گفت وگو با دکتر طالب پور، رئیس بیمارستان سینا در خصوص اقدمات درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا در این مرکز

دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا به تشریح اقدامات این مرکز درمانی در مقابله با بیماری کرونا ویروس پرداخت.

دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا

به گزارش روابط عمومی بیمارستان سینا، دکتر محمد طالب پور، رئیس بیمارستان سینا در گفت وگو با روابط این مرکز به تشریح فعالیت های بیمارستان در زمینه مقابله با بیماری کرونا ویروس پرداخت و بیان داشت: از زمانی که فرآیند بیماری کرونا از حالت محدود به صورت اپیدمی درآمد در بیمارستان سینا هم همه کارکنان اعم از استادان، دستیاران، پرستاران و کارمندان مدیریتی، پشتیبانی و خدماتی همه آستین ها را بالا زده و برای مقابله با این بیماری دست به کار شده اند و هر روزه در این مدت کمیته بحران بیمارستان با حضور 25 نفر در حوزه های مختلف کاری تشکیل جلسات می دهد در این جلسات به بررسی اوضاع پرداخته و تصمیمات لازم با همفکری و مشورت برای اجرایی شدن گرفته می شود و آنچه که مسلم است تفکر جمعی در پیشبرد اهداف و رهایی از این بیماری بسیار مفید خواهد بود.
دکتر طالب پور ایجاد اطمینان در کارکنان را ضروری دانست و گفت: موضوعی که در این زمینه بسیار مهم است اعتماد و فراهم آوری امکانات لازم برای کارکنان کادر درمان، پرستاری، پزشک و کارکنان مدیریتی است و این وظیفه را بیمارستان با تمام توان و با این شعار که ایمنی برای پزشکان و بیماران باید در حداکثر ممکن فراهم شود به وجود می آورد. در این راستا سیستمی در بیمارستان به کمک خیرین و درآمدهای بیمارستان و کمک مالی دانشگاه راه اندازی شده که هیچ فردی از کادر درمانی، پزشک، پرستار و همچنین کادر اداری و خدماتی نباید با ضریب ایمنی پایین وارد محوطه بیماران مبتلا به کرونا شود. در این سیستم با تهیه پک های حفاظتی شامل؛ گان، دستکش، ماسک معمولی و N95 سعی شده ضریب اطمینان از سلامت کارکنان بالاتر رود در صورت نیاز همکاران با مراجعه به داروخانه و تحویل رسید می توانند از این پک ها استفاده کنند و استفاده از این پک ها بر اساس اعتماد متقابل است.

رئیس بیمارستان سینا همچنین در خصوص ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و غیر کرونا توضیح داد: برای ارئه خدمات به بیماران در این مرکز تصمیم گرفته شد مجموعه ای برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شود که شامل تریاژ کرونا و بخش های CVID1 و CVID2 و همچنین اورژانس و ICU مخصوص بیماران مبتلا به کرونا است که تمام این مجموعه در مجاورت یکدیگر قرار دارند. همچنین با توجه به نیاز به درمان بیماران غیر کرونایی و تصادفی،  اورژانس این بیماران از دربی دیگر بدون هیچگونه تماس با مجموعه بیماران کرونایی در فاصله معین مشغول به فعالیت است همچنین اتاق های عمل اروژانس نیز از فضای بیماران کرونایی جدا سازی شد و بیماران غیر کرونایی نیازمند به بستری در فضایی معادل 300 تا 400 متر فاصله از بیمارن کرونایی بستری و تحت درمان قرار می گیرند و این جدا سازی ضریب اطمینان بالایی را به بیمارستان بخشیده است.

در تریاژ کرونا، بیماران مشکوک ابتدا وارد این محوطه می شود و اگر بر اساس تشخیص استادان طب اورژانس نیاز به اقدامات تشخیصی بیشتر مانند سی تی اسکن و غیر داشته باشند برای آنها انجام و بعد از تشخیص بیماری وارد فیلد گروه های عفونی و داخلی بیمارستان می شوند تا اقدامات درمانی لازم برای آنها انجام پذیرد و بیماران نیازمند به بستری در بخش های CVID 1 و CVID2 که در مجاورت اورژانس کرونا است بستری می شوند.
وی افزود: خوشبختانه بیمارستان سینا این افتخار را دارد که در هر دو بال اورژانس این مملکت بتواند خدمات درمانی لازم را به انجام رساند.
دکتر طالب پور در ادامه به بیان آمار مراجعان بیمارستان پرداخت و گفت: بعد از گذشت دو هفته ای از این ماجرا، باید اذعان کنم که در بیمارستان روزانه در حدود 500 بیمار ویزیت می شوند که اغلب مراجعان دچار سرماخوردگی ساده هستند و از ترس و استرس مراجعه می کنند. از این 500 بیمار به طور متوسط 20 تا 25 نفر نیاز به بستری دارند. دو بخش CVID1 و CVID2 که به صورت زنانه و مردانه است به صورت کامل پر شده و در اورژانس نیز در حدود 15 بیمار کرونایی مشکوک داریم و در حال حاضر در حدود 60 بیمار بستری داریم که میزان ترخیص بیماران روزانه حدود 10 الی 15 نفر است و باعث خوشحالی است بیمارانی که با شرایط نا مناسب بستری شده اند با شرایط بهتری می توانند مرخص شوند.

وی همچنین از خیرین سلامت قدردانی کرد و گفت: لازم است که از خیرین عزیز تشکر کنم که به غیر از کمک هایی که در عمران بیمارستان داشته اند در زمینه کمک به بیماران کرونایی نیز وارد کار شده اند بسیار از فروشندگان لوازم حفاظتی با ابراز آمادگی کمک هایی به بیمارستان کردند و خوشبختانه در حال حاضر ما از حداکثر امکانات برخورداریم و این افتخار را داریم که بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم تا کارکنان در شرایط ایمن به خدمت رسانی مشغول باشند.

دکتر طالب پور همچنین به حفظ بهداشت در جامعه توصیه کرد و گفت: در حقیقت ویروس کرونا، ویروس خیلی وحشتناک و کشنده ای نیست بلکه بسیار موذی است و به راحتی از بین نمی رود تنها و تنها فاکتوری که می تواند به ما کمک کند بهداشت شخصی است که ارتباط لمسی بین افراد باید قطع شود و دست ها به طور مرتب  با آب و صابون شستشو داده شود این اشتباه را نکنیم که دست هایمان را مرتب با الکل بشوریم زیرا استفاده بیش از حد از الکل می تواند ایجاد درماتید در دست کند که خود سبب انتقال ویروس است.

ایشان با قدردانی از تلاش های کادر درمانی و دیگر کارمندان بیمارستان تصریح کرد: باید اقرار کنم که زیبایی هایی که در فرآیند حرکت عزیزانمان در بیمارستان می بینم افتخار برانگیز است افرادی که دانشجو تخصصی هستند و  دستیاران با یک دنیا آرزو و در ابتدای جوانی با مشاهده نیاز مردم و با احساس مسئولیت و با قسم پزشکی که خورده اند اینجا با جان و دل به کار مشغولند و من پرستارانی را می شناسم که به قصد نجات هموطنان خود در حال ایثار هستند.

در بیمارستان سینا بسیاری از کارها به صورت داوطلبانه انجام می شود و این افتخار است که تیم پزشکی، کادر درمان همه و همه با وجود خطر در این جنگ مقدس مشغول کار هستند و ان شاء الله با رعایت بهداشت هر چه زود تر بتوانیم این ویروس را از بین ببریم.

 

 

 

 

رضا  آسیابی
تهیه کننده:

رضا آسیابی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *