اخبار بازدیدها

 

بازدید رئیس دانشگاه از مرکز استعدادهای درخشان

دکتر قناعتی: دانشجویان مستعد در مدیریت را برای کارآموزی در کنار مدیران و معاونان معرفی کنید

در بازدید رئیس دانشگاه از مرکز استعدادهای درخشان، بر ترویج فرهنگ ایرانی- اسلامی، همراهی دانشجویان در پویش های کنترل دخانیات و کنترل خشم و توجه به سلامت معنوی دانشجویان تاکید شد.

تاکید رئیس دانشگاه بر سلامت معنوی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در این بازدید که روز سه شنبه 14 تیرماه 1401 برگزار شد، دکتر حسین قناعتی، رییس دانشگاه  گفت: مسئله دیپلم پژوهشی از اهمیت بالایی برخوردار است و دانشگاه آمادگی کمک برای توسعه این دوره ها به صورت Degree یا دیپلم رسمی را دارد.
وی بر استفاده از ظرفیت های دانشجویی در کمپین ها تاکید کرد و گفت: بدنه دانشجویی این مرکز می تواند محلی برای شکل گیری کمپین های مختلف از جمله کنترل خشم و کنترل دخانیات باشد. از شما می خواهم در این زمینه بسیار فعال باشید و به اصلاح فضای دانشگاه کمک کنید.
رییس دانشگاه، ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی و اتصال به معنویات را از اهم برنامه ها خواند و تصریح کرد: سلامت معنوی از جمله موضوعات مغفول مانده در دانشگاه است. متاسفانه شرایط جامعه و زندگی قدری برهم خورده است. ما نسلی هستیم که با دعای کمیل، محافل امام حسین ع و زیارت مشهد، لذت می بردیم اما در جامعه کنونی جهانی معنویت کم رنگ شده و برخی  دلخوش به مسایل سخیف هستند. این در حالی است که انسان در فطرت خود، معنویات جو است و باید به معنویات اتصال داشته باشد. این خلاء بسیار هشدار دهنده است و باید به گونه ای رفتار کنیم که مشکلات کمتر شود.
دکتر قناعتی، از مرکز استعدادهای درخشان به عنوان مهد نخبگان یاد کرد و افزود: نباید بگذارید که نخبگانمان جذب خارج از کشور شوند.
وی همچنین بر ضرورت رسانه ای شدن علم و برقراری ارتباط بهتر با صداوسیما تاکید کرد و گفت: قطعا علم باید نافع باشد و لذا به گونه ای حرکت کنید که نفع علوم و تولیدات علمی شما به جامعه باز گردد.
رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به طرح "مسئول یار" اشاره کرد و آن را فرصت خوبی برای کسب تجربه دانست و گفت: دانشجویان مستعد در مدیریت را برای کارآموزی در کنار مدیران و معاونین معرفی کنید تا با حضور در موقعیت های مختلف بتوانند کسب تجربه کنند.
دکتر قناعتی، در پایان، خواستار جذب همکاری سازمانها و نهادهای مختلف برای حل بحران های جامعه شد و گفت: برای راه اندازی مرکز کارآفرینی دانشجویان، از ظرفیت های موجود در کشور و سازمان های فعال در این حوزه کمک بگیرید.

برنامه های توسعه ای مرکز استعدادهای درخشان
در این بازدید، دکتر بهادر مکّی آبادی، رئیس مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه و سرپرست مرکز پژوهش های علمی دانشجویان، به بیان خصوصیات، ویژگی ها و کاستی های دو مرکز پرداخت و گفت: در صورت توافق، به دنبال راه اندازی مرکز کارآفرینی دانشجویان هستیم تا از این طریق دانشجویان با چگونگی تبدیل ایده به محصول گام به گام آشنا شوند.
وی تمرکز اصلی این مرکز را برمحصولات نیاز محور دانست و تاکید کرد: در نظر داریم در این مرکز مسیر امن و راحتی برای دانشجویان فراهم کنیم تا با تعامل با واحدهای مختلف حوزه سلامت، محصولات نیاز محوری را بر اساس نیازهای جامعه تولید کنند.
در این بازدید همچنین، دکتر مریم کرباسی مطلق، معاون آموزشی مرکز، گزارشی از فعالیت های جاری، امکانات، چالش ها و نیازهای مرکز استعدادهای درخشان ارائه کرد. سپس دکتر محمد مهدی طاهری، به معرفی مرکز کارآفرینی دانشجویی، اهداف و برنامه های آن پرداخت.
نسیم  قرائیان
تهیه کننده:

نسیم قرائیان

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *