزشکی و روان‌شناسی مهرگان موفق به تماس با 442 مورد شده است و بقیه موارد متأسفانه پاسخگو نبوده‌اند.
وی در ادامه افزود: این مرکز کلیه خدمات را رایگان و به‌صورت تماس تلفنی و تصویری به بیماران خود می‌دهد. از 422 مورد ارزیابی و مشاوره مقدماتی از اعضای خانواده فوت‌شده 17 درصد دارای نوعی ا اختلال روان‌پزشکی بوده‌اند؛ که بیشترین موارد اختلالات را اختلال اضطرابی، افسردگی و سوگ پیچیده و ... شامل می‌شوند.
کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت جنوب تهران در ادامه گفت: 100 درصد افرادی که در ارزیابی اولیه مشکوک به اختلال بوده‌اند توسط روان‌پزشک مرکز به‌صورت تماس تلفنی و یا تماس تصویری ویزیت و تشخیص نهایی بیماری رادارند. لازم به ذکر است نسخه‌های این بیماران از طریق فضای مجازی و یا پیک برای بیماران ارسال می‌گردد.
وی افزود: خدمات روان‌شناختی ارائه‌شده برای این خانواده‌ها 250 مداخله شامل ارزیابی انعطاف با سوگ پیش‌آمده در خانواده، کنار آمدن و معنایابی با واقعه پیش‌آمده، سازگاری با فقدان از دست دادن فرد فوت‌شده و بازگشت به ریتم عادی زندگی است.
مرتضوی در ادامه به تعداد 47 درصدی بهبود کامل پس از دریافت خدمات روان‌پزشکی و روان‌شناختی اشاره کرد و گفت: 16 درصد از موارد مذکور از خدمات مددکاری در مرکز بهره‌مند شده‌اند. عمده این خدمات تهیه بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی، تهیه دارو، هماهنگی برای گندزدایی منازل، معرفی به ارگان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و ... است.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

نسیبه نصیرپور - روابط عمومی داروخانه های 13 آبان

نسیبه نصیرپور - روابط عمومی داروخانه های 13 آبان

99/06/15 - 09:04

با سلام و عرض ادب خداقوت به همکاران . چه خدمت ارزشمندی و دست مریزاد .

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *