میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تهران از هنرمندان حامی سلامت

عنایت‌الله بخشی: اگر دیگران را ترغیب به نزدن واکسن کنیم شرعاً مرتکب گناه شده‌ایم

در همایش هنرمندان حامی سلامت که با حضور هنرپیشه‌های مطرح کشور در سالن دارالفنون دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، عنایت‌الله بخشی هنرمند پیش‌کسوت کشور بر ضرورت واکسیناسیون کرونا به‌منظور احترام به حقوق دیگران تاکید کرد.

عنایت الله بخشی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، عنایت‌الله بخشی هنرمند پیش‌کسوت کشور و حامی سلامت، با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین نعمت سلامتی از سوی خداوند متعال به همه است؛ گفت: من جزو اولین افرادی بودم که در زمان مقرر واکسن کرونا را دریافت کردم، اما آنچه که در این شرایط کشور مهمه این است که بعضاً برخی شهروندان هنوز واکسن نزده‌اند و این افراد می‌گویند چرا باید واکسن بزنیم؟ واکسن را تأیید نمی‌کنند! و یا اطمینان ندارند! و یا می‌ترسند ... اما ما امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که بشریت به کره‌ی مریخ رفته و علمی را به دست آورده است که ارزشمند و ماندگار است. در چنین شرایطی که تمام دنیا و میلیون‌ها انسان در کره‌ی زمین این واکسن‌ها را تزریق و دریافت می‌کنند چه دلیلی داریم که ما واکسن را دریافت نکنیم. باید دلیلی قانع‌کننده‌ای داشته باشیم. این یک مسئله ی فردی نیست که من یک کاری را انجام ندهم و بگویم به من ربطی ندارد، من مسئولیت دارم چرا که با افراد زیادی ارتباط دارم نباید بقیه را آلوده کنم. شما به چه دلیل این اطمینان و تضمین را به خودتان می‌دهید که افراد دیگر را بیمار نخواهید کرد.

وی ادامه داد: به نظر من از لحاظ شرعی گناه است و ما شرعاً گناهکار خواهیم بود که خودمان یک کاری را انجام ندهیم و دیگران را هم وادار کنیم که این کار را انجام ندهند و حق نداریم مرتکب چنین گناهی شویم.

وی تصریح کرد: جوانان کم‌تجربه‌تر هستند باید آنها را به سمت تزریق واکسن سوق دهیم، ان شاالله دوستانی که حرف من «ریش‌سفید و موی سفید» را گوش می‌کنند و برای به‌دست‌آوردن سلامتی خودشان و جامعه تلاش می‌کنند.

عنایت‌الله بخشی خاطرنشان کرد: صمیمانه تشکر می‌کنم، از دوستانی که در بیمارستان‌ها در این مدت تلاش کرده‌اند و زحمت کشیده‌اند و در یک فضای آلوده زندگی کردند و نفس کشیدند و خودشان را پیش مرگ این ویروس منحوس کرده‌اند، امیدوارم که خداوند بزرگ‌ترین نعمت را که نعمت سلامتی است به این عزیزان اهدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: در این جلسه تعداد زیادی از بازیگران و هنرمندان حضور داشتند و در خصوص تزریق واکسن صحبت کردند اما به نظر من کافی نیست زمانی این گردهمایی‌ها در جامعه بازتاب خواهد داشت که ما حرکت کنیم به جاهایی که دسترسی به واکسن ندارد برویم؛ روستاهای دورافتاده‌ای سراغ دارم که از این امکانات بی‌بهره‌اند، وظیفه دانشگاه و ارگان‌های ذی‌ربط است که باید این فرایند را آماده کنند و شرایط را برای آن عزیزان نیز فراهم کنند.

الهام علی
تهیه کننده:

الهام علی

فیلم بردار
تدوین گر

فیلم ها

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *