حضور دانشجویان خارجی شعبه جزیره کیش پردیس بین الملل در اولین کارگاه موسیقی پژوهی جزیره کیش

اختتامیه اولین کارگاه موسیقی پژوهی کیش با عنوان کارگاه آواز جمعی کرال (آکاپلا) باحضور دکتر مسعود نکویی مدرس موسیقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران، پردیس بین الملل کیش، این مراسم جهت آمادگی اجرای مشترک کرال کیش و گروه بین المللی مهر وطن، پنجشنبه ۲۷ شهریور 99 در حضور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش و در محل سالن خوارزمی مرکز همایشهای بین المللی کیش با اجرای چند اثربرگزار شد.

مسعود نکویی، آهنگساز، رهبر ارکستر و کر، نویسنده و پژوهشگر فرهنگ شفاهی درباره اهداف و نحوه برگزاری این کارگاه دو روزه به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش گفت: کارگاهی که برگزار شد به نام کارگاه آواز کلاسیک کرال آکاپلا پلی فونیک بود به معنای آواز گروهی چندصدایی با محتوای ملی و میهنی، آداب و رسوم ایرانی خصوصا جنوب، هرمزگان و جزیره کیش. در بخشی از این کارگاه به تدریس مبانی آواز و اصول جهانی آن پرداخته شد و بخش عمده کارگاه نیز به آموزش آواز چند صدایی اختصاص پیدا کرد. نت و پارتیتورها قبلا در اختیار هنرجویان قرار گرفته بود و تمرین کرده بودند، در این دو روز ما کارها را خواندیم و حرکت گذاری نیز کردیم.

وی همچنین از حضور دانشجویان خارجی علوم پزشکی تهران پردیس بین الملل کیش از کشورهای هندوستان، پاکستان و افغانستان در اجرای کارها خبر داد و تعداد شرکت کنندگان در کارگاه را حدود ۵۰ نفر اعلام کرد که در یک سالن بزرگ و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تمرین و اجرا پرداختند.

نکویی همچنین از برنامه ریزی برای اجراهای مشترک گروه بین المللی مهر وطن و کیش مهر به مناسبت‌های مختلف از جمله ۲۰ آبان روز کیش خبر داد.

این دومین حضور دانشجویان خارجی شعبه کیش در فستیوال‌های موسیقی ملی جزیره کیش می‌باشد که با توجه به شرایط قرنطینه خوابگاهی ویژه ایام شیوع کرونا توانست اثربخشی زیادی در ارتقای سطح روحیه این دانشجویان داشته باشد.

زهرا حسین زاده
تهیه کننده:

زهرا حسین زاده

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *