با همکاری مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آغاز شد

اولین کارگاه آموزشی درماتولوژی ویژه دستیاران و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه هرات افغانستان

اولین کارگاه آموزشی درماتولوژی مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام و دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ آلمان ویژه دستیاران و اعضای هیأت‌علمی دانشگاه هرات افغانستان در سالن همایش‌های دکتر دولتی آغاز به کار کرد.

گالری عکس

گالری عکس 2
به گزارش روابط عمومی معاونت بین‌الملل، دکتر علیرضا فیروز، رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام شنبه 7 مهرماه در مراسم افتتاحیه این کارگاه گفت: به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ و دانشگاه هرات که اردیبهشت 97 امضاء شد، برپایی دوره آموزشی درماتولوژی برای 8 نفر از دستیاران و متخصصان پوست افغانستان در دستور کار قرار گرفت.
وی هدف اصلی از برپایی کارگاه آموزشی درماتولوژی را توانمندسازی دستیاران و متخصصان پوست افغانستان در این حوزه دانست و افزود: اساتیدی از دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ، مرکز آموزشی و پژوهشی پوست و جذام و گروه پوست بیمارستان رازی تدریس این دوره آموزشی را به مدت یک هفته برعهده دارند.
دکتر فیروز با اشاره به اینکه مطالب این دوره آموزشی به صورت تئوری در قالب کارگاه و به صورت عملی در اتاق عمل مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام ارائه خواهد شد، گفت: همچنین سخنرانی رئیس انجمن بین‌المللی ترمودرماتولوژی در روز یکشنبه 8 مهرماه از طریق Skype انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: مباحث اولین کارگاه درماتولوژی مطابق با تعاملات انجام شده با دانشگاه هرات و براساس نیازهای آن‌ها به ویژه در حوزه‌هایی که لزوم آموزش عملی احساس می‌شود، تعیین شده است.
رئیس مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام افزود: موضوعات روز حوزه درماتولوژی، جراحی‌های پوست و زیبایی به ویژه بیماری‌هایی چون سالک، سرطان‌های پوست و تعرق بیش از حد پوست در مباحث این کارگاه گنجانده شده است. 
دکتر فیروز با بیان اینکه مطالبی در خصوص تکنولوژی‌های تشخیصی و درمان بیماری‌های پوست ارائه خواهد شد، اظهار داشت: همچنین به مقوله‌هایی چون تزریق بوتاکس و پلینگ شیمیایی که در زیبایی و درمان نقش دارند نیز پرداخته می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت تداوم ارتباطات شکل گرفته با دانشگاه‌های هرات و ماکسیمیلیان مونیخ، گفت: در روز پایانی کارگاه با اخذ نظرات و دیدگاه‌های اساتید و دستیاران دانشگاه هرات نیازهای آن‌ها بررسی و جهت برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آتی برنامه‌ریزی خواهد شد.
دکتر کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه نیز در حاشیه مراسم افتتاحیه این کارگاه ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با مراکز علمی کشورهای همسایه را یکی از سیاست‌های دانشگاه عنوان کرد و بیان داشت: به طور خاص در مورد کشور افغانستان همکاری‌های موفقی توسط دانشکده‌های پرستاری و مامایی و علوم تغذیه و رژیم‌شناسی رقم خورده است.
وی مجموع دانشجویان افغانستانی دانشگاه را حدود 60 نفر اعلام کرد و از برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد دانشجویان این کشور خبر داد.
معاون بین‌الملل دانشگاه همچنین از  برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی با دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی به‌عنوان یکی دیگر از سیاست‌گذاری‌های دانشگاه در حوزه بین‌الملل یاد کرد و گفت: برهمین اساس درصدد افزایش دوره‌های دستیاری فوق تخصصی و فلوشیپ مشترک میان دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه‌های خارج از کشور چون کارگاهی که هم‌اکنون در مرکز آموزشی و پژوهشی بیماری‌های پوست و جذام در حال برگزاری است، هستیم.
خبرنگار: مهناز وحیدی
عکاس: جمشید ربیعی

مهناز  وحیدی
تهیه کننده:

مهناز وحیدی