حضور نماینده ایران به عنوان سخنران کلیدی در چهارمین فروم جهانی طب سنتی

دکتر آرمان زرگران بر لزوم ایجاد یک شبکه بین طب‌های مختلف و متخصصین طب‌های سنتی در کشورهای مختلف از طریق امکانات فضای مجازی تأکید کرد.

دکتر آرمان زرگران، سخنران کلیدی چهارمین فروم جهانی طب سنتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشکده طب ایرانی، چهارمین فروم جهانی طب سنتی با همکاری سازمان جهانی بهداشت روزهای ۷ و ۸ خرداد ۱۴۰۱ به صورت آنلاین برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این فروم جهانی، پس از بیان خیرمقدم توسط دکتر یمنگ چن، معاون رئیس فروم جهانی طب سنتی، دکتر جاکوب، معاون مدیرکل سازمان جهانی بهداشت سخنرانی کرد. سپس ون مینگ یو، کمیسر مرکز ملی طب‌ سنتی چین سخن گفت و در نهایت دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب‌ ایرانی وزارت بهداشت به عنوان سومین سخنران افتتاحیه سخنرانی کرد.

دکتر زرگران در این سخنرانی، در مورد لزوم ایجاد یک شبکه بین طب‌ های مختلف و متخصصین طب‌ های سنتی در کشورهای مختلف از طریق تله مدیسین، فضای مجازی و دیگر امکانات موجود سخن گفت.

وی با بیان اینکه ایجاد یک شبکه در بین متخصصین طب‌ سنتی می‌ تواند در استفاده از تجربیات و مدل‌ های طبی مختلف و پیاده ‌سازی مدل‌ های درمان و امور پژوهشی مورد استفاده قرار گیرد؛ آمادگی ایران را برای پیشگام شدن در شکل دهی به این گونه اقدامات اعلام کرد.

پس از افتتاحیه نیز دکتر زرگران به عنوان تنها سخنران کلیدی این فروم درخصوص استفاده از طب‌ ایرانی و نقش آن در حوزه مدیریت کووید ۱۹ سخنرانی کرد.

وی در این سخنرانی در مورد طب‌ سنتی ایران و اهمیت استراتژیک کشور ایران در این حوزه به تفصیل توضیحاتی ارائه داد و سپس زیرساخت‌ ها و بنیادهای علمی موجود در حوزه طب‌ های سنتی در ایران به ویژه طب ایرانی، جایگاه دانشکده‌ های طب ایرانی، دانشجویان، رشته‌ های علمی، مراکز علمی و تحقیقاتی، اسناد بالادستی و وضعیت موجود در ایران را شرح داد.

مشاور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی اقدامات انجام شده در حوزه طب ایرانی و کووید ۱۹ در ایران همچون تحقیقات پژوهشی، کارآزمایی‌ های بالینی، مقالات چاپ شده، راهنمای بالینی طب ایرانی و کووید ۱۹، و مراکز ارائه خدمات طب ایرانی برای بیماران مبتلا به کویید ۱۹ در ۶۴ نقطه کشور و دیگر موارد مرتبط پرداخت.

تشریح برنامه‌ های بین المللی در حوزه کرونا، موضوع دیگری بود که دکتر زرگران به آن اشاره کرد.

وی در این خصوص به تبادل اطلاعات در قالب ۸ وبینار با متخصصان کشور چین، کنفرانس‌ ها و کنگره‌ های برگزار شده و مشارکت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان جهانی بهداشت در برنامه‌ های مرتبط با کووید ۱۹ و طب‌ سنتی اشاره کرد.

این عضو هیأت علمی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در انتها با بیان توانمندی طب ایرانی و وجود زیرساخت‌ های لازم، آمادگی ایران را برای هرگونه همکاری علمی با کشورهای مختلف و به ویژه سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد.

در اختتامیه چهارمین فروم جهانی طب‌ سنتی که با شعار «سلامت انسان، نیازمند طب سنتی است» برگزار شد، دکتر جانک چی، رییس واحد طب‌ سنتی، مکمل و تلفیقی سازمان جهانی بهداشت به همراه معاون رئیس فروم جهانی طب سنتی سخنرانی کردند.

دکتر زرگران در حاشیه برگزاری این فروم جهانی، وجود چنین برنامه‌ هایی با این ابعاد در سطح بین المللی و با حمایت سازمان جهانی بهداشت را نشان از اهمیت موضوع طب‌ های سنتی در نظام سلامت در بعد جهانی دانست و افزود: نقش پر رنگ متخصصین ایرانی در این قبیل برنامه ها، به ویژه در این فروم نشان دهنده موفقیت و جایگاه ویژه ایران در دیپلماسی علمی در حوزه طب سنتی است که می‌ تواند نقطه قوت مؤثری برای کشور در بعد بین المللی تلقی شود و بی‌ شک این مهم نیازمند حمایت و تقویت حاکمیت از این فرصت و دستاورد بزرگ ملی است.

خاطره  فهیمی
تهیه کننده:

خاطره فهیمی

تصاویر

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *