برگزاری کمیته تعیین راهکارهای پیشگیری از وقوع عوارض و مرگ های قابل اجتناب گروه های سنی معاونت بهداشت

برنامه ریزی برای ارایه اقدامات پیشگیرانه در خصوص عوامل خطر موثر بر آن ها از اولویت های مهم گروه های فنی معاونت بهداشت است.

گالری عکس

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه، کمیته تعیین راهکارهای پیشگیری از وقوع عوارض و مرگ های قابل اجتناب گروه های سنی روز دوشنبه 26 شهریور  97 با حضور قائم مقام و معاون فنی معاونت بهداشت و دکتر مهرزاد ناصری مدیر گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس برگزار شد.
دکتر سعید تاملی ضمن تاکید بر اهمیت تشکیل جلسات کمیته تعیین راهکارهای پیشگیری از وقوع عوارض و مرگ های قابل اجتناب در گروه های سنی، برگزاری این جلسات را عامل بسیار مهمی در حساس سازی گروه های ذیربط در مجموعه تحت پوشش و حوزه معاونت های بهداشت، درمان، غذا و دارو و فرهنگی اجتماعی دانشگاه دانست.
سپس دکتر ناصری گزارش کاملی از علل مرگ های وقوع یافته در گروه های سنی ثبت شده توسط واحد ثبت مرگ شهر تهران، ری و اسلامشهر ارائه کرد.
وی در ادامه بر تعداد مرگ های گروه سنی میانسالان(59-30 سال) در اثر سکته های قلبی، مغزی و سرطان پستان تاکید و برنامه ریزی برای ارایه اقدامات پیشگیرانه درخصوص عوامل خطر موثر بر آن ها را از اولویت های مهم گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس، گروه بیماری های غیرواگیر و سایر گروه های فنی معاونت بهداشت دانست.
پروانه حاجی مرادی مسوول این برنامه در معاونت بهداشت، نیز به برگزاری جلسات کمیته مرگ گروه های سنی خصوصا گروه سنی 70-30 سال و میانسالان(59-30 سال) با حضور نمایندگان واحدهای فنی و معاونت های دانشگاه تاکید کرد و این جلسات را فرصت مناسبی برای مداخلات برای ارایه مراقبت های ادغام یافته سلامت مردان میانسال که از شاخص پایین تری در سطح کشور و دانشگاه برخوردار است، دانست.
دکتر جمشید معتمد، مدیرگروه گسترش شبکه و مسئول واحد ثبت مرگ معاونت بهداشت نیز گزارش اجمالی از عملکرد این واحد ارایه کرد.
مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و کارشناسان مسوول واحد بهداشت خانواده ستاد شهرستان،کارشناسان گروه سلامت خانواده، جمعیت و مدارس و مدیران گروه های فنی معاونت بهداشت، دکتر پریا عطایی نماینده سازمان غذا و دارو ، دکترمجتبی نیازی نماینده معاونت درمان و نجمه الملوک امینی نماینده معاونت فرهنگی اجتماعی نیز در این جلسه حضور داشتند.
خبر: فیروزآبادی
عکس: اسماعیل استاجی

 ام البنین  فیروزآبادی
تهیه کننده:

ام البنین فیروزآبادی