اخبار جلسات و نشست ها

 

 

بررسی 4 دستور در نشست شورای فناوری اطلاعات دانشگاه

دکتر کریمی: توانمندسازی کارکنان حوزه فناوری اطلاعات از ضروریات مهم دانشگاه است

در نشست شورای فناوری اطلاعات دانشگاه، پیشنهاد تشکیل کمیته راهبری مراکز جدید و درحال ساخت، مجوز عقد قرارداد مشاوره برای پروژه HMIS بیمارستان شریعتی 2، اختصاص بودجه به‌منظور توانمندسازی نیروهای IT دانشگاه، رعایت ملاحظات حفاظتی سامانه‌های نرم‌افزاری موردبحث و بررسی قرار گرفت.

گالري عکس 
در این نشست که 16 آذر 99 در سالن شورا برگزار شد، دکتر سیدسینا مرعشی مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه، با اشاره به‌ضرورت تشکیل کمیته راهبری پروژه‌های جدید دانشگاه گفت: مهدی کلینیک، بیمارستان شریعتی 2 و مرکز طبی کودکان 2 ازجمله پروژه‌های جدیدی هستند که برای طراحی فرآیندهای آن نیاز به تشکیل کمیته‌ای جداگانه در هر مرکز وجود دارد.
دکتر مرعشی در توضیح پروژه HMIS بیمارستان شریعتی 2 گفت:  برای تدوین و بازنگری RFP  سیستم HMIS و شناسایی نیازهای فنی و ماتریس ارزیابی بیمارستان شریعتی 2، درصورت موافقت شورا لازم است از مشاور کمک بگیریم.
وی با اشاره به‌ضرورت توانمندسازی کارشناسان حوزه IT دانشگاه گفت: برای این منظور لازم است دانشگاه بودجه موردنیاز آن حمایت کند.
در ادامه دکتر سید احمدرضایی مدیر حراست دانشگاه، بابیان ملاحظات حفاظتی سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه گفت: باتوجه به ورود بدافزارها و حملات سایبری به سازمان‌ها لازم است ملاحظات حفاظتی سامانه‌های نرم‌افزاری از سوی واحدها رعایت شود.
وی با اشاره به دستورالعمل‌های ابلاغی، فرآیند استعلام سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه را تشریح کرد و گفت: سامانه‌هایی که در دانشگاه به کار گرفته می‌شود باید تأییدیه لازم را کسب کنند.
در ادامه هریک از اعضای شورا دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

لزوم حفاظت از سامان های نرم افزاری و توانمندسازی کارکنان IT  دانشگاه
دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه در جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده گفت: تشکیل کمیته راهبری بیمارستان‌ها موضوعی است که باید در جلسات کارشناسی مورد بررسی قرار گیرد. در زمینه کمک گرفتن از مشاور در راه‌اندازی HMIS بیمارستان شریعتی  نیز اعضای شورا مخالفتی ندارند.
رئیس دانشگاه با تأکید بر حفاظت از سامانه‌های نرم‌افزاری دانشگاه گفت: با توجه به شرایط موجود؛ بیمارستان‌ها نمی‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را متوقف کنند و اصلاح نرم‌افزارها نیز باید در مسیر فعالیت مراکز صورت گیرد. در این دانشگاه تمامی فرآیندها ازجمله  IT با جان مردم سروکار دارد و ضمن رعایت لایه‌های حفاظتی اطلاعات و تأمین بودجه مورد نیاز آن، باید فرایند خدمت‌رسانی به بیماران نیز ادامه پیدا کند.
دکتر کریمی با تأکید بر توانمندسازی کارکنان حوزه IT دانشگاه گفت: این امر یکی از ضروریات دانشگاه است و دانشگاه از تأمین منابع موردنیاز آن حمایت می‌کند.

کلمات کلیدی
سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *