برگزاری جلسه آموزشی با موضوع پیشگیری از افسردگی در کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اسلامشهر

کارشناس سلامت روان و رفتار شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر افسردگی را خلق و روحیه افسرده تعریف و کاهش انرژی و علایق را هم از علائم بیماری افسردگی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان اسلامشهر، مهرداد محمودی، کارشناس سلامت روان و رفتار مرکز خدمات جامع سلامت شهرک امام حسین (ع) در جلسه آموزشی با موضوع "پیشگیری از افسردگی" که یکشنبه ۲۹ دی ۹۸ برای کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد در خصوص علائم بیماری گفت:
علائم افسردگی شامل اختلال در تمرکز، خواب، اشتها، اختلال در عملکرد شناختی، احساس گناه، علائم جسمی متعدد که هیچ توجیه طبی دیگری ندارند و در انواع شدیدتر افکار مرگ و خودکشی است.
وی در ادامه افزود: افسردگی یک اختلال مزمن می‌باشد که باعث اختلال در عملکرد و ناتوانی  می‌شود، به‌طوری که در حال حاضر رتبه ۲ را در سنین ۴۴-۱۵ سالگی در هر ۲ جنس به خود اختصاص داده است. محمودی شیوع مادام‌العمر افسردگی اساسی را حدود ۱۵ درصد عنوان کرد و گفت: شاید این میزان در زنان به ۲۵ درصد برسد. درمان افسردگی مشتمل بر داروهای ضدافسردگی و روان‌درمانی است که می‌توان آن‌ها را در سیستم مراقبت‌های اولیه به‌کار برد.
خبر: زینب ایمانی
کلمات کلیدی
زینب  ایمانی
تهیه کننده:

زینب ایمانی