اقدامات پیشگیری از کرونا

پاسخ به پرسش آیا میزان بروز و شدت ابتلا به ویروس کرونا در مردان و زنان متفاوت است

دانشکده بهداشت و موسسه ملی تحقیقات سلامت دانشگاه راهنمای (پاسخ به پرسش آیا میزان بروز و شدت ابتلا به ویروس کرونا در مردان و زنان متفاوت است) را منتشر کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، آمارها نشان می دهد ویروس کرونا به سرعت در حال انتقال است و افراد زیادی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه دانش کنونی در مورد این بیماری محدود است، ولی نتایج تحلیل های اولیه، توانسته گروه های پرخطر و عوامل خطر بیماری را مشخص کند. یکی از متغیرهای مهم در مورد میزان خطر، ابتلا یا مرگ در بیماری کرونا جنسیت است. در همین زمینه این سوال مطرح می‌شود که آیا خطر برای مردان و زنان یکسان است یا خیر؟
نتایج تحلیل های اطلاعات بیماران مبتلا به کووید 19 در زمینه مقایسه شدت عوارض و مرگ ناشی از آن در مردان و زنان تاکنون نشان می‌دهد که میزان بروز موارد در بین زنان و مردان برابر است. اما بنظر می رسد در زمینه میزان مرگ و میر و آسیب پذیری به بیماری بین دو جنس تفاوت وجود دارد. شواهد بدست آمده نشان می دهد میزان مرگ و میر بین مردان بیشتر از زنان است. علت این امر احتمالا تفاوت در پاسخ های ایمنی بدن در دو جنس و یا تفاوت در ویژگی های رفتاری متفاوت در دو جنس است. برای مثال، الگو و شیوع استعمال دخانیات بین دو جنس متفاوت است. اما در مجموع، داده های تمایزیافته در خصوص جنسیت کافی نیست.
هرچند به نظر می رسد آسیب پذیری و مرگ ناشی از کووید 19 در مردان بیشتر از زنان باشد برای نتیجه گیری قطعی در این خصوص به داده های بیشتری نیاز است. تفاوتی که تاکنون بین شدت و مرگ و میر بیماری بین دو جنس دیده شده است می¬تواند ناشی از تفاوت های جنسیتی یا ویژگی های سیستم ایمنی دو جنس یا رفتارهای پرخطر بیشتر در مردان (مانند سیگار کشیدن) باشد.

 

نسیبه  جلالوند
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *