ندای تندرستی

به روز رسانی شواهد استفاده از ماسک صورت در اپیدمی کووید

توصیه ها در مورد اهمیت پوشاندن صورت برای محافظت در برابر ویروس مسبب کووید-19 از مکانی به مکان دیگر و با گذشت زمان متفاوت بوده است. با آشکار شدن این همه گیری جهانی، دانش در مورد خطر انتقال سندروم شدید حاد تنفسی کرونا ویروس 2( 2-CoV-SARS )و نگرانی در مورد در دسترس بودن تجهیزات حفاظت فردی، گسترش یافته و نگرش کارشناسان مربوطه و عموم مردم را شکل داده است. با بازگشایی مجامع، اهمیت پوشاندن صورت به منظور کاهش خطر کووید-19 رو به افزایش است.

سازمان جهانی بهداشت، هم‌اکنون استفاده گسترده از ماسک را به‌عنوان جزئی از بسته بهداشتی و اجتماعی خود برای عموم مردم توصیه کرده و مرکز مدیریت بیماری‌های آمریکا نیز اخیراً در بازنگری راهنمای بهداشتی برای برگزاری اجتماعات و مراسم توصیه به استفاده مردم از پوشش صورت نموده است.

درعین‌حال، برخی از مردم سردرگم مانده‌اند و گروهی نیز با توجه به تغییراتی که به نظر می‌رسد در محتوای توصیه‌های بهداشتی رخ‌داده، اعتماد خود را به این توصیه‌ها از دست داده‌اند. در ایالت متحده آمریکا که در آن حمایت عمومی از اقدامات شدید برای پیشگیری از انتقال بیماری به‌طور فزاینده‌ای قطبی شده است، استفاده از ماسک صورت به یک سمبل حزبی حمایت یا سرپیچی از توصیه‌ها و دستورات مقامات بهداشت عمومی تبدیل شده است. در بحران‌های بهداشتی قبلی نیز مقاومت‌های مشابهی دیده‌شده است.

در جریان آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918،گروه‌های ضد ماسک صورت در شهرهایی از آمریکا و به‌طور مشخص در سانفرانسیسکو تشکیل‌شده بودند. از آنجایی که بسیاری از جوامع، ایالت‌ها و کشورها شروع به برداشتن محدودیت‌هایی که برای کاهش انتقال کووید-19 وضع‌شده بود کرده‌اند و جمعیت بیشتری هرروز به فعالیت در خارج از منزل می‌پردازند، اهمیت استفاده عمومی از ماسک صورت احتمال از هر زمان دیگری بیشتر شده است یک مطالعه که به‌صورت مدل‌سازی ریاضی روی انتقال بیماری انجام‌شده و اخیراً منتشرشده، نتیجه گرفته که استفاده گسترده از ماسک صورت و فاصله‌گذاری فیزیکی، اقداماتی کلیدی در بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی بدون نیاز به تعطیلی مجدد هستند. با عنایت به این موضوع، دلیل خوبی برای بازنگری در تفکر پوشش صورت به‌عنوان نماد آزادی و تشویق مردم به رعایت این سه اصل برای بازگشایی ایمن فعالیت ها وجود دارد:

  • ماسک بزنید،
  • دست‌هایتان را بشویید
  • از محلول‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید و فاصله‌تان با بقیه را حفظ کنید.


تنظیم: مهندس سارا نعیمی
منبع:موسسه ملی تحقیقات سلامت

کلمات کلیدی
سارا  نعیمی
تهیه کننده:

سارا نعیمی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *