چترروز: مستندسازی ایده خلاقانه‌ای است که جای آن در دانشگاه خالی بود

آزاده چترروز مدیر مالی دانشگاه در گفت وگو با مستندسازان مسیرنمای پیشرفت مدیریت کووید 19 پیشنهاد داد اکنون‌که‌این فرصت فراهم‌شده می‌توان از پروژه‌ها و انسان‌های بزرگ دانشگاه و هر دانش فنی که ارزش‌افزوده برای دانشگاه دارد مستند تهیه کرد.

مدیر مالی دانشگاه که 26 خرداد 99 برای گفت‌وگو به استودیو شفآ (شجاعان فداکار آگاه) طبقه هشتم ساختمان مرکزی دانشگاه آمده بود گفت: مستندسازی یک ایده خلاقانه است که جای آن در همه کارها خالی بود. من همیشه فکر می‌کردم کاش از روز اول که پروژه مهدی کلینیک آغاز شد و یا از  شروع کار نیکوکاری که در منطقه 18 یافت‌آباد تهران مرکز طبی 2 را می‌سازد مستند تهیه کرد.

جای خالی مستندسازی در دانشگاه
مدیر مالی دانشگاه بابیان اینکه همیشه خلأ  مستندسازی را حس کرده‌ام افزود: معمولاً نمی‌توان هم کار اجرایی کرد و هم مستند ساخت. وقتی متوجه شدم برای کرونا مستند تهیه می‌کنید با خود فکر می‌کردم که‌ای کاش این تفکر قبلاً نیز وجود داشت و این مستندسازی برای  بسیاری از کارها انجام می‌شد. در پروژه شریعتی 2 در منطقه 22  مراحل بسیار متعددی را پشت سر گذاشتیم؛ کاش می‌شد برگردیم و از آن مستند تهیه کنیم. البته هنوز یک سال برای بهره‌برداری پروژه شریعتی 2 زمان‌داریم و می‌توانیم به‌سرعت این کار را شروع کنیم.
مستندسازي فرصت است

وی افزود: هرچند فرصت‌هایی را ازدست‌داده‌ایم ولی خداروشکر که مستندسازی را آغاز کرده‌ایم. مستندسازی برای ما فرصت است و باید جبران مافات کنیم و مستند پروژه‌های بزرگ دانشگاه را از همین حالا شروع کنیم. نه‌فقط برای پروژه‌های عمرانی بلکه  از هر دانش فنی که تبدیل به یک پروژه، برند و ارزش‌افزوده برای دانشگاه شده می‌توان مستند تهیه کرد.

طیف وسيع مستندسازی
چترروز بابیان اینکه مستندسازی فقط محدود به پروژه نیست بلکه از افراد نیز می‌توان مستند تهیه کرد پیشنهاد داد: به‌جای اینکه از افراد درباره خودشان بپرسید می‌توانید به محیط پیرامون آن‌ها بروید و از طریق اطرافیانشان آنان را بشناسید و به سایرین معرفی کنید. تاکنون مستندی از روسای قبلی دانشگاه تهیه نشده درحالی‌که هرکدام از آن‌ها برندی برای دانشگاه هستند. نه‌فقط در دانشگاه ما، بلکه جای خالی این کار در کشور نیز احساس می‌شود.

مستندسازی و ماندگاری فرآیندها برای آیندگان

مدیرمالی دانشگاه بابیان اینکه اگر فرآیندی مستند نشود ممکن است به‌مرور از حافظه‌ها برود افزود: مستند کمک می‌کند نقاط قوت و ضعف تصمیمات و اقدامات خود را بشناسیم و اگر کاری یا تصمیمی اشتباه بوده در آینده آن را تکرار نکنیم و اگر درست بوده آن را با اطمینان خاطر ادامه دهیم.


سمیرا  کرمی
تهیه کننده:

سمیرا کرمی

1 نظر برای این مقاله وجود دارد

یار.....

یار.....

99/03/31 - 20:17

سرکار چترروز مدیر خوش فکر واز تمام ابزار های مدیریتی استفاده می کند

پاسخ

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *