اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به پرسش اگر یک بار به ویروس کرونای جدید مبتلا شویم در مقابل ابتلای دوباره به این ویروس ایمن خواهیم بود

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش اگر یک بار به ویروس کرونای جدید مبتلا شویم در مقابل ابتلای دوباره به این ویروس ایمن خواهیم بود) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت،ویروس کرونا عامل بیماری‌زایی است که به تازگی شناسایی شده، به همین دلیل هیچ گونه ایمنی از قبل برای آن در انسان وجود ندارد. براساس شواهد موجود در چین، فرض بر این است که همه مستعد هستند؛ اگرچه ممکن است در برخی از افراد، عوامل خطرسازی وجود داشته باشد که حساسیت به این ویروس را افزایش دهد. یکی از سوالات مهمی که ممکن است در ذهن همگان باشد این است که اگر یکبار به ویروس کرونا مبتلا شوند، آیا از ابتلای دوباره به این ویروس در امان خواهند بود؟
شواهدی که در زمینه ابتلا به عفونت ها و سرماخوردگی‌های ناشی از سایر ویروس‌های خانواده کرونا وجود دارد نشان می‌دهد که یکبار ابتلا به این عفونت‌ها، ایمنی مادام العمر ایجاد نمی‌کند. افراد بیمار ممکن است در طول سال مجددا به این عفونت‌ها مبتلا شوند. اما احتمال ابتلای مجدد افرادی که مبتلا به بیماری مرس می شدند در کوتاه مدت کم بوده است. شواهد ابتلای مجدد به ویروس کرونای جدید هم تاکنون اندک بوده است و روشن شدن این موضوع نیازمند مطالعات دقیق‌تری است. محدود بودن گزارش های ابتلای مجدد در این دوره کوتاه و تلاش هایی که برای تهیه واکسن سارس و کووید 19 در جریان است بیانگر آن است که امید به ایجاد ایمنی نسبی به دنبال ابتلا و یا دریافت واکسن آن وجود دارد.
پاسخ ایمنی، شامل طول مدت ایمنی بعد از ابتلا به کووید 19 هنوز مشخص نیست. احتمال ابتلای مجدد افرادی که مبتلا به بیماری مرس می شدند در کوتاه مدت کم بود. اما پاسخ ایمنی مشابه برای بیماران مبتلا به کووید 19 هنوز مشخص نیست.

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *