بازدید اساتید دانشکده بهداشت به مناطق سیل زده استان لرستان با هماهنگی وزارت بهداشت

تیم اعزامی از وزارت بهداشت با مشارکت همکارانی از دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت و انستیتو پاستور ایران از مناطق سیل زده استان لرستان بازدید داشتند.

به گزارش روابط عمومی دانشکده بهداشت، تیم اعزامی از وزارت بهداشت متشکل از دکتر گودرز کلی فرهود (اپیدمیولوژیست مرکز مدیریت بیماری های واگیر)، دکتر علیرضا زهرایی (عضو هیات علمی گروه حشره شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران) و دکتر احسان مصطفوی و دکتر احمد محمودی (اپیدمیولوژیست و جونده شناس انستیتو پاستور ایران) طبق ماموریتی که از جانب وزارت بهداشت به ایشان داده شده بود  روزهای 25 تا 27 فروردین98 ، بازدیدی از مناطق سیل زده لرستان داشتند.
در روز نخست، تیم اعزامی با دكتر محمد علي دريك معاون بهداشت و مجموعه همکاران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشكي لرستان نشست و جلسه فنی برگزار کردند.سپس در دومين روز كاري، تیم اعزامی به همراه مهندس حميد مخيري رييس گروه مبارزه با بيماريهای واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، دکتر لشکرآرا اپيدميولوژيست آن معاونت و دکتر کایدی فوكال پوينت حشره شناسی پزشكي و مبارزه با ناقلين (استاد دانشگاه علوم پزشكي لرستان) راهي مناطق سيل زده پلدختر شدند و از نزديك از مناطق سیل زده و کمپ های اسکان موقت بازدید کردند و مشاوره های لازم را ارائه دادند.
در روز سوم نیز جلسه ای با حضور دکتر مرادپور معاون عمرانی استانداری، آقامیرزایی مدیریت بحران استان و دکتر دریک در ساختمان استانداری تشکیل شد  تا هماهنگی و همکاری بین بخشی در خصوص کنترل ناقلین و جوندگان در مناطق سیل زده و اتلاف حیوانات زیانبار در دستور کار قرار گیرد.
پس از بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده مشاوره و پیشنهاداتی در ارتباط با نحوه انجام مراقبت های حشره شناسی و جوندگان در منطقه ارائه و گزارشی در این زمینه تهیه شد.
همچنین با توجه به اهمیت پایش و ارزیابی در حین مدیریت بحران پیشنهاد شد گزارش های لازم در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان تهیه و به مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ارائه شود و بر اساس گزارش های یاد شده ادامه کار پیگیری شود.

کلمات کلیدی
نسیبه  جلالوند - عکس
تهیه کننده:

نسیبه جلالوند - عکس