اخبار مراسم ها و همایش ها

 

 

در اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی از برگزیدگان قدردانی شد

در مراسم اختتامیه هفتمین كنگره بين‌المللي تازه‌ترين دستاوردهاي پژوهشي در دانش پزشكي، مولكولي، سلولي و باليني از 33 برگزيده داخل و خارج كشور با اهداي لوح، تقدير شد.

گالری عکس
اختتامیه هفتمین كنگره بين‌المللي تازه‌ترين دستاوردهاي پژوهشي در دانش پزشكي، شامگاه پنج‌شنبه 29 مهرماه 95 با حضور دكتر جعفريان، رئيس دانشگاه، دكتر يلدا استاد پيشكسوت، دكتر بهادري رئیس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان، دكتر رنجبر رييس بنياد آكادميك جهاني پروفسور يلدا، و جمعي از اساتيد پزشكي داخل و اساتيد ايراني مقيم آلمان و آمریکا در تالار ابن‌سيناي دانشكده پزشكي برگزار شد.
در ابتداي مراسم دکتر عباس فردوسي دبير اجرائي بنياد آكادميك جهاني استاد پروفسور دكتر عليرضا يلدا، گفت: شركت چشم‌گیر و قابل‌توجه اساتيد و علاقه‌مندان به دانش پزشكي خارج و داخل كشور در همايش سال جاري؛ نشان از اعتبار علمي بنياد استاد فرهيخته پروفسور دكتر يلدا دارد كه وجودشان مايه افتخار كشور است.
وي هدف اين بنياد را ايجاد پيوند علمي بين پژوهشگران و دانشمندان ايراني و غير ايراني در سراسر جهان خواند و افزود: علاوه بر تبادل تازه‌های علمي، سعي ما بر اين است كه چهره علمي ميهن خود را به جهانيان معرفي كنيم.
دکتر فردوسی خلوص نیت بنیان‌گذاران بنیاد آکادمیک دکتر یلدا را موجب گسترش سریع همکاری، حمایت و پشتیبانی مسئولین در ایران عنوان کرد و گفت: از ابتدای برگزاری این کنگره که از 7 سال پیش آغازشده شاهد شرکت بسیاری از همکاران از داخل و خارج کشور بوده‌ایم به‌طوری‌که در طی 4 روز گذشته بیش از 400 نفر در این کنگره شرکت کردند و بیش از 63 سخنران، 14 پنل، 48 مقاله دانشجویی و 25 پوستر ارائه شد.
در ادامه دكتر مسلم بهادري رئيس دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، به بيان تاريخچه آموزش پزشكي در ايران پرداخت و اظهار داشت: تاريخ علم پزشكي در ايران سابقه چند هزارساله دارد كه متأسفانه اكثر اسناد مكتوب آن در طي قرون گذشته در اثر حمله بيگانگان و بي‌توجهي مردم و حكومت‌ها از بين رفته درحالی‌که يونان و رم كه ازنظر تاريخي همزمان بودند همه مدارك و اسناد را دارند.
دكتر بهادري رشد قابل‌توجه كيفي و كمي خدمات پزشكي و آموزشي را در دهه اخير ستودني دانست و اظهار داشت: سطح پزشكي كشور فراتر از منطقه و در بسياري از حوزه‌ها در سطوح بالاي جهاني است.
پس‌ازآن، دكتر عليرضا رنجبر، رئيس بنياد آكادميك جهاني استاد دكتر عليرضا يلدا، با اشاره به اينكه اين بنياد در سال 2009 در شهر بن آلمان به ثبت رسيده است؛ تصريح كرد: اولين كنگره آكادميك در سال 2010 در موزه علوم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران با استقبال گسترده اساتيد برگزار شد.
وي گفت: می‌توانیم با همكاري بین‌المللی به جهانيان نشان دهيم كه علی‌رغم محاصره اقتصادي غیرانسانی عليه مردم كشور، توان علمي ايرانيان پا به پاي جهان پيشرفت مي كند.
دكتر رنجبر افزود: در جهان بنيادهاي بسياري داريم ولي بنياد آكادميك درزمینهٔ پزشكي كه بزرگان را گرد هم آورده بسيار نادر است. البته اميدواريم با همكاري دانشمندان پزشكي ايران در سراسر جهان در آينده نزديك شاهد پيشرفت هاي هر چه بيشتر علم پزشكي در كشورمان باشيم.
سپس پروفسور عليرضا يلدا، بابیان اينكه علم مرز نمي‌شناسد و همه علما و دانشمندان بايد دست‌به‌دست هم بدهند و براي پيشرفت علم قدم بردارند، گفت: كسب مال هنر نيست؛ كسب معنويت هنر است و پزشکی همراه با معنویت از ارزش بالایی برخوردار است.
اين استاد فرهيخته و پيشكسوت دانشگاه، با اشاره به اينكه دانش لازم است اما كافي نيست، ادامه داد: كلمه انسان سخن مقدسي است و آن چيزي كه كمال را در فرد ايجاد مي كند معنويت و انسانيت است.
پس‌ازآن، دكتر علي جعفريان رئيس دانشگاه، به اهميت تقدير از برگزيدگان در دانشگاه اشاره كرد و اظهار داشت: رشد و توسعه دانش پزشكي خصوصاً با توجه به ارتباط تنگاتنگي كه با فناوری‌های نوين پیداکرده در اين ميان واقعاً خیره‌کننده است و روزي نيست كه شاهد دستاوردهاي جديد دریکی از عرصه‌های طب نباشيم كه البته به‌روز بودن تنها با رصد كردن اين دستاوردها و توسعه ارتباطات امکان‌پذیر خواهد بود.
رييس دانشگاه خاطرنشان كرد: اميدوارم حركت شايسته بنياد آكادميك جهاني پروفسور دكتر يلدا در دانش پزشكي، همچنان تداوم داشته باشد و الگويي براي دانش‌آموختگان فرهيخته علوم پزشكي باشد.
در ادامه مراسم، بالاترین نشان (این مدال به افرادی که پایه‌گذار رشته‌ای در علوم پزشکی بوده و با فعالیت و یا خدمات ویژه‌ای در عرصه علوم بهداشتی انجام داده‌اند و یا تحقیقات و نوآوری در سطوح ملی و بین‌المللی داشته‌اند که نتیجه آن سال‌ها در خدمت بیماران قرارگرفته است اهدا می‌شود) به دکتر عبدالعلی خوارزمی، متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد، راه‌اندازی دو بیمارستان مدرن فوق تخصصی دکتر شیخ و دکتر علی‌اکبر.
دکتر محمدهادی امیریان، متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی مشهد
دکتر غلامحسین امیر حکیمی، متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بنیان‌گذار رشته غدد کودکان در ایران، پزشک نمونه کودکان کشور
دکتر بیژن صدری زاده، متخصص عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همکاری با سازمان بهداشت جهانی
سید محسن هاشمی، فیزیوتراپیست دانشگاه علوم پزشکی تهران، منشاء تأسیس 14 دانشکده توان‌بخشی در کشور و بخش فیزیوتراپی در بیمارستان‌ها.
دکتر سعید راد، رادیولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تبریز، پدر رادیولوژی تبریز.
دکتر محمدرضا مسجدی، فوق تخصص ریه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، همکاری با who برای ریشه‌کنی بیماری‌های ریوی و دکتر محمدرضا منصوری، فوق تخصص شبکیه بیمارستان فارابی اهدا شد.
همچنین در حیطه استاد برجسته( این جایزه به افرادی که دارای 4 شاخص، داشتن رتبه استاد تمامی در دانشگاه ، رضایت دانشجویان و دستیاران از نحوه تدریس و رفتار آن‌ها، رضایت دانشگاه از فعالیت علمی ، آموزشی و پژوهشی و انجام فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی برجسته باشند، تعلق می‌گیرد)، از دکتر مسعود موحدی، فوق تخصص ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز طبی کودکان
دکتر عبدالمحمد کجباف زاده، ارولوژیست کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران
دکتر محمد پدرام، انکولوژی کودکان دانشگاه علوم پزشکی اهواز.
دکتر رضا نگارنده، استاد دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران.
دکتر عباس میر شفیعی، متخصص ایمنولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران
در حیطه مسئولیت اجتماعی در پزشکی و بهداشت( این جایزه به افراد یا مؤسساتی که کار ویژه‌ای در ارتباط با مسئولیت اجتماعی در حوزه پزشکی و بهداشت به‌صورت عام‌المنفعه داشته‌اند تعلق می‌گیرد)، از دکتر محمدآبادی، جراح فک و صورت دانشگاه هامبورگ آلمان
دکتر کامران فکری، دکتر شیوا فکری و دکتر رضا حسن‌زاده، خیرین مدرسه‌ساز(از دانش‌آموختگان ورودی 61 پزشکی). دکتر لعبت گرانپایه، جراح دانشگاه علوم پرشکی تهران، خیر حوزه پزشکی، برنده جایزه جهانی گوهرشاد.
رامین کهن خاکی، دانش‌آموخته پرستاری سال 66 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه تهران، عضو تیم بین‌المللی آموزش و امداد و کمک‌های اولیه، برنده مدال فلورانس نایتینگل
در حیطه اختراع و نوآوری( این جایزه به افرادی که ثبت اختراع از طریق سازمان‌های مربوطه داشته و یا در راستای خدمات بهداشتی درمانی به جامعه ، روش‌های جدیدی ارائه کرده باشند تعلق خواهد گرفت. از زمان ثبت اختراع نباید بیش از4 سال گذشته باشد)، از دکتر کرم اله طولابی، استاد گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران،
دکتر نفیسه بحیرایی، دکترای مهندسی بافت دانشگاه صنعتی امیرکبیر (ثبت 3 اختراع).
دکتر رضا فریدی مجیدی، دکترای نانو فناوری پزشکی دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی دانشگاه تهران( اختراع بین‌المللی).
در حیطه فرهنگ و هنر (این جایزه به افرادی که علاوه بر فعالیت درمانی و آموزشی خود در ارتباط بافرهنگ و هنر ایرانی فعالیت مثبتی داشته باشند، تعلق می‌گیرد)، از دکتر جلال خالقی مطلق، ادیب و پژوهشگر و شاهنامه شناس جهان
دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص گوش و حلق و بینی، عضو هیئت‌علمی فرهنگستان علوم پزشکی، نویسنده ادبی.
دکتر سیف الرضا شهابی، دانش‌آموخته سال 50 دانشکده داروسازی دانشگاه تهران، نویسنده اجتماعی.
در حیطه محقق جوان( جوانان دانشجو و یا زریدنت که در کنار فعالیت‌های بالینی خود دارای تحقیقات، مقالات، و فعالیت‌های علمی باشند. البته فعالیت‌های دانشجویان باید از سوی روسای بخش‌ها مورد تائید باشد. ازنظر رفتار، نظم در کارها، رسیدگی به بیمار، اخلاق پزشکی، کوشش در جهت رفع مشکلات بیمار) شرط سنی برای این حیطه 30 سال در نظر گرفته‌شده ولی فعلاً تا 35 سال محدوده تحمل وجود دارد)، از دکتر آریانا کریمی نژاد، دانش‌آموخته دانشگاه علوم پرشکی تهران، سرپرست مرکز پاتولوژی و ژنتیک
دکتر رضا فردوسی بایرامی، دانشجوی دکترای رشته انفورماتیک پزشکی، دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران.
دکتر محمد عمران خان، دکترای فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران پردیس بین‌الملل، دانشجوی خارجی.
در حیطه بهترین کتاب علمی پزشکی در سال( از ویژگی‌های این کتاب این است که باید نمونه‌ای مشابه نداشته باشد)،
از دکتر فرحناک اسدی استاد دانشگاه راش امریکا و دکتر فرزانه قانع، نفرولوژیست دانشگاه علوم پزشکی مشهد،کتاب نفرولوژی کودکان به زبان انگلیسی
دکتر علی اسدالهی امین، دستیار گروه عفونی بیمارستان امام، کتاب زندگینامه دکتر یلدا.
در حیطه آموزگاران برجسته( آموزگاری که شاگردان تربیت‌شده توسط ایشان در جایگاه‌های علمی برجسته داخل و یا خارج از کشور قرار دارند)، از خانم نارسیس تبریزی، معلم دکتر رنجبر و بسیاری از محققین برجسته
و در حیطه‌ی پوستر برگزیده( پوستر منتخب با موضوع منحصر بفرد از بین پوسترهای ارسالی به دبیرخانه کنگره از سوی هیئت‌رئیسه کنگره انتخاب می‌شود) از دکتر فاطمه باکویی و دکتر رضا فکر آزاد با اهدای لوح تقدیر به عمل آمد.
توضیح اینکه، هفتمین کنگره بین‌المللی تازه‌ترین دستاوردهای پژوهشی در دانش پزشکی مولکولی، سلولی و بالینی (همایش استاد یلدا) از دوشنبه 26 مهر 95 با حضور اساتید و صاحب‌نظران داخلی و خارجی در تالار امام آغاز شد و شامگاه پنج‌شنبه 29 مهر 95 به کار خود پایان داد.

خبر: مقدم 

 

فریبا  مقدم
تهیه کننده:

فریبا مقدم