بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه ملی مهدی کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)

دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همراه دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از پروژه ملی مهدی کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کردند.

دکتر قناعتی: مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) چهارراه برخورد تمدن‌ها است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)، عصر سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1401 دکتر سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور به همراه دکتر حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر سید ابوالفضل ذاکریان معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه ، دکتر سید علی دهقان منشادی رئیس مجتمع، دکتر علی اعتمادیان مدیرعامل پروژه مهدی کلینیک و جمعی از مسئولین دانشگاه و مجتمع از بزرگ‌ترین و مجهزترین طرح حوزه سلامت کشور پروژه ملی مهدی کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بازدید کردند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور ضمن تبریک  روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: علت حضور و بازدید از پروژه ملی مهدی کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) بنا به  دستور ریاست محترم جمهور بود و درواقع این سومین بازدید من از  این پروژه است.
وی افزود: این بیمارستان با کمک  خیرین بنانهاده شده بود و به لحاظ فعل‌وانفعالاتی که در بازار  ارز و اقتصاد به وجود آمد منابع خیرین کفاف  تکمیل پروژه را نداد  بنابراین  از محل منابع عمومی ماده 56 و هم منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران کمک‌های مطلوبی به این پروژه صورت گرفته است.
 دکتر مرتضوی تصریح کرد: پروژه ملی مهدی کلینیک نیاز به یک‌همت ساعی دارد تا  هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد. البته برای تکمیل آن پیش‌بینی ۳۰۰ میلیارد تومانی شده است  که ما متعهد شدیم طی چند ماه آینده برای بهره‌برداری، این منابع را تأمین کنیم و ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات نیاز دارند که انشا الله از محل منابع عمومی، بنیاد مستضعفان و منابع وزارت بهداشت و درمان تأمین خواهد شد.
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: موضوع دیگر مربوط به تکمیل طرح احداث درمانگاه است تا این حلقه خدمات‌رسانی تکمیل شود که قرار شد استانداری تهران با همکاری دانشگاه علوم پزشکی نسبت به احداث درمانگاهها  اقدام کنند.
معاون اجرایی رئیس‌جمهور  با تأکید بر اینکه این بیمارستان متعلق به‌کل کشور است گفت: شاید مردم فکر کنند که  این بیمارستان متعلق به تهران است  درحالی‌که متعلق به ایران است وبه امید خدا در آینده نزدیک  بیمارانی که نیاز به درمان‌های  فوق تخصصی دارند  از اقصی نقاط کشور می‌توانند به این بیمارستان مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: امیدوارم در آینده نزدیک عملیات اجرایی همراه سرا بیمارستان آغاز تا همراهان بیماران از یک  مکان مطمئن و آرامش بخشی برخوردار شوند.
دکتر حسین قناعتی، رئیس دانشگاه، در بازدید معاون  اجرایی رئیس‌جمهور از پروژه بزرگ مهدی کلینیک گفت: به لطف خدا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار گسترده‌ای  در نظام سلامت  ارائه شد قبلاً پزشکان ما پاکستانی و هندی بودند ولی الآن همه ایرانی هستند و همچنین میزان امید به زندگی  حداقل 30 سال افزایش پیداکرده و ما خدمات بسیار پیشرفته‌ای را ارائه می‌کنیم .
وی بابیان این مطلب که شاه‌بیت بیمارستان‌های دانشگاهی ما و سرآمد آن  مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) است گفت: من اگر بخواهم ارزش  این مرکز را بگویم فقط می‌توان این مطلب را بگویم که در کمتر جایی از دنیا   این‌همه تنوع نژادی با حجم بالا از مراجعات داشته باشد  و درواقع اطلاعات ، کارهای عملیاتی  و تحقیقاتی  و درمانی که درمجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) انجام می‌شود بی‌نظیر است اینجا چهارراه برخورد تمدن‌ها است.
رئیس دانشگاه با اشاره به احداث همراه سرا در اطراف بیمارستان گفت: متأسفانه ما همراه سرا نداشتیم و به ازای هر بیماری که از شهرستان به این مرکز مراجعه می‌کند حداقل ۲  نفر همراه می‌آید که امروز مقدماتی میسر شد که  با کمک یکی از خیرین زمینی که در مجاورت شمال بیمارستان است  در اختیار ما قرار گیرد و با همت خیرین  ان شا الله  هزار همراه سرا ساخته شود.
در ادامه دکتر قناعتی گفت: پروژه ملی مهدی کلینیک درواقع تکمیل ظرفیت  مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) است همان‌طور که می‌دانید این بیمارستان مرکز سرطان در کشور ، مرکز مراجعه ارتوپدی، بیماری‌های پیشرفته  زنان،  علوم اعصاب و همچنین مرکز تمام پیوندها (قلب، کلیه،ریه،کبد) است  من به جرات می‌توانم بگویم که پزشکان و کادر درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  یکی از بااخلاق و متعهدترین‌ها در دنیا هستند که بدون چشم‌داشتی و با تمام وجود کار می‌کنند و این نگین درخشان متعلق به‌نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران است .
وی در پایان سخنان خود گفت: ما این نوید را به مردم عزیزمان می‌دهیم که  با افتتاح مراکز در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی تهران حدود چهار هزار تخت به  حوزه سلامت ما اضافه خواهد شد و انشا الله  آینده بسیار خوب و درخشانی را  درزمینهٔ درمان  کشور با کمک دولت، مسئولین ، دانشگاه و خیرین   پیش‌بینی خواهیم کرد.
توضیح اینکه در حاشیه این بازدید از پژوهشکده فناوری ها و تجهیزات پیشرفته پزشکی  واقع  در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)  و سامانه جراحی رباتیک سینا  بازدید شد.

شهره  بیات
تهیه کننده:

شهره بیات

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *