اخبار جلسات و نشست ها

 

 

بررسی مسائل مهم دانشگاه در نشست رئیس دانشگاه با معاونان خود

نشست رئیس دانشگاه با معاونان، به‌منظور بحث و تبادل‌نظر پیرامون موضوعات مهم هریک از معاونت‌ها، برگزار شد.

گالری عکس
در این نشست که عصرگاه سه‌شنبه 2 اردیبهشت 99 در سالن شورای دانشگاه تشکیل شد، دکتر کریمی رئیس دانشگاه در سخنانی با اشاره به تغییرات دانشگاه در دوران پساکرونا گفت: همان‌طور که پیش‌ازاین اشاره کردم، کرونا شرایط دانشگاه و تاریخ را به دو قسمت پیش از کرونا و پسا کرونا تقسیم‌بندی کرده است. در دانشگاه نیز کرونا باعث بوجود آمدن تغییراتی ازنظر فکری، برنامه کاری و روش کار شده است.
دکتر کریمی در بیان اهمیت برگزاری این جلسه گفت: اتفاقاتی  در قسمت‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، درمان و دارو، فرهنگی، بهداشت، توسعه و دانشکده پزشکی روی‌داده که لازم است در این جلسه در مورد آن بحث و تبادل‌نظر کنیم. ما در دانشگاه پیش‌ازاین جلسات متعددی را برگزار می‌کردیم و مزاحم وقت دوستان  می‌شدیم درحالی‌که همیشه تأکید من برگزاری جلسات کاربردی بود. براین اساس در کنار جلسات هیئت‌رئیسه که ازاین‌پس برحسب نیاز برگزار می‌شود، نشست معاونان را هم به‌صورت کاربردی و برحسب نیاز خواهیم داشت.

توسعه آموزش مجازی

رئیس دانشگاه بر اطلاع‌رسانی عملکرد هریک از معاونت‌ها در این دوران تأکید کرد و گفت: تصمیمات حوزه آموزش مبتنی بر تصمیمات کلی کشور و وزارت بهداشت است. اما در حوزه آموزش دانشگاه اقدامات گسترده‌ای بخصوص در زمینه آموزش مجازی صورت گرفته که بایستی گزارشی از این فعالیت‌ها تهیه و در سایت دانشگاه اطلاع‌رسانی شود.

رونق تحقیقات کاربردی در دوران پساکرونا

دکتر کریمی بابیان اینکه حوزه پژوهش نیز در این دوران بسیار فعال بوده افزود: اکنون فرصت مناسبی برای توسعه تحقیقات کاربردی است. با جذب منابع خارج از دانشگاه می‌توانید فعالیت‌های پژوهشی را گسترش دهید و اقداماتی که در این مدت در این حوزه انجام‌شده را در سایت دانشگاه اطلاع‌رسانی کنید.

کرونا بخشی از زندگی ما خواهد بود

رئیس دانشگاه با تأکید دوباره بر ازسرگیری فعالیت‌های بیمارستان‌ها گفت: کرونا بخشی از زندگی ما خواهد بود. بیمارستان‌ها باید در کنار بخش‌های خود بخش جداگانه‌ای را برای کرونا در نظر بگیرند و به مأموریت‌های اصلی خود بازگردند.

تأکید بر حمایت دانشکده پزشکی از بیمارستان‌های رازی و یاس

دکتر کریمی از رئیس دانشکده پزشکی خواست از تأمین نیروی انسانی موردنیاز بیمارستان‌های یاس و رازی حمایت کند افزود: بیمارستان‌های رازی و یاس ظرفیت‌های خوبی دارند که حیف است مورداستفاده قرار نگیرد. با روش‌های ممکن، نیروی موردنیاز این دو مرکز را تأمین کنید.

لزوم حمایت از نیروی‌های فعال حوزه بهداشت

رئیس دانشگاه فعالیت حوزه بهداشت را موجب کاهش فشار بیمارستان‌ها در زمینه کرونا دانست و گفت: در بازدیدی که از مراکز اسلامشهر و شهرری داشتم، شاهد سیستم منظمی بودم؛ این همان اصلی بود که باید اتفاق می‌افتد و حوزه بهداشت بر درمان پیشی می‌گرفت. از معاونت بهداشت و توسعه می‌خواهم در حد توان از نیروهای بهداشت حمایت کنند.

تأکید بر تسریع روند ساخت خوابگاه‌ها

دکتر کریمی با اشاره به رویکرد دانشگاه در ساخت خوابگاه‌ها و تأمین امکانات رفاهی مناسب برای دانشجویان گفت: خوشبختانه خوابگاه پسران آماده بهره‌برداری است. ساختمان بوستان سه که معروف به ساختمان اصفهان است نیز باید هرچه سریع‌تر تخریب و مراحل ساخت آن آغاز شود. خوابگاه دختران درحال ساخت است که امیدوارم 6 ماه آینده به بهره‌برداری برسد. کتابخانه خوابگاه نیز آماده بهره‌برداری است و ساخت‌وساز آشپزخانه صنعتی نیز ادامه دارد که امیدوارم هرچه زودتر به نتیجه برسد.
وی ساخت خوابگاه متأهلان را نیز از اولویت‌های دانشگاه دانست و از دکتر پورغریب خواست هر چه بیشتر در این زمینه تلاش کند.

شرایط خوب دانشگاه در تأمین تجهیزات حفاظتی
رئیس دانشگاه، تعامل مؤثر معاونت غذا و دارو و داروخانه 13 آبان را در مدیریت دارو و تجهیزات بحران کرونا مؤثر دانست و گفت: این تعامل باعث شد در حوزه دارو و تجهیزات با چالش جدی مواجه نشویم. البته ممکن در روزهای اول مشکلاتی داشتیم ولی به‌مرور نیاز مراکز به‌خوبی تأمین شد. با پرداخت‌هایی که حوزه توسعه به داروخانه 13 آبان داشته، این مجموعه در وضعیت خوبی قرار دارد.

عملکرد مناسب معاونت بین‌الملل در مدیریت دانشجویان خارجی

دکتر کریمی باتوجه به محدودیت رفت‌وآمد دانشجویان خارجی در دوران کرونا گفت: فعالیت حوزه بین‌الملل وابسته به دانشجویان خارجی است باتوجه به این‌که حوزه بین‌الملل حدود 900 دانشجوی خارجی دارد به‌خوبی توانستند شرایط را مدیریت کنند.

کرونا و ظهور مسئولیت اجتماعی دانشگاه

رئیس دانشگاه با  تأکید بر تداوم فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه گفت: در بازدیدی که از دانشکده پرستاری و مامایی داشتم، در این مدت با راه‌اندازی سامانه صدای ماما، پرستار و سلامت روان پاسخگوی مردم بودند. این اقدام در راستای مسئولیت اجتماعی دانشکده‌ها بود که باید تداوم پیدا کند.
دکتر کریمی همچنین با قدردانی از تلاش‌های دکتر محقق، از قبول مسئولیت دکتر رستمیان در پذیرش مسئولیت ستاد شاهد و ایثارگر قدردانی کرد.

پرداخت منظم کارانه کارکنان

رئیس دانشگاه برجذب منابع خارج از دانشگاه تأکید کرد و گفت: باوجوداینکه دکتر بیگلر در این بحران مبتلا شده بود، کارانه  بیمارستان‌ها در  دو ماه اسفند و فروردین پرداخت شد.

قدردانی از زحمات دکتر امینی و دکتر پارساپور

رییس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش‌های دکتر امینی و دکتر پارساپور قدردانی کرد و گفت: دکتر امینی در این دو سال و نیم یار وفادار ما بود و در این مدت بسیار صادقانه  کمک کرد. اما به این نتیجه رسیده بود که به کار و درس خود برسد. البته دکتر امینی در روزهای اولی که به دانشگاه آمدم درخواست خود را مطرح کرده بود ولی من موافقت نکردم چون اهل جابه‌جایی‌های این‌چنینی نیستم. این بار که دوباره درخواست دادند با حفظ تمام صمیمیتمان، با استعفایشان موافقت کردم.
وی افزود: دکتر پارساپور هم همین درخواست را داشتند. ایشان هم یکی دوماه پس از مسئولیت من در دانشگاه دل‌نوشته‌ای را نوشته، اما آن را نگه‌داشته بود تا اینکه آن را به من داد و من هم پاسخ آن را در قالب یک دل‌‌نوشته دادم. دکتر پارساپور هم می‌خواست در حوزه اخلاق پزشکی وقت بیشتری بگذارد که با درخواست ایشان موافقت کردم.

طرح مسائل مهم معاونت‌های دانشگاه

سپس هریک از معاونت‌های دانشگاه به بیان اقدامات و برنامه‌های حوزه کاری خود پرداختند و درخصوص مسائل مهم تصمیم‌گیری کردند.
دکتر حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه، درخصوص نیاز بیمارستان‌ها به تجهیزات حفاظتی پس از کرونا و شرایط مناسب بیمارستان‌ها ازنظر تأمین این تجهیزات توضیح داد.


دکتر کردی معاون بین‌الملل دانشگاه، به بیان وضعیت دانشجویان بین‌الملل در شرایط کرونا و اقدامات حمایتی دانشگاه، از  دانشجویانی که از کشور خارج نشدند پرداخت و گفت: در حال برنامه‌ریزی برای سپتامبر دانشجویان بین‌الملل هستیم.
دکتر بیگلر معاون توسعه دانشگاه، توجه به شرایط اقتصادی بیمارستان‌ها را امر مهمی دانست و به راهکارهای جذب منابع خارج از دانشگاه اشاره کرد.
دکتر دلاوری معاون بهداشت دانشگاه نیز، انسجام فکری و هم‌افزایی معاونان دانشگاه، در مدیریت بحران کرونا را تجربه موفقی دانست که در شرایط پساکرونا می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.
دکتر صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه نیز، با اعلام بررسی 386 طرح تحقیقاتی در مدت سه هفته گفت: اگر برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد بیمارستان‌ها و جذب منابع بیرونی نداشته باشیم با محدودیت منابع موجود دچار مشکل خواهیم شد.
دکتر سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه نیز، با اشاره به استقبال شرکت‌کنندگان دوره‌های مجازی منجر به گواهی گفت: برای تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی نیاز به حمایت بیشتری داریم.


دکتر نفیسی رئیس دانشکده پزشکی نیز بر لزوم وحدت رویه در تصمیمات آموزشی تأکید کرد و گفت: فعالیت‌های آموزشی بیمارستان‌ها در جریان است.
دکتر پورغریب معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه نیز، با اشاره به فعالیت داوطلبانه دانشجویان در عرصه‌های مختلف آموزش عمومی و جذب منابع خیرین گفت: برنامه‌های فرهنگی  و ورزشی دانشجویان به‌صورت مجازی برقرار است.
دکتر علامه معاون درمان دانشگاه نیز، بحران کرونا را درسی برای امور مدیریتی دانست و گفت: تاکنون 2 هزار ویزیت مجازی انجام‌شده  و  تا چند روز آینده پروتکل ویزیت مجازی ابلاغ می‌شود.
دکتر رستمیان معاون فرهنگی دانشگاه نیز، از هویت ملی و فداکاری مجموعه دانشگاه در این بحران قدردانی کرد و گفت: افتخارماست که در این کشور و برای این مردم کار می‌کنیم.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *