معاون بهداشت دانشگاه: تا کمتر از یک ماه آینده واکسیناسیون کرونا فقط در مراکز خدمات جامع سلامت انجام خواهد شد

دکتر علیرضا اولیایی منش، تا کمتر از یک ماه آینده حدود ۸۰ درصد مردم جامعه واکسینه می‌شوند و در آینده نزدیک می‌توانیم سایت‌های تجمیعی واکسیناسیون را در مراکز خدمات جامع سلامت متمرکز کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مرکز بهداشت جنوب تهران، دکتر علیرضا اولیایی منش، معاون بهداشت دانشگاه در مصاحبه با روابط عمومی این مرکز گفت: در این مدت بازدیدهایی را از مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا به‌منظور قدردانی از فعالیت‌های همکاران بهداشت جنوب تهران داشته ایم و از نزدیک شاهد بودیم که واکسیناسیون به‌صورت منظم و منسجم در حال انجام است و همکاری بین بخشی خوبی بین همکاران ما و سپاه، بسیج و نیروی انتظامی در حال انجام است و این همکاری بین بخشی را باید قدر بدانیم.
وی در ادامه بر رعایت حقوق مردم تأکید کرد و افزود: سایت‌های تجمیعی واکسیناسیون به‌منظور رعایت حقوق مردم راه‌اندازی شد تا مردم در صف‌های طولانی در انتظار واکسیناسیون نباشند و مردم در صف نباشند و حقوقشان رعایت شود و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نهایتاً تا کمتر از یک ماه آینده واکسیناسیون دوز اول و دوم ۸۰ درصد مردم جامعه انجام می‌شود و در آینده نزدیک می‌توانیم سایت‌های تجمیعی واکسیناسیون را در مراکز خدمات جامع سلامت مرکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران متمرکز کنیم.
معاون بهداشت دانشگاه به‌سرعت و نظم و مدیریت انجام واکسیناسیون کرونا اشاره کرد و گفت: برخی از سایت‌های تجمیعی که مراجعان خیلی کمی دارند با تغییر ساعت کاری واکسیناسیون و یا جمع‌آوری سایت موردنظر می‌توانیم واکسیناسیون را در مراکز خدمات جامع سلامت متمرکز کنیم.
وی در خصوص دوز بوستر گفت: دوز سوم یا همان دوز بوستر طبق دستورالعمل فقط برای کارکنان بهداشت و درمان، بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج انجام می‌شود.
ما حدود ۹ بیماری خاص و سیصد مورد هم بیماری صعب‌العلاج و نادر داریم و افرادی که در معرض خطر هستند می‌توانند دوز بوستر را دریافت کنند.
دکتر اولیایی منش در خصوص واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال افزود: واکسیناسیون این افراد هنوز ازنظر علمی اثبات نشده است و در دنیا بحث است و برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال بسیاری از کشورها هنوز مردد هستند و در صورت ابلاغیه واکسیناسیون این افراد ما می‌توانیم واکسیناسیون را برای آن‌ها انجام دهیم.

نگار  دیوبندی
تهیه کننده:

نگار دیوبندی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *