به همت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو

برپایی غرفه پیشگیری از مسمومیت ها در مرکز طبی کودکان برگزار شد

به‌منظور اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی در مورد راه‌های پیشگیری از مسمومیت‌های مختلف غرفه‌ای در مرکز طبی کودکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت غذا و دارو، امروزه پیشرفت جوامع بشری و شیوه‌های جدید زندگی ماشینی موجب استفاده فراوان از مواد شیمیایی مختلف مانند انواع مواد ضدعفونی‌کننده، شوینده‌ها، رنگ‌ها و حلال‌های شیمیایی، داروها، کودها و سموم دفع آفات نباتی، حشره‌کش‌ها و... گردیده است، از طرف دیگر دسترسی آسان به این‌گونه مواد بدون داشتن اطلاع کافی از شرایط نگهداری، نحوه مصرف ، عوارض و خطرات ناشی از به‌کارگیری غیراصولی از آن‌ها همه‌ساله موجب بروز مسمومیت‌های متعددی می‌گردد که بعضاً خسارات جباران ناپذیری را به پیکره اقتصاد و سلامت جسمی و روانی جامعه وارد می‌نماید. وجود مواد شوینده و پاک‌کننده متعدد، انواع مواد شیمیایی ازجمله رنگ‌ها، فراورده‌های نفت و گاز، حلال‌ها، مواد آرایشی و بهداشتی، حشره‌کش‌ها، سموم مختلف، گیاهان زینتی سمی و همچنین باقی ماندن انواع داروها در منازل را برای افراد خانواده مخصوصاً کودکان خطرساز است.
به همین مناسبت واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و دارو غرفه ای با حضور دکتر پریا عطایی کارشناس دارویی معاونت در محل مرکز طبی کودکان در تاریخ 2 آبان 97 برگزار کرد.
همچنین در این غرفه، جهت آموزش و اطلاع رسانی ، بروشور، تراکت هایی با موضوع نحوه پیشگیری از مسمومیت در کودکان ، مسمومیت ناشی از داروها، سموم دفع آفات، مواد شیمیایی، فلزات سنگین (فلز سرب)، سوءمصرف مواد مخدر، گازها و منو کسید کربن به مراجعه‌کنندگان ارائه شد.

کلمات کلیدی
خدیجه  آب پر
تهیه کننده:

خدیجه آب پر