• تاریخ: 1403/02/22 - 09:28
  • بازدید : 131
  • زمان : 2 دقیقه

مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه انگیزشی دوئک بر رفتار بازخوردجویی دستیاران مؤثر است

نشست خبری طرح تحقیقاتی«بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه انگیزشی دوئک بر رفتار بازخوردجویی دستیاران رشته تخصصی اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعه‫ای تجربی» برگزار شد.‬

به گزارش معاونت تحقیقات و فناوری معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، دکتر رقیه گندمکار، مجری اصلی طرح «بررسی تاثیر مداخله آموزشی مبتنی بر نظریه انگیزشی دوئک بر رفتار بازخوردجویی دستیاران رشته تخصصی اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران: مطالعهای تجربی» در نشست خبری این طرح تحقیقاتی اظهار کرد: این طرح در سال 1403 به سرانجام رسید و به ارتقاء سطح دانش و سلامت در حوزه آموزش پزشکی کمک کرده است.

این محقق درباره اعضای تیم تحقیقاتی گفت: دکتر امین حسینی شاوون، متخصص آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر عظیم میرزازاده، متخصص طب داخلی و استاد گروه طب داخلی دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ دکتر سیدرضا رییس کرمی، متخصص طب کودکان و دانشیار گروه طب اطفال دانشگاه علوم پزشکی تهران  و دکتر هما کاشانی، متخصص آمار و استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اعضای تیم تحقیقاتی را تشکیل می‌دهند.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درباره پیام اصلی طرح تحقیقاتی خود توضیح داد: این پژوهش نشان داد که ارتقای طرز فکر پویا بر اساس نظریه انگیزش دوئک و با استفاده از مداخلات آموزشی مانند بازاندیشی می تواند منجر به ارتقای بازخوردجویی در دستیاران شود که به نوبه خود می تواند در ارتقای عملکرد دستیاران موثر باشد.

وی ادامه داد: نظریه انگیزشی دوئک بیان می دارد که افراد در زمینه باور به توانایی ها و هوش می توانند از دو نوع طرز فکر برخوردار باشند: طرز فکر ایستا و طرز فکر پویا. پژوهش در مراحل مختلف تحصیلی نشان داده است که افراد با طرز فکر پویا که معتقدند هوش قابل ارتقا است موفقیت های تحصیلی بهتری دارند. این اولین پژوهش در حوزه آموزش دستیاری است که کاربرد نظریه انگیزشی دوئک را بر بازخوردجویی دستیاران نشان می‌دهد.

این عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران درباره تاثیر طرح تحقیقاتی خود توضیح داد: « ارتقاء طرز فکر پویا منجر به ارتقای فراوانی بازخوردجویی در دستیاران می‌شود» و «ارتقاء طرز فکر پویا منجر به تغییر نوع رفتارخوردجویی در دستیاران می شود» جزو آثار این طرح تحقیقاتی هستند.

این استاد دانشگاه درباره خواسته‌های خود از مسئولان گفت: حمایت معاونت دانشجویی دانشکده در نهادینه‌سازی مداخله در دوره‌های آموزشی مختلف را مطالبه می‌کنم.

وی در پایان گفت: این طرح پژوهشی می‌تواند منجر به ارتقاء کیفیت عملکرد دستیاران و در نهایت ارتقاء مراقبت از بیماران شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، رقیه گندم‌کار، متخصص آموزش پزشکی و دانشیار و مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی است.

علاقمندان برای ارتباط با مدیر گروه آموزش پزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی تهران می‌توانند با صندوق الکترونیکی به نشانی ایمیل: gandomkarr@gmail.comاقدام کنند.

کد طرح: 47373

  • کد خبر : 300975
کلمات کلیدی
سعید علیخانی
تهیه کننده:

سعید علیخانی