اخبار جلسات و نشست ها

 

 

بررسی ۳۵ پیشنهاد اختصاصی و مشترک در نشست هیئت‌امنای دانشگاه

دکتر قناعتی: حمایت هیئت‌امنا در تسهیل فرایندها، به پیشرفت دانشگاه کمک می‌کند

در نخستین نشست هیئت‌امنا در دوره جدید مدیریتی دانشگاه، ۲۵ پیشنهاد اختصاصی، ۲ پیشنهاد موسسه ملی تحقیقات سلامت و ۸ پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هیئت‌امنا که یکم اسفند ۱۴۰۰ در تالار دارالفنون برگزار شد، دکتر ابراهیم گلمکانی، نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیئت‌امنا، مجامع و شوراها با تبریک به دکتر قناعتی و اعضای جدید هیئت‌امنا در پذیرش مسئولیت دانشگاه و قدردانی از تلاش‌های دکتر کریمی رییس و اعضای پیشین هیئت‌امنا گفت: این نخستین جلسه هیئت‌امنا در این دوره جدید مدیریتی است.
وی افزود: در این نشست گزارش حسابرسی دانشگاه و مرکز قلب و مرکز ملی تحقیقات سلامت و همچنین پیشنهاد‌های مشترک و اختصاصی دانشگاه بررسی می‌شود.

درخشش روزافزون دانشگاه با حمایت هیئت امنا

سپس دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه، رسالت اصلی خود در پذیرش این مسئولیت را حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی دانست و گفت: در ابتدای مسئولیت،  تمرکز خود را بر تکمیل واکسیناسیون منطقه تحت پوشش دانشگاه گذاشتیم که ۱۰۰ درصد جمعیت دوز اول  و بیش از ۸۰ درصد دوز دوم را دریافت کردند.
دکتر قناعتی تعیین و تثبیت جایگاه نیروهای عملیاتی در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه را از دیگر اقدامات انجام‌شده بیان کرد و گفت: انتصاب همکاران براساس توانمندی‌ علمی و اجرایی آنان با رویکرد جهادی و پایبندی به‌نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته است. آنچه باعث عقب‌ماندگی کشور می‌شود نداشتن باور «ما می‌توانیم» است درحالی‌که با تغییر این نگرش و توکل به خدا می‌توان، تمامی مشکلات را حل کرد و باعث پیشرفت کشور شد.
رئیس دانشگاه با اشاره به برنامه‌های دانشگاه در زمینه پروژه‌های عمرانی گفت: ازآنجاکه  اغلب امکانات بهداشتی و درمانی، در مناطق برخوردار شهر تهران متمرکز است یکی از برنامه‌های دانشگاه برای رفع این بی عدالتی، تکمیل ساخت بیمارستان ۴۵۰ تخت در اسلامشهر است.
وی بابیان اینکه دانشگاه، بیش از ۱۰۰مرکز  بهداشتی دارد که اغلب استیجاری هستند؛ بر اهمیت توجه به مقوله بهداشت تأکید کرد و گفت:  یک دلار  سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت معادل صد تا هزار دلار هزینه در حوزه درمان است براین اساس برنامه‌ریزی دقیقی در حوزه بهداشت دانشگاه صورت گرفته است.
دکتر قناعتی با اشاره به اقدامات دانشگاه در حوزه دانشجویی گفت: به‌منظور رفع مشکلات دانشجویان، پروژه های بزرگ خوابگاهی را در دستور کار خود قراردادیم  که یکی از  این پروژه‌ها ساخت خوابگاهی با ظرفیت ۲ هزار ۵۰۰ دانشجو است.
رئیس دانشگاه، یکی از اولویت‌های اصلی دانشگاه را توسعه فناوری‌های پیشرفته پزشکی بیان کرد و گفت:در این زمینه با تیم دکتر سرکار، جلسات منظمی را هر هفته برگزار می‌کنیم  و به‌تازگی ۲ دستگاه ربات جراحی را به اندونزی صادر کردیم.
دکتر قناعتی با تشریح فعالیت‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل گفت: یکی از مأموریت‌های مهم دانشگاه حفظ و ارتقا جایگاه بین‌المللی است در این راستا شعبه دانشگاه در سبطین عراق با ظرفیت هزار دانشجو و قابل‌گسترش به ۴  هزار دانشجو فعالیت خود را آغاز کرده است  و از مهرماه دانشجویان پزشکی پذیرش می‌شود. افزون بر این با  دانشگاه‌های کشورهای مجاور درحال مذاکره هستیم که بتوانیم ظرفیت دانشگاه را توسعه دهیم.
رئیس دانشگاه، در پایان سخنان خود خواستار حمایت هیئت‌امنا در تسهیل فرایندها شد و گفت: پرداخت پلکانی کارانه، افزایش مالیات و نحوه پرداخت کارانه باعث تضعیف روحیه هیئت‌علمی شده و اگر اقدام مناسبی صورت نگیرد، دریافت‌های غیرقانونی از مردم گرفته می‌شود که این زیبنده وجه جمهوری اسلامی نیست و درصورت حمایت هیئت‌امنا و با کمک همکاران و اعضای هیئت‌علمی تلاش می‌کنیم دانشگاه در قله‌های موفقیت بدرخشد.  

نگاه متعالی دانشگاه در انسان‌سازی و توسعه علمی
دکتر علیرضا زاکانی شهردار تهران و عضو هیئت‌امنای دانشگاه، با اشاره به سه رویکرد متفاوت در اداره دانشگاه گفت: برخی از مسئولان،  نگاهشان معطوف به حل مشکلات جاری می‌شود و گروهی دیگر متمرکز بر ارتقا علمی دانشگاه می‌شوند. درحالی‌که  ضمن ارتقا علمی باید به فکر حل مشکلات نیز بود.
این عضو هیئت‌امنا دانشگاه، نگاه متعالی به رشد دانشگاه را توجه به مقوله انسان‌سازی دانست و گفت: باوجوداینکه نباید نسبت به ارتقا علمی و رفع مسائل دانشگاه بی‌تفاوت بود؛ می‌توان باتربیت انسان‌های عالم و شریف، جهش علمی و‌ خدمت شایسته به مردم را سرعت بخشید و این رویکردی است که موردتوجه دکتر قناعتی قرار دارد.

حمایت سازمان برنامه بودجه در پرداخت عادلانه

سپس دکتر رحیم‌ ممبینی معاون کل سازمان برنامه‌وبودجه کشور بر حمایت دولت و سازمان برنامه‌وبودجه بر پرداخت‌های عادلانه تأکید کرد و گفت: تساوی در پرداخت‌ها حتی اگر به‌صورت محدود انجام شود آزاردهنده است لذا عدالت در پرداخت‌ها و توجه به عوامل انگیزشی در کارکنان به‌ویژه قشر پزشکی و پیراپزشکی موردحمایت دولت و سازمان برنامه‌وبودجه قرار دارد.

تحقق سیاست‌های کلی سلامت به  پشتوانه علمی دانشگاه

در ادامه دکتر  محمدعلی محققی عضو هیئت‌امنا و  رییس پژوهشکده سرطان، با اشاره به سیاست‌های کلی نظام سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ‌شده گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران با پشتوانه علمی خود می‌تواند امکان تحقق این سیاست‌ها را فراهم آورد.
وی بابیان اینکه سالانه جمعیت بسیاری از کشور به مراکز زیرمجموعه دانشگاه مراجعه می‌کنند  که این ظرفیت خوبی برای رشد معنویت و اخلاق اسلامی است گفت: سالانه ۲۰ میلیون نفر به مجتمع بیمارستانی امام خمینی رفت و آمد دارند و هیئت‌امنا با حمایت از برنامه‌های دانشگاه می‌تواند به تحقق  رشد معنویت و اخلاقیات جامعه کمک کند.
این عضو هیئت‌امنا، بر حمایت از دانشجویان به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور تأکید کرد و گفت: جمع بزرگی از نخبگان کشور در این دانشگاه تحصیل می‌کنند که تربیت صحیح، هدایت و حمایت و جلوگیری از مهاجرت آنان موضوع مهمی است که نیاز به تلاش جدی و رهیافت هیئت‌امنا دارد.
در ادامه هریک از پیشنهادهای دانشگاه مورد بررسی اعضای هیئت امنا  قرار گرفت.

سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *