اخبار جلسات و نشست ها

 

 

نشست هیئت رئیسه دانشگاه

دکتر قناعتی: هر حرکت و فعالیتی در هر سطحی در دانشگاه، باید برنامه‌محور باشد

سرپرست دانشگاه در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با تاکید بر برنامه محور بودن همه کارها در دانشگاه گفت: افقی که تیم جدید مدیریتی برای دانشگاه ترسیم کرده است ارتقای چشمگیر دانشگاه به بالاترین سطوح ملی و بین المللی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه که روز یکشنبه 11 مهر 1400 در سالن مدافعان سلامت ستاد مرکزی برگزار شد، دکتر قناعتی با بیان اینکه ان شاءالله خدا به همه توفیق دهد که برای خدا و به سوی خدا حرکت کنیم گفت: اگر این نباشد  همه تلاش های ما باطل است.
وی هدف نظام سلامت را بهبود وضع مردم دانست و گفت: در زمان حکومت فراعنه در مصر به پزشکان تا زمانی حقوق می دادند که مردم سالم باشند؛ وقتی مردم مریض می شدند حقوق پزشکان را قطع می کردند.
سرپرست دانشگاه با تاکید بر اینکه همه حرکت ها و برنامه های ما از همین ابتدا باید برنامه محور باشد افزود: هیچ فعالیتی در دانشگاه نباید بدون برنامه باشد. هر کسی می خواهد در هر سطحی در دانشگاه کار کند باید برنامه اش را مکتوب کند  مگر در موارد اورژانس که بحث دیگری است.
دکتر قناعتی با بیان اینکه کارهای عادی دانشگاه باید طبق برنامه گذشته جلو برود گفت: باید مشخص شود که به کجا می خواهیم برسیم. قرار هم نیست چیزی را بر هم بزنیم؛ همه برنامه های دانشگاه با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد فقط باید قسمت هایی را که مشخص نیست برنامه محور کنیم در  همین راستا از دکتر فتوحی خواهش کردم که زحمت این کار را بکشند و افق دانشگاه را از سال 1400 تا 1404 در این جلسه مطرح کنند.
سرپرست دانشگاه با تاکید بر اینکه حرکت های برنامه محور، مقدمه هر تغییر صحیح است گفت: اینکه محتوای برنامه ها چگونه باشد بحث جدایی است که باید به آن پرداخته شود. اگر استراتژی درست داشته باشیم و اگردر فیلد (صف) باشیم، باید مشخص کنیم که به کجا می خواهیم برسیم ولو «یک متر» به جلو ولی باید بدانیم «یک متر» کجاست و آن را با برنامه برویم و هیچ حرکت خارج از برنامه نداشته باشیم.
دکتر قناعتی با بیان اینکه باید نگاه خودمان را در زمینه های مختلف به روز کنیم و تغییر دهیم گفت: مدل های مختلفی در جهان در حال اجراست که باید احصاء و بومی کنیم و به کار ببریم.
وی به نحوه مدیریت ژاپنی ها در بازنشستگی افراد اشاره کرد و گفت: در ژاپن به بازنشستگی «ارشدیت» می گویند؛ چیزی به نام بازنشستگی وجود ندارد. به فرد می گویند بازنشسته هستی و حالا باید هفته ای یکبار بیایید اینجا و مارا راهنمایی کنید. بر همین اساس سلسله تجربه به هیچ وجه قطع نمی شود.
دکتر قناعتی به بحث لیدرشیپ اشاره کرد و گفت: ممکن است شما همه ابزارها و برنامه ها را داشته باشید اما گاهی مجبور شوید بحران های پیش بینی نشده را هم در نظر بگیرید. هنر مدیریت هم همین است در جنگ نیز همین است و یکی از سخت ترین مدیریت ها مدیریت نظامی است زیرا هر لحظه ممکن است چهره برنامه عوض شود و باید تصمیم در لحظه گرفته شود.
سرپرست دانشگاه در پایان گفت: بحث امروز ما برنامه دانشگاه به صورت کلان است و ریز برنامه نیست زیرا برای ریز برنامه باید کارشناسی های زیادی انجام شود.
معاون تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاه درباره برنامه ریزی چهارساله 1400 تا 1404 دانشگاه علوم پزشکی تهران توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: این برنامه ها توسعه ای است و ما در پی برنامه روتین نیستیم بلکه می خواهیم بدانیم تمرکز ما در چند سال آینده بر روی چه چیزی است. این برنامه، برنامه کارشناسان نیست بلکه برنامه خود معاونان است و برنامه ای است که معاونت می خواهد اجرا کند. دراین بین مرکز تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاه نیز همکاری خواهد کرد.
دکتر فتوحی با بیان اینکه مرکز تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاه با هدف کمک به تصمیم گیری و سیاست گذاری آگاه از شواهد در سال 1385 در دانشگاه تاسیس شد گفت: ماموریت مرکز تهیه گزینه های سیاستی مبتنی بر شواهد برای مسائل مهم دانشگاه با استفاده از روش شناسی علمی است که به موقع در اختیار مدیران دانشگاه قرار گیرد.
در ادامه هریک از اعضای هیئت رئیسه نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

کلمات کلیدی
مهدی  گلپایگانی
تهیه کننده:

مهدی گلپایگانی

فیلم بردار

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *