برگزاری جلسه آموزشی ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت در راستای بسیج ملی فشارخون بالا در شهرستان اسلامشهر

شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر جلسه آموزشی ویژه پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت با موضوع ارجاع بیماران دارای فشارخون به سطوح دوم و سوم درمان را برگزار کرد.

گالری عکس
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، این  جلسه آموزشی که روز سه‌شنبه 7 خرداد و چهارشنبه 8 خرداد 98 ویژه دو گروه پزشکان برگزار شد، دکتر مه آسا مازیار، کارشناس مسئول واحد بیماری‌های غیر واگیر شبکه در ابتدا در خصوص بسیج ملی فشارخون بالا به‌ویژه گروه هدف طرح، زمان و مکان‌های اجرای طرح توضیحات کاملی ارائه و در ادامه بر کاهش عوامل تأثیرگذار بر بیماری فشارخون مانند مصرف مواد دخانی، الکل، تغذیه نامناسب و ... اشاره کرد.
وی به تعریف پرفشاری خون پرداخت و گفت: فشارخون یعنی فشاری که از طرف خون بر سطح داخلی رگ‌های بدن وارد می‌شود. کسی که فشارخون بالا دارد یا به بیماری فشارخون مبتلا شده است یعنی شخص مزبور دچار افزایش فشارخون شریانی شده است و اصطلاحاً پرفشاری خون دارد.
دکتر مازیار بر کنترل فشارخون تمام افراد بالای 30 سال توسط مراقبین سلامت، بهورزان و اعضای تیم‌های سیار و ثبت در سامانه و در مرحله دوم ارجاع بیماران به پزشکان و درمان در سطح دوم تأکید کرد. پزشکان مراکز خدمات جامع سلامت می‌بایست بیماران دارای فشارخون مزمن را تحت مراقبت و درمان قرار دهند و در مورد  بیماران فشارخون حاد پس از ارائه توصیه‌های لازم به سطح سوم درمان یعنی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه و ویزیت توسط پزشک متخصص ارجاع شوند.
پرداختن به داروهای مصرفی افراد دارای پرفشار خون و تداخلات دارویی از دیگر موضوعات مهم این جلسه آموزشی بود که در این خصوص نکات مهمی بیان شد.
خبر: خورسندفرد
عکس: بیاتی نیاز
 

 

کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی