اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به پرسش ملاحظات مربوط به نگهداری از بیمار در منزل چیست؛آیا نیاز است برای نگهداری فرد بیمار مبتلا به کووید 19 در خانه از گان استفاده شود

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش ملاحظات مربوط به نگهداری از بیمار در منزل چیست/ آیا نیاز است برای نگهداری فرد بیمار مبتلا به کووید 19 در خانه از گان استفاده شود) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، کلیه بیمارانی که مشکوک به بیماری کووید 19 هستند، در اولویت اول سیستم مراقبت های بهداشتی قرار می گیرند. برای افرادی که مبتلا به بیماری خفیف هستند، ممکن است بستری شدن در بیمارستان لازم نباشد مگر اینکه نگرانی در مورد وخامت سریع حال آنها وجود داشته باشد. بیماران با علائم خفیف و بدون بیماری زمینه ای مزمن (مانند بیماری ریه یا قلب، نارسایی کلیوی یا ضعف سیستم ایمنی بدن) ممکن است در خانه تحت مراقبت قرار گیرند. ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک بین افراد منتقل می‌شود. افرادی که در خانه از بیمار مبتلا به کووید 19 مراقبت می کنند در معرض خطر ابتلا هستند. حال سوال این است که آیا فردی که مراقبت از بیمار مبتلا در منزل را بعهده دارد لازم است برای جلوگیری از انتقال بیماری از گان استفاده کند؟
 خانواده ها باید نحوه مراقبت از اعضای مبتلا به بیماری کووید ۱۹ را به درستی انجام دهند تا از انتقال عفونت به دیگر افراد خانواده جلوگیری شود. ملاحظات مربوط به مراقبت از فرد مبتلا در خانه شامل  موارد زیر است:
بیمار را در یک اتاق جداگانه با تهویه مناسب قرار دهید.
حرکت بیمار در خانه را محدود کنید و فضای به اشتراک گذاشته را به حداقل برسانید. اطمینان حاصل کنید که فضاهای مشترک به خوبی تهویه شده اند.
اعضای خانواده باید در اتاق دیگری بمانند یا در صورت عدم امکان، فاصله حداقل یک متر از فرد بیمار را حفظ کنند.
شستشوی دست را بعد از هر نوع تماس با بیماران یا محیط نزدیک آنها انجام دهید. 
تعداد مراقبان را محدود کنید. در حالت ایده آل، مراقبت را به شخصی اختصاص دهید که از سلامت خوبی برخوردار باشد و هیچ شرایط پزشکی اساسی مانند بیماری مزمن یا نقص سیستم ایمنی را نداشته باشد. تا زمانی که بیمار به طور کامل بهبود یافته و علائمی نداشته باشد، نباید به ملاقات کنندگان اجازه عیادت داده شود.
برای محدود کردن انتشار ترشحات تنفسی، باید ماسک پزشکی در اختیار بیمار قرار داده شود و تا حد ممکن از ماسک استفاده شود. 
مراقبین باید هنگام قرار گرفتن در اتاق بیمار، ماسک پزشکی مناسبی داشته باشند که دهان و بینی آنها را بپوشاند. ماسک نباید لمس یا دستکاری شود. اگر ماسک از ترشحات خیس یا کثیف شود، باید بلافاصله با ماسک تمیز و خشک جدید جایگزین شود. ماسک را بلافاصله پس از استفاده در سطل زباله درب دار انداخته و شستشوی دست را انجام دهید.
از تماس مستقیم با مایعات بدن، به خصوص ترشحات دهان و مدفوع خودداری کنید. هنگام تماس با دهان، مدفوع، ادرار و سایر زباله های بیمار از دستکش یکبار مصرف و ماسک استفاده کنید. شستشوی دست را قبل و بعد از دور انداختن دستکش و ماسک انجام دهید.
از ماسک یا دستکش مجددا استفاده نکنید.
برای بیمار از ملحفه کتانی و ظروف مخصوص غذا استفاده کنید. این موارد پس از استفاده باید با صابون و آب تمیز شوند. 
حداقل یکبار در روز سطوح حمام و توالت را با مواد ضدعفونی کننده مناسب تمیز و ضد عفونی کنید و تا حد امکان از حمام جداگانه برای بیماران استفاده شود.
لباس ها، ملحفه ها و حوله های حمام بیمار را تمیز کرده و کاملاً خشک کنید. 
توصیه شده است فقط کادر بهداشت و درمان برای مراقبت از بیماران از گان استفاده کنند و برای مراقبت از بیمار در خانه نیاز به استفاده از گان نیست. 
 
نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *