• تاریخ انتشار : 1398/05/09 - 16:31
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 656
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

برگزاری جلسه کمیته علمی بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی

کمیته علمی بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی با حضور دبیر علمی سمینار و روسای بخش های این بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فارابی، جلسه کمیته علمی بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی، روز چهارشنبه 9مرداد1398 با حضور دکتر محمدرضا اکبری، مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و رییس بیمارستان فارابی در سالن شورای مرکز تحقیقات چشم پزشکی برگزار شد. 
در این جلسه دکتر اکبری که دبیر علمی بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی نیز می باشد، به معرفی برنامه تنظیمی سمینار پرداخت و گفت: در سمینار آتی 8 سمپوزیوم، 11 کارگاه و 5 نشست فوق تخصصی در موضوعات مختلف قرنیه و بیماری های سطحی چشم، ویتره و رتین، پلاستیک و ترمیمی چشم، استرابیسم و چشم پزشکی کودکان، گلوکوم و اورژانس های چشمی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه تمرکز این سمینار بر موضوع کاتاراکت خواهد بود، اظهارداشت:  یکی از اهداف برگزاری سمینار فارابی که جزء نقاط قوت آن هم هست کمک به حل مشکلات حرفه ای همکاران به ویژه چشم پزشکان جوان و چشم پزشکانی است که در شهرهای دور مشغول خدمت هستند تمرکز ما در سمینار اتی بر موضوع کاتاراکت خواهد بود و در انتخاب عناوین برنامه های تمام گروه ها به این نکته توجه شده است. 
دکتر اکبری در ادامه به نحوه برگزاری سمینار و برنامه های آن پرداخت و گفت: همزمان با هر سمپوزیوم یک نشست فوق تخصصی و یک کارگاه برگزار می شود و طبق روال همیشگی امسال هم نحوه ارائه مباحث به صورت بحث گروهی و معرفی کیس خواهد بود. برای استفاده حداکثری شرکت کنندگان از مباحث سمینار، سعی کرده ایم برنامه ها با کمترین میزان تداخل تنظیم شود و به جز برنامه های قرنیه،به علت کثرت مباحث، این مهم رعایت شده است. 
دبیر علمی بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی در مورد برنامه های جنبی سمینار نیز گفت: همزمان با سمینار سالیانه فارابی، یازدهمین سمینار پرستاری چشم، دهمین سمینار چشم پزشکی ترجمانی، برنامه علمی یکروزه اپتومتری و  جشنواره فیلم و عکس برگزار می شود. گردهمایی سالیانه خانواده بزرگ فارابی(شب فارابی) و برنامه های مفرح تفریحی و ورزشی هم خواهیم داشت که جزئیات هریک در آینده اطلاع رسانی خواهد شد. 
وی همچنین به برخی تغییرات در برنامه های سمینار اشاره کرد و افزود: اولین تغییر مربوط به روز برگزاری برنامه های پرستاری و اپتومتری است که برای تسهیل در حضور همکاران اپتومتریست برنامه ویژه این گروه در روز پنجشنبه برگزار خواهد شد.
 «یکی دیگر از تغییرات، برگزاری نشست های فوق تخصصی تحت عنوان Meeting است که طی آن همکاران هر رشته به معرفی کیس های جالب خود خواهند پرداخت.» مدیر گروه چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان این مطلب، توصیه کرد: در این نشست ها ترجیحا چالشی ترین موارد و Worst Cases  معرفی شود.
دکتر اکبری گفت: در سمینار بیست و ششم، سمپوزیومی با عنوان «A Video Based Symposium of Management of Intraoperative Complications during Cataract Surgery» خواهیم داشت که به طور اختصاصی به موضوع کاتارکت می پردازد و قطعا با ویدئو ژورنال که با موضوع آزاد، بدون محدودیت و شامل تمام عناوین چشم پزشکی برگزار می شود، متفاوت خواهد بود. 
رییس بیمارستان فارابی، خواستار مشارکت حداکثری اعضای هیئت دربرگزاری سمینار شد و گفت: روزانه هزاران نفر از سراسر کشور به بیمارستان فارابی مراجعه می کنند و با متنوع ترین و بیشترین کیس های چشم پزشکی روبرو هستیم، بهترین محل برای ارائه این کیس ها در سمینار فارابی است؛ به شرط آنکه از همین حالا به جمع آوری آن ها بپردازیم. 
در ادامه جلسه روسای بخش های آموزشی بیمارستان به بیان نقطه نظرات خود برای برگزاری هرچه بهتر سمینار آتی پرداختند که اهم آن ها به قرار زیر است: اطلاع رسانی دقیق در مورد موضوعات جشنواره فیلم و عکس و سمپوزیوم ویدئویی سمینار  و تفکیک آن ها،لزوم به روزرسانی واحد سمعی-بصری بیمارستان، بهسازی تجهیزات فیلم برداری، افزایش پوشش زمانی و مکانی تهیه فیلم در اتاق های عمل، تعیین موضوعات مرتبط با عناوین برنامه ها و تقسیم مسئولیت ها در بخش های آموزشی بیمارستان، درگیر کردن تمام اعضای هیئت علمی در برگزاری برنامه ها، توجه به بهره برداری صحیح و نگهداشت وسایل و تجهیزات و پرهیز از انباشت وسایل در بیمارستان.   
توضیح اینکه بیست و ششمین سمینار سالیانه فارابی روز های سوم تا پنجم اردیبهشت 1399 در مرکز همایش های پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار خواهد شد.
خبرنگار و عکاس: حمیده امیدوار
  • گروه خبری : بیمارستان فارابی
  • کد خبر : 90490
معصومه  عزيزي
تهیه کننده:

معصومه عزيزي