اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به پرسش آیا مراجعه بیماران دیالیزی به مراکز درمانی خطر ابتلا به ویروس کرونا را در بین آنها افزایش می‌دهد

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش آیا مراجعه بیماران دیالیزی به مراکز درمانی خطر ابتلا به ویروس کرونا را در بین آنها افزایش می‌دهد) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت،با همه گیری بیماری کووید 19، بسیاری از افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای نیازمند ملاحظات خاصی هستند. اما با توجه به نوپدید بودن این بیماری، بسیاری از سوالات این افراد بی جواب مانده است. از جمله این موارد ملاحظات خاص برای افراد نیازمند به انجام دیالیز است.
بر اساس یک دستورالعمل گفته می شود که بیماران تحت دیالیز در صورت ابتلا به ویروس کرونا علائم شدیدتری را تجربه خواهند کرد. به همین دلیل این افراد باید قوانین و احتیاط‌های مربوطه به «فاصله‌گذاری فیزیکی» را به صورت بسیار جدی و دقیق عمل کنند. با این حال این افراد در طول دوره همه گیری همچنان باید به طور منظم جلسات دیالیز خود را داشته باشند. ممکن است به دلیل شرایط خاص مراکز درمانی، زمان این جلسات تغییر کند و همچنین تعداد آن‌ها کمتر شود. اگر تعداد جلسات کمتر شد، نیاز است توجه بیشتری به رژیم غذایی و مایعات دریافتی بیمار شود. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا توصیه می کند که  به خاطر شرایط خاص این افراد، باید تمام تلاش‌ها صورت گیرد تا همزمان با ادامه دیالیز، از ابتلای این افراد به کرونا نیز پیشگیری شود. همچنین توصیه می شود که واحدهای جداگانه‌ای برای افراد تحت دیالیز تدارک دیده شود تا کمترین تماس را با سایر بخش‌های مراکز درمانی داشته باشند. از سوی دیگر کادر درمانی که در بخش دیالیز کار می‌کنند باید بر تماس‌های خود دقت بسیاری داشته باشند و اگر با موردی مواجهه داشتند حتما آزمایشات مربوط به ویروس کرونا را انجام دهند.
اگرچه این دسته از افراد جامعه، بیشتر در معرض خطر هستند، اما باید با رعایت تمامی توصیه های بهداشتی به انجام دیالیز ادامه دهند. کادر بهداشتی و درمانی نیز باید به منظور حفظ هرچه بیشتر ایمنی این افراد تدابیر مربوطه را به کار گیرند.

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *