گفتگوی هیئت رئیسه دانشکده دندانپزشکی با دانشجویان در برنامه زنده اینستاگرامی

رئیس دانشکده دندانپزشکی ضمن اشاره به اینکه ویروس کرونا در این مدت به همه اقشار جامعه آسیب زده و دانشجویان هم از این آسیب مستثنا نبودند گفت: همه باید دست به دست هم داده و به یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو این دوران را پشت سر بگذاریم.

به گزارش روابط عمومی دانشکده دندانپزشکی، در آستانه بازگشایی دانشکده در بحران بیماری کویید 19، هیئت رئیسه این دانشکده بر آن شد تا برنامه زنده اینستاگرامی ترتیب دهد و در آن به گفتگوی صمیمانه با دانشجویان بپردازد و به سوالات آنها پاسخ دهد.
در ابتدای این برنامه که 11 خرداد 99 برگزار شد، دکتر امیر رضا رکن رئیس دانشکده دندانپزشکی ضمن ابراز خوشحالی از بازگشایی مجدد دانشکده و ابراز دلتنگی برای دانشجویان گفت: طبق دستور ستاد کرونا دانشگاه ها  17 خرداد 99 مجدد شروع به فعالیت میکنند.
همچنین افزود: در این دوران با اینکه دانشکده دندانپزشکی از نظر آموزشی به صورت حضوری فعالیتی نداشت ولی تمامی کلاس ها تئوری به صورت مجازی برگزار شد، برداشت من این است که کیفیت کلاس های مجازی خیلی بهتر است و دانشجویان میتوانند دروس بارگزاری شده را به دفعات مرور کنند.
وی با بیان اینکه از 17 خرداد ماه 99 کلاس های عملی با حفظ اصول و با جدیت شروع خواهد شد و تا دوم شهریور ماه ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک بسیار مهم است در این مدت تمام تلاش خودمان را کردیم تا امکانات کافی را برای دانشجویان را فراهم کنیم تا بتوانند پروتکل های پیشگیری را رعایت کنند.
وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در این مدت به همه اقشار جامعه آسیب زده و دانشجویان هم از این آسیب مستثنا نبودند افزود: طول دوره تحصیلی این ترم کمتر از گذشته است و به جای دو چرخش 40 روزه به دو چرخش 30 روزه تبدیل شده که البته قانونگذار این اجازه را به دانشجو داده است که میتواند ترم خود را حذف کند و در سنواتشان حساب نشود.
رئیس دانشکده دندانپزشکی در پایان افزود: همه باید دست به دست هم داده و به یکدیگر کمک کنیم تا بتوانیم به بهترین نحو این دوران را پشت سر بگذاریم.
سپس دکتر حکیمه سیادت معاون آموزش دندانپزشکی عمومی، ضمن اشاره به بارگزاری تمامی برنامه های آموزش در سایت دانشکده خلاصه ای از آن را بیان کرد.
وی افزود: دانشجویان ترم 12 و دانشجویانی که دروس مشترک با این ترم دارند هفدهم خرداد ماه و دانشجویان ترم 10، 8 و 6 و همچنین دانشجویان ترم 4 که  امتحان علوم پایه دارند  24 خرداد ماه شروع به کار میکنند.
همچنین دانشجویان ترم 2 تمامي امتحاناتشان به صورت مجازي برگزار ميشود و نياز به حضور در دانشكده ندارند و دانشجويان ترم ١٢ و ترم ٤ تا پايان تيرماه دوره آموزششان به پايان ميرسد.
وی با بیان اینکه امتحانات دانشکده به صورت الکترونیک و چهار گزینه ای برگزار میشود توضیحاتی درباره آن ارائه کرد.
در ادامه دکتر فرنوش محمدی معاون آموزش تخصصی و تحصیلات تکمیلی در مورد نحوه حضور دستیاران و امتحانات آنها، همچنین امتحان ارتقاء و آزمون دانشنامه بورد تخصصی توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه دکتر مرضیه علی خاصی معاون پژوهشی، در مورد پایان نامه های دانشجویان به ارائه مطالبی پرداخت.
سپس دکتر مهدی نیکنامی معاون دانشجویی فرهنگی، در مورد بازگشایی خوابگاه ها و همچنین غذای سلف سرویس توضیحاتی ارائه کرد.
در ادامه دکتر آرش منصوریان معاون اداری مالی، ضمن اشاره به فعالیت اورژانس دانشکده دندانپزشکی در اپیدمی بیماری کرونا از همه کسانی که در این زمینه فعالیت داشتند قدردانی کرد.
وی همچنین بر زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و افزود: در بازگشایی دانشکده تمهیدات غربالگری و تب سنجی انجام میشود.
 دکتر منصوریان در مورد حضور دانشجویان در بخش های آموزشی و پوشش حفاظت فردی توضیحاتی ارائه کرد.
دکتر پویان امینی شکیب معاون بین الملل، از دانشجویان دعوت کرد که در وبینارهای بین المللی که دانشکده با همکاری معاونت بین الملل، با گروه ها و اساتید مطرح کشورهای مختلف برگزار میکند شرکت کنند.
در پایان اعضای هیئت رئیسه به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.
 

حمیده ایزدی
تهیه کننده:

حمیده ایزدی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *