• تاریخ انتشار : 1403/10/10 - 15:34
  • تعداد بازدید کنندگان خبر : 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست هماهنگی مراسم گرامیداشت 173 سال تجربه و 90 سال افتخارآفرینی دانشگاه علوم پزشکی تهران

فرصتی برای بازتعریف میراث علمی و تقویت هویت جمعی

نشست برنامه‌ریزی مراسم گرامیداشت 173 سال تجربه و 90 سال افتخارآفرینی ویژه بیمارستان ضیائیان با حضور دکتر ماشاءاله ترابی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، و رئیس و مدیر و مسئولان این بیمارستان روز یکشنبه 9 دی 1403 در سالن حکیم دانشگاه برگزار شد. در این جلسه، دکتر ترابی با تأکید بر اهمیت مشارکت فعال تمامی اعضای دانشگاه در این رویداد، گفت: «ما تلاش می‌کنیم مراسمی برگزار کنیم که دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت‌علمی احساس کنند صاحب این رویداد هستند. این حس تعلق می‌تواند هم‌افزایی و انسجام بیشتری ایجاد کند

نگاه بلندمدت دانشگاه به آینده
به گزارش سینا رسانه دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ترابی در ادامه به برنامه‌های آینده دانشگاه اشاره کرد و افزود:  در این مراسم 13 تا 15 بهمن در دانشکده پزشکی به مناسبت 90 سالگی دانشگاه از زمان تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران، بسته‌های حمایتی ویژه‌ای معرفی می‌شود که اهداف ده‌ساله دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی را شامل می‌شود.

میراث تاریخی و مسئولیت دانشگاه 
مدیر روابط عمومی دانشگاه با اشاره به تاریخچه پرافتخار این مرکز علمی، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران، به‌عنوان میراث‌دار ارزشمندی از دوران دارالفنون، از ابتدا پیشگام در ارائه خدمات علمی و آموزشی بوده است. این پیوستگی تاریخی مسئولیت ما را در حفظ و ارتقای جایگاه دانشگاه دوچندان می‌کند

نقش خیرین در پیشبرد اهداف دانشگاه 
دکتر ترابی بر اهمیت جذب حمایت‌های مردمی تأکید کرده و گفت:  «برنامه‌های شفاف و هدفمند، اعتماد خیرین را جلب می‌کند. ما نیز با طراحی بسته‌های حمایتی ویژه، مسیر جذب حمایت‌ها را تسهیل می‌کنیم. این حمایت‌ها نه‌تنها در بخش درمان بلکه در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی نیز سرمایه‌گذاری خواهند شد.

نمونه‌های موفق همکاری با خیرین
وی با بیان نمونه‌ای موفق از همکاری با خیرین، توضیح داد: خیرین بیمارستان حکیم، بدون دریافت بودجه دولتی، در مدت 25 ماه یک بیمارستان کامل ساختند. این اقدام نشان می‌دهد که شفاف‌سازی اهداف می‌تواند مشارکت‌های چشمگیری را جلب کند.

اهداف و راهکارهای جذب حمایت مالی 
دکتر ترابی در پایان بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای جذب حمایت‌های مالی تأکید کرد و افزود: «بسته‌های پیشنهادی دانشگاه شامل سطوح مختلف اسپانسری، از جمله پلاتینیوم، طلایی، نقره‌ای و برنز، طراحی شده است. علاقه مندان با مشارکت در این برنامه‌ها می‌توانند نام خود را در محصولات تبلیغاتی دانشگاه ماندگار کنند. این رویکرد، علاوه بر توسعه زیرساخت‌های درمانی، بر گسترش آموزش و پژوهش نیز متمرکز خواهد بود.

  • گروه خبری : ستاد مرکزی روابط عمومی,173 سالگی دانشگاه
  • کد خبر : 287520
مریم اذانی
تهیه کننده:

مریم اذانی

تصاویر