اخبار جلسات و نشست ها

 

 

نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه

با حضور رئیس دانشگاه، روند پیشرفت برنامه های کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه بررسی شد

در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه، پیشرفت برنامه‌های کمیته و اقدامات جدیدی که در هفته آینده، باید پیگیری شود؛ بررسی شد.

گالری عکس
در این نشست که شنبه 4 مرداد 99 در سالن شورای دانشگاه برگزار شد، دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه، برگزاری منظم جلسات کمیته را ضروری دانست و گفت: ویژگی جلسات کارشناسی در این است که نظرات مختلف بیان می‌شود تا درنهایت به جمع‌بندی درستی برسیم.
سپس دکتر اکبر فتوحی استاد اپیدمیولوژی دانشگاه،  با اشاره به وضعیت اپیدمی کووید 19 در تهران و کشور، 13 بند از اقدامات پیگیری شده کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه، در یک هفته گذشته را تشریح کرد و گفت: با توجه به اهمیت کنترل این همه‌گیری لازم است جلسات به‌صورت هفتگی برگزار و روند اجرای مصوبات به‌طور مستمر پیگیری شود.
در ادامه دکتر دلاوری معاون بهداشت دانشگاه، به بیان انتظارات حوزه بهداشت از کمیته اپیدمیولوژی پرداخت و گفت: این کمیته با تولید شواهد علمی، زمینه تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی درست را فراهم می‌کند.
سپس هریک از اعضای کمیته  که مسئولیت پیگیری بخشی از برنامه‌ها را برعهده داشتند گزارشی از پیشرفت فعالیت‌های مربوطه را ارائه کردند.
دکتر سمانه اکبرپور عضو کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه، مطالعه پایلوت تعیین راه‌های انتقال کرونا ویروس در سطح شهر تهران را ارائه کرد و گفت: یکی از نیازهای برنامه‌ریزی مناسب در یک شهر و کنترل اپیدمی ناشی از کرونا ویروس، دسترسی به منابع اطلاعاتی درست در زمینه راه‌های انتقال این بیماری است که در این مطالعه به این مهم توجه شده است.
سپس دکتر سینا مرعشی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، سامانه‌هایی که مربوط به پیگیری این حوزه است را تشریح کرد.
دکتر عباس وثوق مقدم، مشاور معاون بهداشت دانشگاه در امور راهبردی سلامت و دکتر سعید تأملی قائم‌مقام معاون بهداشت، نیز اقدامات انجام‌شده در حوزه بهداشت را بیان کردند.
سپس هریک از اعضای شورا به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *